pris för hö och halm
Jag undrar vad ni betalar per halm och höbal? Vet ni om det finns någon i Högsäter eller dess närhet som säljer hö och halm?

Hö har vi själva och halm får vi gratis.

#1 haha lyxigt:D
vi betalar ca 500 kr för en skit stor bal emd halm sånna där vit som står på fält.

vi tar 2:- inkl moms när vi säljer hö, Samt 375:-för en 400kg hösilage.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
betalar 1:- /kilo ts för hösilage inkl. analys, och ungefär 1:- /kilo för hö, ibland uppemot 1.50:-.
Betalar 1.25 kr /kg för oanalyserat hö. Jag skickar själv in på analys = ca 375kr.
#2 Det var dyrt för halm.
Jag betalar 20kr/småbalen för hö och 7 kr för halmen

Har eget hö , säljer för 2,00kr/kg. Halm använder jag inte längre men när vi hade och sålde så tog vi 50öre/kg.

betalar 80 öre kilot för halmen, sen ca pris på hö är 2.10 kr plus moms..
men köpte förra årets hö igår, för 1.25kr/kg

Vi har eget hö och betalar 50öre/kilot för halmen. Hörde om en granne som ville ha hö bärgat vid midsommar och han ska betala 3kr/kilot!! (han har varmblod)

betalar 2,50 kr kilot för hö och 1,50-2.00 kr kilot för halm.

Tror nog att Halmen kan bli dyr i år då jag vet väääldigt många som inte ens fått in någon halm ännu

Här pratar vi priser bara, men det är ju skillnad på hö och hö också. Ett analyserat bra hö eller? Vad köper ni? Själv lägger jag numera ner mera pengar på ett bra grovfoder och då behöver man ju heller inte dutta med så mycket annat. Tycker också att vi som köper hö kan ( och ska) ställa lite krav på VAD vi köper också, så vi får vad vi betalar för. Det kan ju vara stora pris skillnader men också stora skillnader på kvalite. Detta gäller ju även halm.

#6 ja det är det så därför går inte shettisarna på halm när dom står inne utan vi har jätte billigt spån som vi köper 5 kr/för en stor tunna.
1:50/kg för bra hö i småbal och 50 öre/kg för halm betalar vi, men så har vi bra bönder som grannar oxå…..
225:- för 200 kg hö i rundbal har vi fått betala de år vi köpt hö. Eller 600:- för en hästtransport fullstampad med hö. Blev mellan 500-600 kg.
Jag har precis köpt havrehalm för 50 öre kilot plus moms. Samma pris för vetehalmen.
Av en annan bonde får vi lite halm gratis för att svärfar hjälpt till lite.
Förra året gav jag 5 kr per bal (7-8 kg) halm. Köpte även en jättebal (ca 200 kg) hackad halm (inte bra!) för en hundralapp.
Höet 1,6 kr per kilo plus ev moms. Hösilage 1,5 kr plus moms. Hösilaget höll så dåliga värden att jag troligen inte köper det till det priset. Väntar på höanalysen..
#13 Ja då får man finna andra alternativ för det var verkligen svindyr halm.
Här har man fått in halmen så här kommer nog priserna vara okej. Vi har ett hyggligt pris på hö också då det varit en rejäl första skörd

Jag betalde 5 kr balen för halmen. Höet kostar 2.40kr/kg (samma hö som jägersro ger sina travhästar).
1,50 :-/kg inkl. moms = minirundbalar på 20 kg med hö. Hygensikt otroligt grönt och fint. Ej analyserat för det priset.
Halm är olika men allt från gratis upp till 300 :- för en rundbal beroende på kvantitet….
Vi betalar 1,15:- + moms för analyserat hösilage.

Någon som känner till om det finns bra hästhö, helst i småbal, att köpa i trakterna av Strömstad?

Köper fint, dock ej analyserat hö för ca 1:-/kg hemkört av bonden. Köpt jättefin halm för 0,80:-/kg hemkört. Båda är på rundbalar.
#22 hur många kilo väger en bal för 27 dollar?
Veritas odium paretFörvånad
Gratis hö, mot att vi hjälper till med höintaget från åkern in till skullen.
Nu har det varit svårt att få tag på halm, men förut köpte jag för 250kr /rundbal inkl. utkörning.
När jag hade stora hästar köpte jag ensilage på vintern för 250kr/bal inkl utkörning.
#0 I Söpple finns en höhandlare de kör ut.
Skickar PM till dig med namn och tel.
Veritas odium paretFörvånad
1 kr/kg för hö, ej analyserat,men har alltid varit kanonfint!
Har köpt hö av olika personer.Ibland av en som tar 500 kr för full hästtransport (ca 72 balar hårdpressat hö).
Halm har jag i år köpt storbalar för 50 kr/st , men de var väl inte sådär jättebra..
Köper även storbalar med hö (200 kg ca) för 200 kr/st.
Köper spån som jag fyller själv i sopsäckar o stampar hela transporten full för 100 kr.Mycket jobb,men billigt o räcker o hämta ca 2 ggr på vintern till mina 4 kusar.

I år har jag köpt hösilage i småbal , det kostar 2,20 kr/kg + moms. Förra året hade jag hö, det kostade 2,50 kr/kg + moms.
Halm i stor rundbal betalar jag 1 kr/kg för