Varför Shetlandsponny?
Varför har ni valt att ha Shetlandsponny? Hur mycket orkar en Shetlansponny dra?

Jag valde Shetlandsponny för att jag tycker att det är en kul ras, och gillar utställningar och körning.

#2 Det börjar bli dags för dig att komma o titta på Piccis döttrar snart, du har ju aldrig sett dem. :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

ja tycker det är en otroligt go ras som man kan göra de mesta med. Älskar mina små för att dom har just allt de där ja saknade hos dom stora pållarna.
#3 Jo, det blir snart dags. Familjen aker over i November, ska forsoka komma pa sommaren nasta ar, kanske vi kan aka till nan utstallning. :) Jo om Bu och Pandora ar kvar da :)
jag avlivade min arab och pengarna räckte inte längre =)

Jag har faktiskt nyss kört in mig i shetlandsvärlden. Förr såg jag dom som en sällskapsponny med stor mage
Men det var innan jag flyttade och blev granne med JennyR och stuteri jr. Jag hann bo här i 4 veckor tror jag sen köpte jag min Azalea 

Jag skyllde på att barnen behövde en ponny, men egentligen var det jag som ville ha en Shetlandsponny. Jag älskar deras sätt att vara, så okomplicerade och kloka. Behändig storlek, man kan ta ett knippe och åka iväg med ensam. De är så användbara, allt från bruks till utställning i en och samma ponny om man vill.
På köpet får man alla dessa underbara shettismänniskor man träffar :)

Vi köpte Savannah som sällskap till min förra D-poony, men sen tog shettisarna av någon "konstig" andledning över, så nu har vi bara shettisar

allt som alla andra skrivit ovanför…
fick min första shettis o har alltid gillat dem! Köpte min första egna 2002. Skyllde också på att ungarna skulle ha ngn o rida på men det var jag som helst ville ha dem…

Har alltid velat ha en shettis, men har hästen uppstallad och det blir dyrt med 2 uppstallade hästar. Sen dog min älskade frieser och jag får aldrig en sån häst igen, så då var det dags att köpa shettis.
En underbar ras som växer mer och mer på en med tiden. Gosiga, roliga man kan köra, tömköra, hålla på med agility och bara gå ut och gå i naturen. Hur många kan gå ut och plocka blommor med sin häst? Som danskarna säger - Man blir aldrig för gammal för en shetländare. Rekommenderas.

Fick ledgångsreumatism och insåg att jag inte hade samma styrka längre. Gjorde då av med kallbloden och inskaffade shettis för utan häst kan jag inte vara. En allsidig ponny med både temp och vilja.Lättfödda och haft turen att de är lätta att hålla instängslade också.Allt är så mycket lättare med shettisar.

Jag skaffade en shettis till barnen, och det gav mersmak. Nu har vi övervägande russ, men shettisar kommer vi nog alltid ha, då yngsta dottern nu är aktiv ponnytravkusk och även avelsintresserad och har betäckt sitt lånade sto i år. Kul med en tolvåring med egna tankar:)
Shettisar är ju så trevliga små hästar, som man kan använda till allt. Behändig i storlek, och så kan man ju köra flera om de inte orkar i enbet.
Red som liten på Shettisar hos en uppfödare. Intresset har följt med så när jag själv fick barn tyckte jag att det kändes "lagligt" att skaffa Shettis.
Har dem för att jag tycker det är en riktig allroundponny/häst.
De orkar dra ganska mycket, men måste ju naturligtvis tränas upp succesivt som alla andra hästar. 100 kg är ingenting för en tränad Shettis. Var försiktig med hur mycket du sätter på ryggen däremot. Vi har 40 kg som gräns på de maxade ponnyerna.

Oj den frågan får jag ofta =) Jag gillar körningen shetlandsponnyn är en parfekt ras för det.
Jag gillar rasen, älskar deras busiga utseende, deras goa päls på vintern som man bara vill krama sönder =) dom är kloka. Dom är helt enkelt den bästa rasen=D
Vi har haft shettisar i familjen sedan jag var fyra år så jag har aldrig haft något val 
Skämt å sido. Jag vet egentligen inte vad det är som gjort att det är shetland som är "min" ras. Liten häst med mycket temperament och arbetsvilja som man kan göra det mesta med. Men jag saknar ridningen otroligt mycket och kommer nog att skaffa en ridhäst inom kort.
och nu har jag två ministon
och Thimon.