Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 585 ggr
sanne
0

God Morgon 070919

Imorse hade vi minusgrader på mätaren !!! kallt.. men samtidigt skönt, det får gärna vara lite kallt i stället för regnandet. Alla mår bra, trots envisa förkylningar, men "det som inte dödar, härdar".

Idag kommer vår super duktiga hovslagare o ska gå igenom alla! hästarna, det tycker han är sååå kul.. men han gör det ivf, bra o ta alla nu så har alla fått en genomgång.

på Lördag är det utställning, vår sista för året, den 10e totalt.. jag tvekar fortfarande vilka hästar jag ska ta med.. men det får nog bli som planerat o kanske en till..

Ha en bra dag !!!

Annette
0

God morgon!

Idag är en sådan dag man absolut inte får försova sig. Grävarn kommer klockan 7 och är man inte på plats då……
Därefter direkt till APT, hem på lunch och sedan till nästa ställe. Denna vecka är det mycket att göra på jobbet.

Vi hade 1,7 plusgrader här nu på morgonen. Shettisarna för hö ute på kvällarna. Gamlingarna är mer än hälsosamt tjocka och har gräs att äta. Men Kanett gnäggade så längtansfullt när hon såg höet jag bar ut till de andra, så jag slänge över lite till de tanterna också. Jag börjar nästan längta till installningen nu.

Ha en bra dag!

Pheobe
0

God morgon.

Medicinerat fölis och ska nu köra till jobbet. Känns lite bättre idag då hon inte har nån feber. Inte kul lämna hästarna hemma och åka till jobbet men kan man ta vård av sjuk häst? =)
Ha en bra dag!

Annette
0

#2. Det tycker jag absolut borde införas hos FK. Liksom fölvaksersättning, så man kan stanna hemma då också.

Undra om man skall ta långkalsonger idag Fundersam.

Charlotte-J
0

God morgon!

För andra gången denna veckan försover vi oss. Undrar om det är sviter efter helgen ;-)) Kallt som attans så jag fick skrapa bilrutan. Undrar om vi får nån vinter i år eller om det blir som förra årets "bjäfs".

Idag är det fortsatt städning på schemat och där emellan ska det pysslas med pållarna.

Amor vincit omnia Kyss

Puzzel
0

Mrron här va vi förkylda åtminstone vi vuxna barnen snorar lite medans jag dras med feber också. Här va det skol foto på schemat för den två äldsta. Själv ska jag städa, plugga och sådant kul. Helst skulle jag ligga på sängen och kolla film istället. Här var det 8 grader vid 7 tiden i morse och solen tittar fram. Ha en bra dag

[Anna-N]
0

God Morgon!

Ännu en riktigt kall natt. Fick slå sönder is på vattbaljorna i morse. Tror nog det varit bra många minus mao. Snart blir det mössa, vantar o långkalsongsdax.

Tjuren med tillhörande "flock" som vi har som granne var ute i morse o promenerade utanför stängslet så de verkade rata allt fruset gräs. Gräset är alltid grönare på andra sidan. Lite High Chaparall på morgontimmarna ;-)

Ha en bra dag!

RebeckaKihlberg
0

God morgon!
Idag är det riktigt höstväder..blåser och är bitande kallt…så jag fick rota fram både vantar och halsduk när jag cyklade till tåget.
Suck…har jobbat övertid i snart 3 veckor…det börjar känna si kroppen, folk här börjar bli sjuka..så jag väntar bara på att jag ska åka på en dunder förkylning eller nått annat tråkigt.
Hade verkligen behövt vila upp mig, men vet inte hur jag ska få tid till de. *massa gnäll*

Ikväll ska jag upp till stallet och träna, förhoppningsvis blir det inte alltför sent.

Hoppas ni får ne bra dag!

zettan
0

morrn morrn

kan verkligen inte ligga ner just nu. Hostar som ja vet inte vad och de spränger i bihålorna. Ja petar i mig massa näsdroppar och andra naturgrejer mamma fixat. Har i allafall ingen feber. Men de är hemskt att hosta så här. Tur man valde att stanna hemma idag också för de vet i sjutton hur ja skulle orka jobba.

Ska försöka köra en av hästarna i kväll men de beror helt på om ja orkar.

ha en bra dag alla

sara-ek
0

God morgon kanske är lite sent att skriva nu emd förmidda då;)

Nu står man i skolan och har tråkigt , men är löedig hela eftermiddan så då väntar stallet så klart:) Usch vad alla är sjuka bara väntar på min tur igen… Här är det super väder:) Gud så skönt!

RebeckaSvensson
0

God eftermiddag!

Kom hem sent igår och har idag varit runt och tittat till de flesta av hästarna. Härligt när alla kommer och vill kela, och speciellt underbart när Evita kommer för att få en puss på mulen Kyss Hovslagaren har också varit här så hästarna är nu nyverkade. Ska köra ut med ett gäng hästar till en annan hage där ett par av våra redan går, men måste först äta lite och sedan hämta sprutmedel. Det blåser en aning och kommit lite regnstänk, men jag hoppas på att regnet håller sig borta så vi hinner få sått en del vete nu när det brunnit på sockerbruket och transporterna under morgondagen är stoppade.