Vad är det som diskuteras?
Jag var inte alls aktiv i förra forumet, och har alltså antagligen missat själva ursprunget till de häftiga diskussioner som förs i det här forumet.
Eftersom det nu finns flera trådar där det diskuteras diskriminering bla, så undrar jag bara om någon kortfattat och enkelt kan förklara vad det är som diskuteras, så man kan hänga med lite bättre?
Alltså vad, vem, vilka diskriminerar vem, vad, vilka? Inga namn förstås, lite mer stödord, som styrelse, medlemmar, hingstägare, domare, hingstar, utländska domare, EU.., ja vad vet jag?
Vilken fråga är det som det gäller? Är det "0-hingstarnas" vara eller icke vara i aveln, eller är det benämningen "0-hingstar"? Eller?
Kanske det här är ett sådant inlägg som borde tas per PM, men jag tror att fler är lika nollställda som jag.
Det är väl främst benämningen 0-hingstar då detta är en benämning som moderlandet inte godkänner. De som har nollade hingstar som är godkända i ett annat land känner nog sig diskriminerade då hingstarna har fallit en annan premieringsnämnd i smaken…