Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 1354 ggr
PP
1

Rosetter

Vad gör ni med era rosetter?

Mina tenderar att bara bli liggande i en hög… Där jag bodde förut, klädde jag en vägg i trappan med alla rosetter, en rad för varje ponny. Men det känns inte så viktigt längre.

Funderar på att göra något fint med de rosetter som betyder mest för mej, men resten… Det känns inte rätt att slänga dem heller.

Så behöver tips!

Nussegumman
1

PP du kan lägga dom huller om buller i en stor glasburk/vas, jag tycker det ser trevligt ut. Jag är barnsligt glad över mina rosetter (som inte är så många) så jaha har dom på väggen hemma.

MonicaLagerquist
1

Jag har skänkt mina till ett dagis så kan de pyssla med dem.

Stolt ägare till tre La permer

Annette
1

Jag är också barnsligt glad över mina rosetter.

Jag har allihop på väggen i vardagsrummet. Ett tag funderade jag på att flytta dem till sadelkammaren men då protesterade maken och tyckte att de kunde bli förstörda så de verkar inte störa honom där de hänger.

Drömmen är att någon gång få ett eget rum där jag kan ha mina grejer, som det är nu får jag hålla tillgodo med en liten hall på övervåningen. 

Däremot vet jag inte vad jag skall göra med gehängen. De ligger ihopknölade i en skål 😞.

Annelie-P
0

Jag har mina på en vägg i sadelkammaren i kronologisk ordning. Tycker om dem :-)

Hanna-D
0

Mestadels nerpackade i plastbackar… De som betyder mest för mig (Gazettes Elit-rosett t ex) hänger på kontoret.

Kris_J
0

Har också de flesta nedpackade i plastbackar, överväger att kasta dem. De är numera flera hundra och ganska skrymmande…. Nu fyller de upp hela utrymmet under en gästsäng 😊

Veritas odium paretFörvånad

abbe75
4

Har en del hängande i er rosetttavla en del ligger ner packade i skåp, men ska upp på vägg så småningom om (när jag har bestämt mig för vilken vägg) Men nu till frågan. Vad man kan skänka dem till sin förening så kan de återanvändas istället för att kasta dem, mittenplattan går att byta ut om det skulle stå fel i den. Har en hel spann med kattrosetter från utställningar med mina katter som jag funderar på att ge min hästföreningarna som de kan använda till extra rosetter så som bästa visare eller till bästa utklädnad mm. Varför slänga när de kan användas igen.

Mmia
2

Jag har sorterat ut och skänker tillbaka till resp. förening + att jag skänker tillbaka rosetterna direkt på utställningen. Sparar dom där ponnyn ska säljas då medföljer dom köparen. Vissa rosetter har jag sorterat ut för att dom är fina och originella i färg och form för att göra en stor tavla i stallet.

ThiffannyJ
0

Vi gör samma som #8 och gjort ett bra tag. Har man fler ponnyer och åker på en del blir det lätt många rosetter :)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

AnnaFagerell
1

Nu när jag flyttat har jag hängt den längs bjälkarna i taket i Sovrummet. De påminner mig dagligen om hur roligt det är med utställning och ponnyerna när livet känns jobbigt med sjukdom. De betyder mkt för mig, även om många inte är blågula eller Championrosetter. Har sparat rosetter från tiden då jag tävlade i ponnyallsvenskan också och det är jätteroligt drömma sig tillbaka

Medarbetare på djurskydd.ifokus

AnnaLenaK
1

Jag är ganska förtjust i rosetter, så jag sparar alla mina. 🙂 De största/finaste hänger på kontoret. I stallet har jag ett stort rosettskåp där jag hängt diplom- och guldrosetter. Övriga får pryda sadelkammaren…..

kicki80
0

Våra barn har rosetterna på sina rum. Dem tycker det är jättekul att fylla på 😊

hippoteket
0

De första hundra rosetterna jag fick hängde jag upp på väggen, sen flyttade jag och det blev aldrig av att de blev upp-packade.
När man pysslat med ponnyutställningar i över 20 år har det hunnit bli rätt många rosetter och de har tyvärr tappat sitt värde när de blivit för många. Så numera sparar jag bara på rosetter som har något litet extra, såsom t.ex championrosetter, Kringlans Elit-rosett och liknande. Jag har några gånger skänkt tillbaka rosetter och det kommer nog bli mer av den varan.

Annette
0

Jag sparar på utställningskatalogerna också. Har kvar i stort sett alla sedan 1982 då jag började ställa ut min New Forest.

jolenelarsson
5

Om ni vill bli av med några rosetter så betalar jag gärna en symbolisk summa + frakt till mig för dem. Jag är lärare på lågstadiet och vi har varje år en käpphästtävling, som jag sitter många timmar och tillverkar rosetter inför.

Sarafagerberg
0

Jag hänger upp dom på ett snöre för varje år;)

Snaedis
2

Jag är jätteglad och väldigt förtjust i mina ponnyers rosetter ! Jag har dom i stallet eftersom det faktiskt är ponnyernas . För att skydda dom mot damm och  smuts har jag ramat in dom som en tavla .Jättefint ,om jag får säga det själv :-)