Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 1170 ggr
Charlotte-J
0

God Morgon 20/9!

Idag är en ny dag med nya förutsättningar!

Här är det lite kyligt men det regnar inte, än ska väl tilläggas ;-))

Det blir en rätt lugn dag här idag, ska trassla ur massa kardborrar på hästarna är det tänkt.

Amor vincit omnia Kyss

ingrid
0

God morgon

Här är i himlen grå så regnet kommer nog. Blir en dag i telefonen för mig har ett par stycken jag måste ha tag på.

Ha en trevlig dag

Puzzel
0

Morrn här är också en kall morgon som troligen kommer bjuda på mer regn , har regnat hela natten smattrat mot fönstren. Barnen ska till skolan fotografering där i dag igen. Själv blir det till att städa, handla och sådanna där roliga sysslor. En sväng ut till Puzz blir det me , med nytt foder. Och titta hur det går nu utan bandage.

Sasser
0

Idag skall jag köra mina barn till skolan, dom har den årliga "potatisplockardagen". Skolan plockar den potatis som dom äter. Det är så mysigt tycker jag..

Skall slutföra ett skolarbete och det blir svettigt då jag inte tycker jag får i hop jobbet riktigt.

Dagen avslutas med Uppsala.. Träning på Gränby och jag ska få nycklarna till våran lägenhet där nere. Skönt. Svartbäcken? Vad är det för område alla Uppsalabor? Äh, det var väl helt oväsentligt för mig iof men nära ishallen och fyrishov.. så det underlättar ju…

Kram på er i höstrusket!!!

Anette
0

God Morgon!!

Har sovit såå gott och känner mig piggare än på mkt. länge. :O)

Här är kallt, bara 4 grader, men himlen är blå!! Bara att hoppas att vädergubben som lovat regn har fel igen…;O)

Idag ska jag städa klart och sedan handla lite. I em. ska vi färdigställa hagen vi började på igår kväll. Får försöka att  ta vara på de strån som finns i år när tillväxten varit så dålig. Det är ju ganska tidigt att redan behöva stödfodra.

En liten skogspromenad med någon av pållarna hinns nog med oxå.

Ha en bra dag alla!!

zettan
0

morrn

nu e ja trött på att vara sjuk. Hade ju tänkt jobba idag. Men när min klovka ringde och ja gick upp så skulle ja som vanligt säga god morgon till vovven. Men de kom inget ljud hm shit tänkte ja. JAg har hostat en del i natt men ändå fått sova. Så de blir till att vara hemma veckan ut i allafall. ja blir tokig på att vara sjuk.

ha en bra dag alla

Bofride
0

God Morgon god morgon!

Idag blir det en dag i hästens tecken.. Hästaffärer och ett stuteri ska avverkas. Ska bli väldigt kul och spännande, batteriet till kameran är laddat!

För övrigt blir det plugg och sen jobb inatt..

#3: Här kommer lite info från en Uppsalabo: Svartbäcken är ett av dom mer centrala och "finare" områdena i Uppsala. Skulle inte säga att det är jättenära till ishallen, däremot nära till Fyrishov.

Hoppas alla får en trevlig dag, oavsett vädret!

AnnaLundin
0

(inser att det är 10 år sedan jag tillbringade 8 månader i Uppsala, snart 11…)

Här ska vi bara ägna oss åt de vardagliga aktiviteterna, såsom att sköta om hästarna och åka o handla…

Livet som "lyxhustru" är inte alltid så himla glamouröst. Fundersam

Sasser
0

#6 Tack Sara! Det är nära ishallen:), det vet jag för hemmifrån mig och dit är det 13 mil (enkel)..*ASG*. Ni storstadsbor tycker att allt över 2-3 km är långt.Flört…. Vad roligt att området verkar bra. Åter Tack Sara…..

RebeckaSvensson
0

God middag!

Har flyttat runt ytterligare några av hästarna idag och varit ute och gått en runda med Elecktra. Gräset börjar ta slut i alla hagarna nu och det är nog första gången som vi har dåligt med bete under hösten. I år har vi tagit två skördar med ensilage och det märks. Har ett par ställen där jag iofs kan hägna in, men det är knappt jag hinner det nu och desstuom börjar jag känna mig förkyld och dålig  så jag tror nog att det blir till att börja stödutfodra hästarna istället med ensilage. Har verkligen inte tid med att bli dålig nu när vi har så otroligt mkt i skolan, suck.

Carita
0

God middag!

Sitter med pappersarbeten och har betalat företagetsfakturor. Jag blir lika förvånad varje gång då man ska ut med 50-60 000. Då är det skönt att koppla bort allt en stund med att vara här inne och läsa.

Annars skiner solen och jag LÄNGTAR till morgondagen som innehåller en VIP plats längst fram vid scenen i Globen. Blir kvar tills på lördagen för att sedan åka hem och planera sonens 2 årskalas på söndag.

ha det gött!

sanne
0

Go kväll

har varit full fart idag, jobba, jobba.. sen har vi pysslat lite nu, vår stalltjej som har sina hästar här, ska ju med på utställningen på lördag, hon skulle visa sin 1åring, men igår var hon block halt, hovis kollade henne o det är trolig hovböld, så hon får "låna" en av våra.. idag har hon tränat med Trixy, jösses va den hästen kan springa.. lilla Sandra hänger knappt med..

Nu ska jag fixa lite här hemma, putsa träns mm, ha en fortsatt trevlig kväll allesammans

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#11 idag har hon tränat med Trixy, jösses va den hästen kan springa.. lilla Sandra hänger knappt med..

Fixy är likadan. Maken till travsäker häst har jag aldrig mött. Jag har sett henne galoppera i hagen ett fåtal gånger under de åren vi haft henne…

[Anna-N]
0

#11: Långa ben och toppkondis krävs för att hinna med den hästen. :-) Hon KAN trava!

sanne
0

HA HA.. ja vi hoppas lilla tjejen kan hänga med !! jag blev överraskad när jag sprang med henne, men tack Anna för hon är så väluppfostrad.

Jag hoppas att det går vägen, men det är första gången för Sandra som ska visa, men tur att Trix vet vad hon ska göraSkrattande

VeronicaP
0

#12 Det är ju så att en häst gärna springer i löst tillstånd i den gångarten som är deras bästa så då kan jag ju verkligen ana att Fixys bästa är traven ;-)