Go Morgon 070921
Uppe med tuppen, som vanligt ! strax blir det jobbet, efter det är det full fart, det ska badas 5 hästar inför utställningen i morgon, mkt fix blir det, men kul samtidigt. Det regnar idag med, hoppas bara vi kan få lite uppehåll i morgon..
hoppas alla får en bra dag !!

Äntlilgen fungerar mitt bredband!!! Det har tagit flera veckor av ständigt strul - men whow, vilken skillnad! Det som tagit timmar förut går på minuter nu -nåja, kanske något överdrivet, men lätt och snabbt går det i alla fall!
Så jag tycker att det är en väldigt God Morgon! Önskar detsamma till er alla!
På Vädret i går kväll såg det dessutom ut som om vi ska kunna få hyfsat väder i Gråmanstorp. Vi håller tummarna!

Godmorgon;)
Skolan väntar snart, usch två prov idag men sen en hel efter middag och kväll i stallet. Hade tänk mej att göra ut emd båda två på härliga ture i skogen nu när vädret värkar hålla i sig utan regn. Lycka till! till er som ska ställa ut imorgon;)

Morrn hua va kallt det är ute nu. Här har man fixat ungar för skolfoto vilket strul det är med dagar och tider. Sen ska man handla för Rasmus kalas i morrn han fyller 8 år i morrn. Sen ska jag ut till Puzz hovis kommer, förra gången kunde inte Puzz verkas pga bandagen men nu ska hon få bli fin om fossingarna.Ha en bra fredag och se fram emot helgen med utställningar för fler av er. Håller tummarna för er alla

Godmorgon! Här stundar ännu en dag med nya äventyr. Gråmanstorp i morgon, så det är väl dax att ta in pållarna och damma av dem lite. Dock blir det inga bad här, det är alldeles för sent för våra som går ute jämt.
Ska bli jättekul att se en alla nya hingstar i Snapphaneland i helgen!

#4 Ni är mer än välkomna! Ser fram emot mycket shetlandssnack på lördag!

morrn morrn på er alla
Hemma idag också. Kan prata lite bättre idag men hostar som en toker. Men men vi får se om ja kommer orka med utställning i morgon. De får kvällen avgöra. Idag åker vi och hämtar lite mer än 4 ton hösilage. Leif är så snäll och ska hjälpa oss att ta allt i hans lastbil så vi slipper åka så många vänor med transporten. Skönt att ha nästan hela vintern klarad. Men har även beställt 1 ton hösilage till så de hämtar ja inte än. De är ju på lite närmare plats också så de kan man nopg till och med få uppkört. Men de får bli när det här är slut.
Sen ska ja väl försöka göra iordning lite hästar här. Bastic ska INTE bada men han måste snyggas till lite me lille gossen som ska på utställning i morgon. Zettan ska badas för hon ser jätte skitig ut. Så får ja se om ja orkar åka. Just nu gör ja inte många knop här.
ha en bra dag alla

God Morgon … nya hingsten på plats sent igårkväll. Så idag blir det ut och fota honom. Han är verkligen urläcker!
Sen måste vi snygga till dom två damerna som ska på utställning i morgon. Veterinären kommer också på eftermiddagen för exportkontroll samt en del ultraljud. Så denna dag har vi inga fritidsbekymmer iaf 
God dag!
Sol har vi idag gud så skönt. Själv sitter jag med ryggskott skojigt värre.
Ska snart åka och hämta hem killarna och sen blir det putsning på två av dom till i morgon. Vi badar inga då det är försent och dom ska gå ute hela vintern.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
God middag! ska strax sticka från jobbet o även jag putsa på pållen o ingen tvätt här heller då hon också ska gå ute hela vintern o behöver sitt fett…
ikväll blir det fest för äldsta grabben o hans skolkamrat o sen ladda för Gråmanstorp..

god middag, här regnare det inte ännu peppar peppar *ler*
Jag måste tvätta *häxan* då hennes ljusa man och svans är svart och hon ser ut som en fux med stora härliga svarta fläckar , som en fuxsvart skäck ungefär *S*
Men det är ju inte vinter ännu så det går säkert bra. jag tvättar ju alltid hingstarna i April när det är hingstpremiering .

God eftermiddag!
Just hemkommen från jobbet, har haft en begravning idag.
Kan man spola tillbaka livet en vecka så man kan få åka till Mantorp även denna helg
? Jaså inte
, då får det väl duga med tacos här hemma i kväll i stället då :)
Det har förresten kommit en ny Beck-film, den skall vi hyra om den finns inne.
#11 Såg den för ett par veckor sedan, den var sådär…
God eftermiddag (snart godnatt en stund)…
Har hunnit köra två hästar och lite allmänt pyssel, ska i väg och jobba natt igen, fördelen är att man hinner med mycket hemma.
God Eftermiddag!
I dag har vi haft sensommarväder. Över 20 grader varmt. Tänk om det kunde vara så varje dag då slapp man våndas över att det snart är vinter.
Har en del pyssel kvar i stallet innan det blir kväll även här. En mus har placerat sig olyckligt o trillat överbord i natt så den låg drunknad i Fernandos vatthink. Var flera år sedan man såg en mus i stallet - tänk att man skulle fånga den själv före våra soldyrkare till katter vi har som bara latar sig…:-)
Ha en trevlig fredagkväll! 
#11 Lessen att göra dej besviken men det var den sämsta Beck jag sett. såg den för två veckor sen. Urusel

#14. Är det samma då? Jag hittade en som troligen kommit i veckan. Det tysta skriket tror jag den heter.
#15 Japp, jag såg den innan andra såg den… Shhh, inte lagligt nerladdad då den släpp¨tes… men ändå. Den var inte bra

#16. Strunt samma. Alla Beck filmer måste ses med egna ögon, jag offrar 40 spänn på grannen ;)
#17 tyvärr är grannen med väldigt lite och Gunvald är tråkig

#18. Berätta nu inte hela handlingen ;) Eller skall jag hoppas på att den uthyrd så jag får ta en annan film?
#19 klart du ska se den *s*
Vi ska också bänka oss framför tv:n och se nya Beck. Imorgon blir det ett par ID kollar annars lugnt.
Amor vincit omnia 

Beck-filmen fanns inne. Nu är vi proppmätta efter all tacos, men lite smågodis får nog plats.
Just nu sitter jag hos hårfrisörskan. Jag tror det är tredje frisren denna kväll. Den första var väldigt fin, kanelbullekringlor med olika dekorationer. Den 7-åriga dottern har fått fria tyglar, bara hon inte klipper eller färgar ;)
#22 kalas… lägg in en bild sedan =)

#23. Kameran gick just sönder ;)
#24 så lämpligt , hi hi.. men vad synd för du tar ju jättefina hästbilder….