Bruksprovet!
Hej!
Någon som har koll på vad bruksprovet för hingstar kostar?

Kostar det något alls mer än anmälningsavgiften/avgifterna?
Jag vet inte alls, haha hittar liksom inte de i proppen :P

Frivilligt bruksprov Bruksprovet utförs vid lägst 3 års ålder, anmälan noteras på anmälningssedeln. Efteranmälan till bruksprov kan göras, i mån av plats, mot avgift. Provet består av rideller körprov. Bruksprov får ersättas med företeende av bevis att hingsten genomfört officiell tävling eller kvalitetsbedömning. Godkänt officiellt kvalificeringslopp enligt SPTF:s/ST:s tävlingsreglemente, gäller också. Se SSS Hingstreglemente för mer info om bruksproven.
Jag tolkar ovanstående som att bruksprovet inte kostar något extra om man anmäler till det i samband med anmälan till avelsvärderingen.
haha jaaa det verkar precis som du skriver Annette.. jag som är lite korkad bara :D Tack!

Det tror jag inte du är :)
Tror jag betalade typ 300 i höstas, men då var det ju enbart bruksprov jag anmälde till och i god tid före anmälningstidens utgång. Vi var inte kallade till mönstring eller så, utan bara det frivilliga bruksprovet. Men det var kanske inte så du menade??
När jag anmälde, men senare strök oss, våren 2013 betalade jag inget extra för bruksprovet i samband med den ordinarie visningen Eragon skulle in på som 4-åring.