Fölningstecken
Sitter här och tittar på monitorn och ser Carmen som sparkar med baknenet och viftar med svansen samt ruskar på huvudet, man kan tro att där finns en hel massa flugor som irriterar henne. Tänk om det kunde komma ut en liten fölis nu så mysigt, men jag får nog allt vänta ett tag till. Hennes tid går ut om 14 dagar.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Ska också koppla in övervakninskameran i kväll. Börjar dra ihop sig…
De stackars hagkompisarna håller låg profil just nu. Kan tänka mig att hon har ganska ont - det går ut över kompisarna 
mmm tyvärr så vet jag hur j…….ont det kan göra att få små knoddar
Det vet ju inte jag men när jag ser henne så kan jag nästan föreställa mig det…

#3 När du sen fått ditt första barn, då ska jag försöka komma ihåg att fråga om det var som du föreställde dig det.

/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
#4 Kommer du i håg vad du sa när "vi" (jag och Gazette) skulle få "vårt" första föl? 
# 2 & 4 Varför säger Ni så?! 

amen vi kan ju inte sitta här och ljuga heller
Men man glömmer väldigt fort att det gjorde så ont, jag menar man får ju något ut av smärtan något alldeles underbart

#5 Nej jag sa säkert så himla mycket den dagen så jag minns inte alls…
/Cattis
#8 Eva minns det i alla fall 

#9 Meh, vad var det då. Din mamma skall inte lägga ner allt för mkt energi på att minnas vad jag säger… det är inte nyttigt. För mig. 

/Cattis
#10 Du sa nåt i stil med att det var synd att jag inte fått barn själv för då skulle jag förstå det bättre (jag frågade antagligen nåt under själva fölningen).
Eva tyckte däremot att det var väldigt bra att jag inte fått barn - jag var väl 16 år då 
Vi har ganska kul åt det ibland fortfarande 

#11 Fast jag menade inte riktigt så tror jag, att du skulle ut o avla barn vid den åldern. Jag menade mest att man hajar mer av det som händer - och lider mer… 
Varför tror du man sitter i grinar så illa vid varje värk. Och att man automatiskt börjar gräva i halmen efter lustgasmasken! 
Det enda roliga med att föda barn - lustgasen, skulle vilja ha en tub hemma för husbehov. Typ vid tandvärk, mensvärk - eller bara enkel vardaglig irritation.
/Cattis

#12 Varför inte som en liten lagom helgberusning. Jag älskade lustgasen! Nu har vi verkligen halkat från ämnet.
#12 Jo, det vet både hon och jag men orden kom ut lite fel just då, vi var nog ganska trötta alla tre (fyra med hästen) vid det laget.

Avel… hmm… ja det tror jag du har rätt i. Attans, nu bröt jag visst mot "min" egen regel. 
/Cattis
hihi tänkte just komma med pekpinnen Gör en egen tråd vet jag och låt bli min hihi

#17 Tyvärr har vi ju redan sabbat din… Kopiera ditt inlägg o skapa en ny tråd - please? Förlåt, det var verkligen inte meningen - det bara rullade på liksom. 
/Cattis
#18 va???? ska jag göra en ny tråd anä det är minsann ni som får flytta på er så är det bara

#19 Men va du knuffas…
Okej då… 
/Cattis
#20 hehe ja du jag är inte så lång men BREDDDDDDDDDDDDDDDDD så passa dig

Ha jag är en sådan där hemsk som inte tycker det är något att föda barn hm , när mina ston fölar och har ont så hade jag önskat att en annan hade tagit över det *S*…..
#22 vill frun ta och gå över till den riktiga tråden????

haha missade det garv