Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 1417 ggr
andaloce
3

Favoritfärg på rosett!?

Jag undrar vad eran favoritfärg skulle vara på en champion rosett? Vilken färgkombination skulle du helst vilja ha? 

Tar tacksamt emot bilder på era champion rosetter. 

Vad önskar ni er helst att få som hederspris?

Vill ha tips inför sommarens utställning.

hippoteket
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tycker det är kul med champion- och BIS-rosetter i alla möjliga färger, då får varje rosett ett lite "större värde" på något sätt eftersom man lätt kan skilja ut dem från de andra.  Så mitt bidrag är "välj en färg som inte alla andra brukar använda"….
Här finns championrosetter i blågult, svartorange, rödgrönt.

Linnah
0

Personligen tycker jag att alla rosetter i "udda" färger är roliga. :) Mina få champion- och specialrosetter har varit blåvitröda, blågul, tror jag har en lilavit bästa veteran, och sen har jag diverse andra rosetter med spännande färger. Jag tycker att de ska vara lite större (åt det blaffiga hållet!) så de är lite speciella och roliga att sätta upp, och gärna i annan färgskala än standardrosetterna. På min utställning i somras hade vi tema grönvitgul och specialrosetterna gick också i de färgerna.

Linnah
0

Jag har börjat göra lite egna handgjorda rosetter och gehäng för skojs skull, som jag har lämnat som hederspriser några gånger. Bl.a. en med Dalarna-tema som delades ut i Borlänge i somras. Får det inte att funka att lägga in bilder, men det går att se mina rosetter här: http://linneaornstein.se/craft.html - det är fortfarande under utveckling, så förhoppningsvis ska de bli bättre och bättre.

Annette
0

Instämmer med ovanstående.

Jag blev väldigt förtjust i Shetland Nords färger i Riddarhyttan, tyckte det var sommarfräscht och fint. Kanske var det samma färger hela jubileumsåret?

Mini-Angel
0

Jag älskar Shetland Östs rosetter som brukar vara på Alla Hjärtans utställningen med små hjärtan på hela rosetterna,helt underbart fina! Har dock ingen bild då jag aldrig haft turen att vinna en sådan 😉

andaloce
0

Härliga rosetter Linnea! Jag föredrar personligen oxå "udda" färger och STORA rosetter till championaten, (men lite tråkigt att man inte får dom själv bara 😉).

Låter fint med röda hjärt-rosetter!

Vill gärna ha förslag på färger ni gillar! Och vad man vill ha för extra pris, ex blomma, täcke, visningshuvudlag eller kanske inget alls?

Lila tycker jag är fint, men det vet jag någon har haft, likaså rosa har jag för mig att jag sett.

Annelie-P
0

Championrosetterna kan vara i specialfärger eller under temafärger men de behöver inte vara överdrivet stora tycker jag. Ordinarie klassrosetter, dvs guld, silver och brons, vill jag ha i de klassiska färgerna blått och gult, inget annat.

Johanna-Granberg
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Tycker om när utställningen håller ett tema och då gärna i färg också. Har haft turen att få vunnit några champion rosetter och någon Best In Show, skickar med bilder på dem 😊

Trine
0

Iof en rosett jag fick med tinkern men vinröd och guld och lite maffigare än shettisarna brukar få. :)

Sen gillar jag lila och silver..

ThiffannyJ
0

Själv föredrar jag när champion och BIS rosetterna är blå/gula. Vinnarfärger helt enkelt. Tycker det är helt ok om sponsringrosetterna är i alla möjliga färger. Tittar man i andra länder så verkar det som att vinnar rosetterna är i landets färger, ser snyggt, enhetligt och proffsigt ut tycker jag.

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

Hanna-D
0

Egentligen har det ingen betydelse men jag tycker att blågult är snyggast. Vi hade holländskt tema i Rimbo förra året och valde då rosetter i deras färger.