Stulna shettisar
De shetlandsponnyer som stals under förra året, har de/några av dem kommit tillrätta?
Fick idag höra att det skulle ha hittats slaktade kroppar efter dem som stals i Norrland - snälla säg att det är en skröna..! 
Vart har du hört det?
I mina öron låter det mest troligt att de stulits för köttets skull. De får ju inga direkta pengar för dem.

#1 Ja, det var en person jag var och chipmärkte hos idag som sa det. Personen i fråga är inte "shetlandsmänniska".
Har tidigare hört att de skulle ha sålts till Norge, och det låter ju bra mycket trevligare än att någon skulle ha ätit upp dem… Även om det givetvis är en tragedi i vilket fall för de som blivit bestulna.
Jag har inte hört ngt om att man hittat några kroppar… hoppas verkligen inte det är sant!! Och jag hoppas verkligen att ponnyerna kommer tillrätta.. det måste vara fruktansvärt att inte veta! *huga*

usch, vad makabert. Hoppas verkligen att det inte stämmer. Jobbigt nog för ägarna att de är stulna, men tänk att få veta att någon käkat upp dem.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
slaktas för köttet tro definitivt inte jga. Det finns inget värde i det köttet. Ska vara från yngre djur isåfall.

de trodde att de hittat ett av stona i finland, men det stämde inte.
jag har sett många sjuka saker på animal cops och förvånas inte över om de blivit mat. tyvärr.
i sverige får man oftast betala för att lämna hästarna till slakt. Det ska vara om dom åkt till andra länder isåfall.

nä väger hästarna över 100-150 kg tror jag det är slaktade så hämtar de tom de gratis
#8 vad menade du nu?
Min fjording hämtade slaktbilen. Betalade ingenting. Fick ingenting heller för den delen…
åh ush jag har inte mage att lämna med slaktbilen. Jag vill se hästen död.

#9 ja att väger de så mycket så behöver du inte betala de gör det gratis då , du skrev ju att man oftast får betla för det och det får man inte om de beräknas väga så mycket i allfall i slaktat tillstånd….
#12 men man har hört så mycket att det kostar att läma äldre hästar till slakt. En vän till mej som har halvblod har iaf alltid fått betala för det.

jag vet ingen som har betalat för det faktiskt , är väl om den inte får gå till något i så fall….
#14 men en supergammal häst användes ju inte till något. Många som slaktar är ju behandlade eller gamla
1#:
Man får ruskigt bra betalt för en shettis i Finland och Norge. Ingen shettis som är inkörd och inriden och trevlig med barn går under 20.000 i Norge. Ston går för mer.