Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 14-utrustning
Läst 1213 ggr
lovemysack
3

Sy ett promenadtecke

Hej!

Tänkte sy ett reflexpromenadtecke till min shettis. Tänkte bara hur man ska sy för att det ska vara så skönt och effektivt som möjligt.

Han ska kunna synas både framifrån och bakifrån med reflex.  Men jag vill att han ska vara så "naken" som möjligt också.

Är det någon som har gjort detta projekt förut eller någon som har lite bra tankar och fantasi kring detta och som vet hur man ska tänka osv? Hör gärna av er med bilder osv… :)

MVH

Uppfödare av Hoppkaniner i Dalarna :)
Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

Annette
0

Jag är inte vidare bra på att sy men tanken som dök upp är att titta på tex Hööks hemsida hur deras reflextecken är utformade.

lovemysack
0

Ja det kanske man ska göra. :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

JoannaLi
0

Hej! Förlåt att jag drar upp en lite äldre tråd, men hur har det gått, har du gjort ett? Jag har planer exakt som dessa, så det skulle vara lite roligt med lite inspiration :D

PP
0

Jag köpte ett ridtäcke i samma material som de enkla reflexvästarna. Det fungerar att ha huvudet i hålet för sadeln. ;-)

Är man duktig på att sy (jag är det inte…), så kan man säkert sy om det så det passar ännu bättre - nu blir det lite mycket tyg precis vid bogen, eftersom den inte är gjord för att fästas lite framåt utan helt horisontalt framför sadeln.

De flesta reflextäcken som jag hittat annars är regntäta och fleecefodrade, samt väldigt djupa = fungerar sämre på mina fullt vinterpälsade små hästar.

lovemysack
0

Jag har en shettis som inte bär sadel. Det ska alltså vara ett smidit tecke som ska sitta fast på enbart kroppen… :)

Läs mer på min hemsida.
Lundens Hoppkaniner.

PP
0

#5 Det är så jag använder ridtäcket. ;-)