Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 304 ggr
FredrikN
0

Varningstext

Som de flesta har lagt märke till så har ju SSS tagit bort varningstexten om så kallade O-hingstar.

Märkte att en av sss-avdelningar fortfarande har den varningstexten på sin hemsida.

Skall inte avdelningarna följa SSS? Eller jag kanske har missat något

Dessutom så kan ju detta bara vara en miss, att man har glömt att ta bort den texten.

märkte nu att det är fler en än en regionalförening som använder den verningstexten på sin hemsida.

paparatzi
0

Det har jag med flera också uppmärksammat,

det jag tror regionalföreningarna måste, är att följa huvudföreningen.

Har inte SSS sagt till eller informerat om det, då kan ju inte regionalföreningarna veta vad som gäller och inte.

Om man tänker på hur bristfällig information vi medlemmar får av SSS, då är det lätt att räkna ut att detsamma gäller säkert våra lokalföreningar.

Dessa vet garanterat INTE vad som egentligen gäller och inte.

FredrikN
0

#1 jo så kan det säkert vara.

Jag anklagar absolut inte våra regionalföreningar.

Utan är bara mest förundrad över att det står olika på olika sidor som tillhör samma organisation.

paparatzi
0

#2 Den mänskliga faktorn kanske….Fundersam

carl-gustaf
0

Styrelsen i varje lokalförening ansvarar ytterst för sin egen information såsom hemsidor mm. Varje förening är självständig.

Därför är det också av största vikt, att man även där tänker igenom hur man agerar och vilken policy man har i grundläggande frågor så att man inte omedvetet hamnar i en ogenomtänkt och kostbar rättskonflikt.