Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 1053 ggr
HorseLover!!!
0

Bett

Hej! Jag mätte min ponnys bett och hade 15cm (utan ringarna men längst in på bettet) så jag undrar om det är någon som har fått samma resultat eller om det bara är jag. Det känns så stort. Är det någon som har använt hackamore i så fall vilken storlek använder ni

Majsen

StuteriSolo
0

Det är väldigt få ens stora hästar som har 15 cm långa bett, de flesta shetland har stl. 9,5 cm

VeronicaP
1

Vi har 8,5 cm till våra flesta shetlandsponnyer faktiskt , 9,5 cm har de flesta gotlandsrussen om de är 3 delade tyvärr finna vissa bett bara som minst 10,5 cm

cinna
0

9,5 till mina ponnyer. Hade 12,5 till min quarter 😉
Så min fundering är om du mätt på samma sätt som vi andra? Kan du inte ta en bild med bett och måttband på samma bild så jag får se hur du mätt - för med ett 15 cm bett borde du ha ca 2-2,5 cm över på var sida om munnen om din ponny är en genomsnittligt stor Shetlandsponny…

toveeolsson
0

Min lilla lilla ponny kan ha 9,5 men jag bytte till 10,5 och det fungerade hon super på, kan ha varit att det var tre-delat också och inte två-delat som det innan. Men hon pendlar där emellan. På vår andra shettis har vi också 10,5 :)