Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 915 ggr
Charlotte-J
0

3 Årstest!

Vart hittar jag info om 3 årstest?? Har det funnits någon artikel här om det. Tänkte prova det nästa år men vet inte alls vad vi ska träna på eller vilka moment som ingår.

Amor vincit omnia Kyss

PP
0

På Spafs hemsida finns råd och anvisningar för treårstest.

Charlotte-J
0

#1 Tack så mycket!! Ska kolla det genast.

Amor vincit omnia Kyss

tilja
0

Var med på treårstest för första gången i våras. Något som var till stor hjälp för mig var att jag hittade ett gäng "rutinerade" uppfödare som jag åkte till och löshoppade med några gånger inför testet. Jag fick många värdefulla tips både vad det gällde löshoppningen och allt det övriga. Lycka till/Ylva

AnnaLundin
0

Ett litet tips, för den som funderar på att vara med på treårstestet, eller kanske kvalitetsbedömningen.

Börja träna löshoppning redan nu. Hoppa max 8-10 språng (=varv i ringen) per tillfälle och gör det en gång i veckan eller nåt, tills det fungerar bra. Sen räcker det att friska upp minnet på ponnyn en gång 1-2 månader före testet. Det är bara bra om det var länge sen man löshoppade senast när det är dags för testet, för då är de sugna på att hoppa och resultatet blir ofta bättre…

(detta enligt min kompis som i sitt ex-arbete på Hippologen kollade upp just hur folk hade tränat sina hästar inför testet och vad resultaten hade blivit)

Pernilla77
0

Vill någon länka dit, är urdålig på att hitta sidor

Hanna-D
0
Pernilla77
0

vart åker ni och visar, i proppen stod inte shettis med som raskod. visst är det 38 som shettis har

ElisabethA
0

#7 Ja, shettisarnas raskod är 38

Anna-Karin
0

Finns tre platser kvar på västs löshoppningskurs som börjar nästa söndag… vi är nog några där som tänker satsa på treårstestet nästa år :)

Ammiii
0

I katalogen till Öpafs treårstest finns lite info om hur det går till!
Kolla på www.opaf.se under "aktiviteter"

Annette
0

#9. Har ni bestämt några tider för träningstillfällena?