Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 323 ggr
zettan
0

god morgon 30sept

morrn morrn

precis hemkommen från stallet. Hästarna var inte pigg apå att gå ut idag då de spöregnade. Men nu så går de i hagarna och mumsar gräs. Ser ut som om de kanske kommer klarna upp i eftermiddag men de får vi väl se hur de blir med den saken.
  Ska strax åka till kusten och ta av masten på båten. Inte alls kul men pappa har ställt upp så mkt nu med att köra pållar hit och dit så ja får väl hjälpa han idag då.
Ha en bra dag alla

Anette
0

God Morgon!

Här har nog regnat lite i natt, men nu ser det ut att klarna upp en aning och vinden har mojnat.

"Piroger" har lånat hem en grävare från jobbet som han försöker komma underfund med just nu…..han har aldrig kört nå´n så´n förut. Räcka ut tungan Han ska fixa till lite runt lösdriften är det tänkt. Få se hur detta ska gå……

Själv ska jag nog måla lite idag och sedan är det dags för ett par jobbnätter igen.

Ha en sköön söndag alla!!

AusaBausa
0

God morgon! Här är det riktigt dåligt väder, regn o blåst och vi som ska ut o rida! Hoppades på fint väder…men men bara o klä sig varmt..

Ha en bra dag!

Sasser
0

hej idag igen!!

Sitter fortfarande kvar på rättspsyks intaget…:) Här har det varit upp och ner sen jag hit kom 06.30. En del är inte riktigt roliga att "vara" med. Tror ibland att Tjock-Steffe varit bättre att "umgås" med. Vädret är fortfarande oklart i Dalarna. Regnet har öst ner hela natten, hästarna ville inte ut i morse så dom blev kvar inne. Hade inte hjärta att släppa ut dom…:)Så det blev makens uppgift…

Ha en skön dag, själv skall jag bara ta det lungt idag. Alexandra kommer till mina hästar. Camaros inkörning är påbörjad och Puzzels inridning har oxå påbörjats. Så skönt att gamla stalltjejen kommit tillbaka så man har bra hjälp i stallet med hästarna.

sanne
0

Go morgon

lite små segt idag.. var på fest igår med Fredriks jobb, sen vidare o partajade med trevliga vänner:) men nu ska man snart o hämta barn sen är det full fart som vanlig, tömde halva gödselplattan igår, får nog försöka ta resten idag..

skulle vilja gå på promenad med Tomstone men då får det nog bli lite bättre väder först, för det är inget kul i ösregnet..

ha de bra i rusket !

Therese_Melberg
0

God morgon!

Jag är så trött. Var ut på krogen igår kväll, ingen bra idé när man varit på premiering hela dagen. Mådde bra igår men nu… blä.  Lyckades desutom tappa bort mobilen igår, usch och fy. Ska ha avslutning på agilitykursen idag klockan ett, så jag hoppas jag är piggare tills dess, tror inte mina kursare blir så glada om instruktören sitter och sover på avslutningenGenerad men, som min kära mor skulle ha sagt, är huvet dumt för kroppen lida. Jag får väl bara bita ihop och köra på.  

Ha en bra dag!

Annette
0

God kväll!

Det har varit en aktiv och trevlig dag. Förutom skötseln av djuren har en del annat hunnits med. Har varit på stuteribesök och vandrat runt i hagar och tittat på vackra hästar i flera timmar. Det fanns många som föll både mig och min mor i smaken, så inom kort får vi tillökning i stallet :)

Barnen är just hemkomna från Vara. De har varit vikingabarn i ett musikspel i konserthuset där.

IdaS-A
0

God kväll!

Har varit på släktträff hela helgen. Min systers pojkväns släkt hade hyrt boda borg i Sävsjö igår, så vi var där en hel dag. Vi fick inte göra egna lag så man hamnade med folk man inte kände, det var ganska kul. Vi var ett sällskap på över 50 personer.

Imorgon ska jag stängsla, hoppas att det är uppehåll!

RebeckaSvensson
0

#6 Vad kul! Nu blir jag ju lite nyfiken ;-)

Kris_J
0

#6 har man sagt a får man säga b så man får c vad det är……

Veritas odium paretFörvånad

Annette
0

#9. Vågar inget säga, tänk om säljaren ångrar sig ;) Det skulle jag garanterat gjort i dennes kläder.

VeronicaP
0

God kväll, är nu hemkommen från  en jobbig helg i stora staden och Solvalla , men ack så kul helg har det varit ändå.

Amanda och Slättens Lilla My tog sista placeringen (6:a) i Agria finalen , skit kul och extra kul att Amanda har varit med i 3 Agria finaler och blivit placerad alla 3 gångerna .

Idag gick Kriteriet för de bästa 3 åringarna och där blev de 4:a helt otroligt det trodde vi knappas inte själva och allra helst inte i fredags då Dalsgårds Jasmin hade fått söm tryck och hovslagarn på Solvalla fick sko om henne men hon blev helt bra och gjorde ett kanon lopp. *ler* Så nu är jag trött men nöjd med helgen ;-)

Annette
0

#11. Grattis! Du får ta en vilodag i morgon ;)

Milla
0

#11 grattis, grattis skönt att det gick bra både med tävlingen och bilkörningen.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

#11 och 12 Tack !!!! *ler* nä blir till att jobba i morgon det. Ja bilkörningen hem var jobbig med en hel del regn i mörkret så man fick ta några extra pauser, är ju lite jobbigt att köra så långt själv tycker jag .

RebeckaSvensson
0

#11 Grattis!

Kris_J
0

#10, det finns PM……Nu kommer jag sitta uppe hela natten och undra, verkligen jätte spännande……Tänk dig när jag sitter och tittar igenom hela webbstamboken och kör uteslutningsmetoden vad du kan tänkas ha lagt vantarna på….Flört

Cattis
0

#16 Det kan bli kul. Berätta gärna om dina teorier sedan :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Kris_J
0

#17 ja om jag inte somnar över tangenterna………………

Annette
0

Tycker också det låter spännande. 52000 hästar, undra hur lång tid det kan ta ;)

Cattis
0

#19 Äsch, Kristin är snabb. :-) Vi bör ha svaret redan under kommande vecka :-D

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Skynda dig, jag åker på teambuilding på onsdag. Vill gärna veta före det :)

Jag tror att tidningen kommer på onsdag eller torsdag, medan jag är borta. Den kommer ligga här hemma och mögla innan jag kan läsa den Skrikandes. Undra om chefen går med på att jag stannar hemma av den anledningen Oskyldig.

Charlotte-Aveback
0

#11: Grattis än en gång! Kanonfint resultat!

VeronicaP
0

#22 Tack så mycket vi är jättenöjda och Amanda är skitglad *ler* Men hon har ju också gjort ett bra jobb med hästarna .