Fölutställning
Den 20 oktober arrangerar Skaraborgs Ponny Avel en fölutställning På Hanaskede, Axvall. Den är öppen för de flesta ponnyraser.

Där har jag nästan varit alldeles nyligen, fast på travbanan och cruisat med Stochampionatspubliken ;-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Vad bra, då hittar du även till Hanaskede, ligger alldeles i närheten. Lasta transporten full och kom.

Till Skara, i oktober… med häst… från Stockholm… Näe, tror jag står över :-)
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Förstår jag inte alls, är väl bara 40 mil
.

Anmälningstiden utgår om knappt två veckor. Vore kul om det kommer lite shettisföl :)

Sista anmälningsdag är 20 september.

Jag har tänkt anmäla till fölutställningen

Två dagar kvar av anmälningstiden.

Hallå där!
Ni kommer väl ihåg att anmäla era föl, sista dagen är i morgon om inte Märta kan flytta den lite ;)

#9 Idag har jag totalt 7 anmälda. Men vi ger det en vecka till.
Anmälan ska vara mig tillhanda senast den 28 september.

jag har anmält. skickade anmälan idag betalade igår.

Vart ligger Hanskede Axvall ??

utanför Skövde, har jag helt för mig !!

Strax utanför Skara!

#12. Kom du Mia, det ligger ett stenkast från Axevalla travbana.
Såååå irriterande, för jag hade gärna velat åka dit - men jag vet inte förrän i slutet av nästa vecka om jag har annat för mig då, som är högre prioriterat…

#15 kollade o det är ca 22mil ungefär som till Gråmanstorp
Ja varför inte

hur gör ni andra tar ni med mammorna till utställningen? har hört att inte alla tar med mammorna.

#16. Märta har förlängt anmälningstiden till den 28/9 :)
#17. Bra, då kommer du också!
#19 AH! Då får vi väl se hur det blir med mitt andra projekt och om jag hunnit få besked om det tills dess…
Hanaskede ligger på väg 49 mellan Skara och Skövde!
När man kommer från Skara tar man första infarten till Axvall(innan travbanan), innan samhället sväng höger i alléen med hästhagar, sedan ser man ett stort ofärgat ridhus till höger då är man framme!
Från Skövde: Tag första infarten till Axvall innan travbanan, åk kilometerrakan till korsningen,tag till höger i korsningen, åk tills du ser allèn och hästhagar(innan70 skylten) tag vänster och ni är framme.
Hoppas att jag har hjälp lite! Är inte helt bra på att ge vägbeskrivning fast man bor i Axvall.

#20 Vad säger du Anna, ska vi ta varsin morsa m föl och åka på fölutställning? Vi får väl representera Småland
någon måste ju göra det också.
#21 Ser ut att vara en bra vägbeskrivning Tack !!
OM jag åker dit så kommer det inte bli med shettis, utan med mitt RP/WPB-föl…
Jag har ju tyvärr ingen morsa + föl av shetlandsras att åka med…
fast jag hoppas i ärlighetens namn att jag blir förhindrad att åka dit, för min andra aktivitet skulle ge mig betydligt bättre klirr i kassan… 

"22 du har väl ett fint shettisföl o åka med !!! Klart ni ska åka !!
Måste man verkligen ta med mamman? Mitt ena föl har själv börjat o vänja sig av med mamma, hon diar knappt, 5 månader gammal och vill klara sig själv, jag kommer troligen att ta med henne untan mamma.. har ej bestämt helt än men vi får se.
Bor man nära kan man säkert åka utan mamman.
Jo, jag har ett shettisföl jag skulle kunna åka med, fast grejen är att jag VILL åka med den andra fölungen, som jag tycker är bara SÅÅÅÅ bra!
Hade tänkt åka till Jlps utställning i Vetlanda med den, men det sket sig för jag skulle jobba då. Och det jobbet flyttar jag inte på… Det hade varit så himla kul att visa den en gång medan den är föl.
Men, som sagt, den andra aktiviteten är definitivt prioriterad, OM det är så att jag får vara med på den…

ja tänker ta med mamma till min fölis. Hon behöver komma ut och se sig om. Sen så har ja ju en bit att åka.

Påminner om att anmälningstiden är förlängd till den 28/9.
Med tanke på hur bra det gick på SPA:s utställning i våras vore det ju kul med många shettisföl ;)
(Då vanns både unghäst-BIS och hingst-BIS av shettisar, Emmeros Imponera och Kyllemos Eros.)

Som det ser ut blir det dessvärre inget för vår del, tyvärr..

Den 28/9 är på fredag….

Nä någon fölutställning blir det inte för mig.
Idag har jag fått inflammation i musklerna igen o kan knappt gå, samma typ som i Våras men har satt sig i benmusklerna istället för ryggen, så det sätter stopp för mig.
Ska försöka bli så bra att jag kan åka på haallooweeen utställningarna istället. Tog typ 2 mån förra gången att bli bra så det blir kanske gränsfall till dom utställningarna att bli så bra att jag ska kunna springa.

#30 Vad tråkigt! Hoppas du snabbt blir bra igen!

Enligt SPA:s hemsida är anmälningstiden förlängd till den 10/10.