Finns drömhingsten?
Typstark skäck med mycket goda rörelser och ur starkt möderne.
Tipsa gärna!

Jaaaa, då! Han står här hemma i hagen…
Kunde inte låta bli!
Men vad man anser är stark typ och starkt möderne etc. är ju individuellt. Min hingst har visat helt fantastiska rörelser hemma, men på utställning m.m. så brukar han spänna sig och kan sällan slappna av ordentligt för att få de där höga poängen. (Okej, han har fått 9:a på skritten ett antal gånger, om jag nu får skryta lite till.) Men det är ju någonting som jag vet för att jag ser honom dagligen, men som inte alltid syns när vi är ute och visar upp oss. Men för att svara på din fråga; ja, drömhingsten finns, i alla fall för mig.
Sajtvärd för Medeltiden iFokus
Medarbetare på Galopp iFokus
www.stuteriprecious.se
Kärlingehults orkan är för mej en drömhingst!
För att gå på Ahnnas linje, Sjöängens rival har en utmärkt stamtavla med Ulex och då "Lotta" på fädernet och kanske lite udda och "oanvänd" stam ?! på mödernet. Rival är nog en bra hingst om man vill ha in Lotta i sin stam vilket inte är så dumt faktiskt.
Zorry är en annan jag tycker är gudomligt vacker med bra stam men tyvärr såå stor
Stjernens Epus är en annan jag gillar skarpt.
Visst finns dom men såå långt bort från mej

Jag gillar Orkan skarpt!! Såg honom nu i veckan och han är ruskigt snygg och fräsch för sin ålder!!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag tycker att Rosengårds Gimmic är jättefin.
#4 Där sa du nåt.. Jag tänkte köra till Norge och kidnappa honom. HAN är så fin
#0 Söker du för att köpa eller för att betäcka med?
Stjernens Epus är ju skäck och av utmärkt typ. Men jag tror knappast att Hannas lilla guldklimp är till salu… 

#7 Det är en framtida partner till mitt sto jag söker, alltså för betäckning och inte köp. Kunde kanske även ha varit tydligare med att det gäller en standard, även om ingen tipsat om någon mini ännu…
#6 Kommer tyvärr inte ha möjlighet att åka till Värnamo. Lite synd att inte unghingstarna finns med på stuteriets hemsida…
#7 Stjernens Epus är ju skäck och av utmärkt typ. Men jag tror knappast att Hannas lilla guldklimp är till salu…
Helt korrekt!
Man säljer inte sin käraste ägodel!

Jag gillar ju Robijn v St Polderzicht som Dalsgård har , han har underbart temprament, bra stam , rör sig kanon bra och får underbara avkommor som är snälla att ha och göra med *ler*
Sen har ju syrran en 2 årig skäck efter han som jag gillar skarpt och måste ju erkänna att jag gillar våran egna Baloo med *S*
Jag tror aldrig man kommer att hitta sin *dröm* hingst för vad ska man då drömma om ;-)

#10 Jag tror aldrig man kommer att hitta sin *dröm* hingst för vad ska man då drömma om ;-)
Är kanske lite naiv, men jag tror/hoppas ju att drömhingsten finns… Och bara jag hittar den så kan jag ju drömma om den perfekta avkomman! 
Kärlingehults Orkan! Min absoluta drömprins!
Har goda erfarenheter av denna pojk. Hade jag ett sto skulle jag göra om det igen…och igen… och igen…:)
Pernilla…. Orkan har ju en jättefin son men han står kanske för långt bort från dej? James Herriot. Moder och mormor ELIT. Jag har sett honom och han är gudomligt fin. Vackert tecknad med mycket lång fin man på båda sidorna.
#10 Jo, jag har hittat min drömhingst. Tyvärr kunde jag inte ta mig så långt i år för att betäcka. Vi får se hur det blir nästa år (får tyvärr sena föl då)
Kan ju alltid hoppas att han blir till salu. 

Jag har betäckt mitt sto med James Herriot RS 473. Han är sååå fin och har en fantastisk trav! Vilken kille! Han är ju fortfarande ganska ung, (2003) de första fölen är ju födda i år! Hans mor Saleboda Elli är Elit och fadern är ju Kärlingehults Orkan! För mig är detta drömhingsten, längtar så efter att se vad som kommer nästa vår!

#15 Har du någon bild? *nyfiken*

#15 har nog någon bild i datorn hemma, skall försöka få någon av sönerna att hjälpa mig med överföringen. Du vet det där med teknik är absolut inte min starka sida…

Beror väl på hur långt man är beredd att åka och hur mycket det får kosta…?
Napoleon van de Kortenhof är ju en läckerbit
Likaså nygodkända Vesper vd Zandkamp.
En hingst jag tycker är kanonläcker är Nocturne hos jäboruder.. Det är min drömhingst men tyvärr gillar hans ägare honom också väldigt mkt… Och ngn avkomma som jag gillat tillräckligt mkt har jag inte hittat ännu..
Här kommer förhoppningsvis min framtida drömhingst…Han är efter Wessel,och har Dulex o Rosafir of Transy på mödernet.Och en lite udda teckning,vi får se om han håller i framtiden..
Han är ju bara ettåring än..Men det finns ju ganska mång fina häromkring beror bara på hur lång körsträcka man har.

Är det Zdeno Chara?
Ja det är det
.
#21 helhäftig teckning!