Förväntningar utställning?!
Vad bör/kan/ska man förvänta sig av en utställning?! Om man inte hittar till platsen och ringer platsansvarig, denne svarar ej efter flertal samtal. När man väl hittar dit och säger att man inte hittat, i sekretariatet så får man till svar: jaha, OCH?! Och en sur min. Ja sa jag, det kan ju vara bra att folk hittar hit och att någon kan svara. Ja den personen skriver till domaren så den kan inte svara. Borde man inte då lämna över tel till nån annan eller är det meningen att folk inte ska hitta? Är det inte också meningen att sponsorer ska uppmärksammas och kanske priset kunna stå synligt på ex ett bord? Inte slängas ner i en kass? När man pratat med folk och flera säger att de inte känner sig speciellt välkomna. Är det inte bra att då uppmärksamma det?! Efter helgens utställning, där jag själv påpekat saker öga mot öga på plats sedan även vill uppmärksamma ytterligare en annan person, som lovat mig som sponsor saker några dagar tidigare, skickar ett meddelande till denne. Tillbaka får jag meddelande med en massa svärord och påpekande om att jag inte vet hur man arrangerar eller hur mycket jobb det innebär, att jag som utställare blir nedvärderad på det viset, eftersom man tydligen inte vet vad jag är kapabel till att arrangera är absolut inte okej och om man tror att man kan driva en förening på detta viset är man helt fel ute. När man sedan några månader tidigare, tillsammans med fler personer, erbjudit sig att arrangera i ett närliggande ridhus, blir totalt ignorerad påvisar detta ju ännu mer att den som uttalar sig om genom svärord inte ens vill ge en chansen att visa om eller vad man kan göra. Att sedan ha mage att slänga ur sig att ingen vill hjälpa till är inte heller så smart kanske. Är det meningen att man ska känna sig välkommen kanske man bör lyssna på folk som säger att de inte tycker att det fungerat eller? Att ta emot kritiken när man säger den och slippa ta det här kanske?! Ofta läser man att det är fegt att skriva här men är det inte fegt att inte be om ursäkt när man står där och säger att det blivit tokigt?! Att ta tag i det på en gång och kanske där och då be om hjälp? När undertecknad applåderade tittade folk på en som om man vore en utomjording. Vart bär det hän?! Kanske är man bortskämd när man besökt ex öst som haft urtjusiga prisbord, plakat med sponsorer och folk som pratat, skrattat och haft skoj. ?? Kan tillägga att vi tänkte åka hem innan vi visat för att vi bara kände oss i vägen. Efter bedömningen åkte vi hem, utan att genomgå agility för tydligen skulle man själv leta upp domare till det. Rörighet är en sak, uppförande en annan! Att snäsa av folk och utdela svordomar känns bara så oseriöst och jag hoppas att nästa gång någon råkar ut för samma som vi får dessa en ursäkt! Domaren var supertrevlig och jättego! Men frågan är: ska man förvänta sig att ingen kan svara i telefonen, att bli avsnäst i sekretariatet och att själv döma bruksgrenar? Och at sedan få kastat svärord efter en om man påpekar verkligheten? Har som sagt sett andra föreningar anordna utställningar med bravur. Så jag vet att det går och kanske är det just attityden som gör att folk inte hjälper till eller att nya föreningar bildas och då kanske man bör fundera. . . Lägger in en bild på glashästar sponsrade av Tjustorps Stuteri och hoppas att de som fick dem blev glada. Synd att de inte fick pryda ett prisbord!
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Jag var inte där så vet ej hur det va men jag vet att de som arrangerat detta ha lagt så mycket tid o energie för o få det att bli bra. Och alla dess utställningar jag varit på ha jag tyckt varit välordnade och jättebra. Personligen tycker jag ditt inlägg är ett påhopp och ganska elakt och något onödigt att skriva ut här. Klagomål borde gå direkt till föreningen och inte läggas ut på media blir lätt misstolkningar o onödiga påhopp. Det är inte enkelt att alltid få allt perfekt och det är bra att man talar om att man är missnöjd men man ska kanske tänka över hur man för fram sin åsikt och rannsaka sig själv om man kanske omedvetet lät irriterad eller sur så kanske personen eller personerna svarar med samma mynt blir oftast så och det är mänskligt att fela. Det är svårt att hitta funtionärer och det är mycket planering inför en aktivitet. det är tråkigt att så fort det bli något fel eller någon blir missnöjd blir det pajkastning. Borde läggas mer energie på att förstå vilket bra jobb alla gör frivilligt för att vi ska kunna åka på aktiviteter med våra ponnyer.
Klagomål har gått direkt till ansvariga. Hur man sedan hanterar det är skamligt! Har rett ut saker med en men den andre bara kickar svärord och det känns lagom seriöst. Det snackas så mkt om att man ska säga saker personligen och när man gör det blir det också fel för man är idiot hur som helst. Men ansvariga för en sammanställning kanske bör tänka lite mer på att de som anmält kommer fram och om det görs saker eller som i detta fallet, inte göra saker så kanske man ska ursäkta sig också! Blir man som sponsor lovad saker och det sedan bara struntas i så lär man inte sponsra igen precis. Har varit med om att priser inte ens delats ut. Menar inte att det inte lagts ner tid, bara att fel görs och när det händer bör man ta tag i det och inte skylla på en massa arbete. Skulle jag skylla på saker konstant istället för att ta tag i det skulle Sverige svälta! Skit samma! Har som sagt rett ut det med en vettig person och hoppas att det ska bli bättre. Saker som man bör tänka på måste fram och tänkas på till nästa gång. Tyvärr försvinner mkt på vägen när man pratar med folk och det känns ganska oseriöst. Vi var flera som ville hjälpa till ordna utställning men det kom aldrig fram till rätt person och då kan jag säga att man struntar i att hjälpa till när hjälpen inte är önskvärd! Så man ska inte komma och säga att folk inte vill när folk inte får!!! Men som sagt, blir bättre nästa gång.
Medarbetare på djurskydd.ifokus