Godkända travhingstar
Undrar om någon har tips om olika shettishingstar, gärna så snabba rekord som möjligt. Skriv gärna var de står också. Stoet är e: dollman u:winnie
Får man fråga vad shettisen heter? 😊

Gervalds kickan 😃👍
Åh ok. 👍 min dotter är uppfödare på henne. Stuteri Gervalds. 😊
Gläntans Domino RS 314 är helt outstanding i min mening! Enastående meriter, enastående avkommor. Och stammen är ju sannerligen inte dålig den heller! Han har korsat fint med Kärlingehults Max (Danielle, Angel, Dynamit, Mina mfl). Exteriör, travmeriter, psyke och kanontrav i ett. Har ett sto e. Haodo u. Kirkbride Flakes mördene dräktig med Domino. Samt ett sto efter honom dräktig med min egen hingst och det ska bli riktigt spännande!
Det finns flera hingstar som både lämnat bra och som travat bra själva. Och några som lämnat bra utan att ha varit några toppar själva.
Nu har du ju den lilla delikata krumeluren att ditt sto har Dollman som far och därmed också Kärlingehults Max som morfar. Det minskar tillgången på hingstar lite om du inte vill linjeavla.
Min egen favorit Titol har ju sannerligen lämnat fina travare, men han är ju också efter Kärlingehults Max.
Rasmus (som heter Rasmus II på travbanan) har också lämnat några snabbisar, men han är ju e. Dollman.
Återstår då typ nästan bara Hamras Fridolf och Gläntans Domino och deras ättlingar…

Stuteri Kronblad & Zetterblom i Nyköping har hingsten Bonzo RS 453 som är efter Gläntans Domino.

vi har ju slättens Madgic som är pappa till bla Dee-Dee N.Q
Han är även pappa till Slättens Bethoven som också är godkänd hingst och har själv gjort endast 5 starter på travet med rek 3:09 och han i sin tur har lämnat
Slättens Mi Rey också godkänd som har Dalsgards Jasmin som mamma travrekord 2:30,1 , Jasmins mamma är Hamodam som tex är mamma till Haodo
😉
Hamras Hurricane RS 478
e Charley vd. Provincialeweg (ELIT, travrek 2.29.8) u. Hamras Amapola (helsyster till Emmeros Fantasia travrek: 2.10.6) ue. Hamras Fridolf (travrek. 2.52.4)
Travrek: 2.45.2
44p, BIS och SuperSUCH.
Sandhem (mellan Falköping och Jönköping). Fick massor av avkommor förra året!
Du kan gå in på Hamra Ponnystuteris hemsida. Inte uppdaterad på länge men de kanske har nåt!
Gå även in på Emmeros. De har fött upp många fina travshettisar!

Vill inte åka el skicka henne så långt iår då hon kommer ha föl vid sidan. Ni vet ingen närmre? (Bor i Skåne)
Loviseros Oliver RS 657 e: Emmeros Jubilar som i sin tur är efter Hamras Fridolf.
Jag bor i Skåne ,Cecilia Olsson 0709-531840 välkommen att ringa.

Sara du vet ju vart vi bor ;)

Ja iochförsig ni är relativt nära :)
Ville bara tillägga att Loviseros Oliver 657 står 1,5 mil öster om Trelleborg. Mvh Cilla.
Jag hade valt Röding till Kickan, e:Fridhems Algot , står i Skåne, rek. 2,26 , bra stam , kul färg. får två fölungar e:Röding i år…å då bor jag ju i Sth, fatta va bra jag tycker han är 😉
Anna Manberger, www.stuterila.se
Men om du ska sälja avkomman är det bäst att hålla sig till Gläntans Domino🤐
Anna Manberger, www.stuterila.se