Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett14-utrustning
Läst 574 ggr
Annette
0

Tvätt av täcken

Hur får ni bäst bort hästhår i ffa fleecetäcken innan ni stoppar dem i tvättmaskinen? Jag tycker jag borstar, dammsuger, kör med klädvårdsrulle men det blir ju inte så bra ändå.

Förut kunde jag tvätta dem i en gammal tvättmaskin, men nu tvättar jag dem i den vanliga. Eftersom maken är allergisk så vill jag ju få mer så lite hår som möjligt.

Ellinor Johansson
0

Tvättar i grov tvättmaskinen på jobbet och torkar i vår tumlaren.

Torktumlar bara när jag är ensam hemma, för det uppskattas inte av alla som bor här.Oskyldig

[Anna-N]
0

Tvättar i särskild tvättmaskin för hästtäcken.

Brukar borsta av dem med rotborste eller piasavakvast så gott det går innan tvätt - så man inte tvättar mer hår än täcken =)

VeronicaP
0

Tvättar dem bara i den egna maskinen som jag har till mina hästsaker jag.

Sasser
0

Jag har oxå egen maskin till hästsaker. Just för tillfället är den inte inkopplad, men vi har ju en pärla hästaffär som gör det mot en billig penning. Jag antar att du inte vill åka till Borlänge, men kolla hästbutiker eller varför inte fråga vid en ridskola i närheten? Då slipper du göra det hemma….

Hanna-D
0

Min mamma har en tvättmaskin för hästgrejer, mattor o dyl. Kanonbra! Håret tas lätt bort med en karda.

Pheobe
0

jag tvättar täckena i vanliga maskinen. Torktumlar dom inte för spännena slår sönder trumman i torktumlaren. I tvättmaskinen stoppar jag spännena i strumpor. Funkar ganska bra men i torktumlaren fuinkade det inte alls.

Vintertid torkar jag mina täcken som blivit blöta framför kaminen i vardagsrummet. Inte populärt här hemma men de andra får vänja sej…

RebeckaSvensson
0

Jag lämnar mina till en bekant när det är dags för tvättning. Vill inte ha dem i vår vanliga maskin och sedan få en massa hästhår på kläderna. Har även slutat tvätta schabraken själv just för att slippa håren.