Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: utställning
Läst 564 ggr
RebeckaSvensson
0

Halloweenutställning i Svalöv

Nu börjar vi närma oss sista anmälningsdagen till Syds Halloweenutställning, så glöm inte att skicka in era anmälningar nu.
Alla utställare kommer att bjudas på mat.

Passa på att anmäla er till Syds sista utställning för året!

För mer information: www.shetlandsyd.se

Mmia
0

Vad är Facebook ??Oskyldig

Fick på mailen om det.

Milla
0

#1 hm lite fel tråd men det är ett ställe där man kan hitta vänner mer än så vet jag faktiskt inte

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Mmia
0

Ojdå gjorde fel !?!

Får skylla på att jag är hemma och sjuk i Borelia.

AnnaLundin
0

Jag har redan anmält….

Vad jag däremot funderar över är ifall Ni har tänkt på att det finns en del utställare som äter vegetariskt?

*luttrad grönsaksätare som ätit många hamburgerbröd med fyllning på tävlings- och utställningsplatser, för att inget annat ens i närheten av vegetariskt har funnits att tillgå*

Annette
0

Det är inte lätt för arrangörerna. Vegetarianer, diabetiker, glutenallergiker, laktosintoleranta mm. Det blir nog lättast om de som inte kan äta vanlig mat meddelar det.

Mmia
0

Efter 25 år som vegetarian utgår jag alltid från att det inte finns och tar med eget. Flört

AnnaLundin
0

#5 - Du har iofs rätt i detta. Jag är bara så trött på att det alltid förutsätts att alla äter hamburgare och korv. Det är ändå så att 15% av landes befolkning äter vegetariskt - det avspeglas knappast på matsedlarna hos dem som säljer måltider…

Och GISSA en gång varför jag frågade redan här… Flört
Jo, för att de REDAN NU ska kunna förbereda sig för att det kanske inte räcker med korvgubben som brukar vara i Bjärsjölagård m.fl ställen, såvida han inte utökar sortimentet lite.

RebeckaSvensson
0

#7 Det är inte korvgubben som brukar vara i Bjärsjölagård som ska dit. Maten blir vi sponsrade med och vi tar tacksamt emot den här typen av sponsring och tycker att det är ett väldigt trevligt initiativ att någon vill bjuda utställarna på mat. Om det kommer att finnas vegetariskt, eller ngt annat speciellt, kan jag inte svara på.

AnnaLundin
0

#8 Jag tycker också att det är ett jättetrevligt initiativ, men visst vore det trist om alla inte kunde utnyttja det? Det går ju faktiskt att nämna för dem som sponsrar att det inte är särskilt ovanligt med vegetarianer bland hästfolk…. Jag VET att jag inte är ensam….

RebeckaKihlberg
0

Jag är inte vegetarianer , men hamburgare och korv står inte högt på min meny…brukar ofast bli bullar för min del när jag iväg.

IdaS-A
0

Är gluten, men alltid finns det något man kan äta på utställningar även om man måste pussla lite för att få ett mål ibland. För mig gör det inget, är ju inte på utställning så ofta ändå så jag har inget emot att kanske inte få samma mat som alla andra. Tycker det brukar vara bra mat på utställningarna.

Det bästa är nog att ta med egen mat för att försäkra sig att det finns mat man tål eller föredrar.

VeronicaP
0

Jag är ingen veg heller och är inte allergisk mot något alls *ler* tycker det är ett bra insiativ att bjuda på mat , bara att tacka och ta emot och oftast kan man äta något av det i allafall.

Camilla
0

Om man nu är vegeterian så kanske man skall ta det säkra före det osäkra och ha med sig egen mat till Svalöv!

AnnaLundin
0

#13 Jag får väl göra det.

Men jag tycker att OM man går ut med informationen att alla utställare ska bli bjudna på mat så kanske det är lkämpligt att berätta för dem som ska stå för maten att det faktiskt FINNS önskemål om vegetariska alternativ.

Eller GÅR det inte att prata med dem bara för att de sponsrar?

Camilla
0

# 14 Det gör det säkert! Jag vet inte vad det kommer att bjudas på, kanske soppa det är ju något som går åt i Novemberkylan!

CarinaA
0

Har funderingar på att anmäla,var många år sen jag var med på en shettisutställningFundersam,klass 18;handlerklass, hur fungerar det ??

CarinaA
0

putt

kristina-axtorp
0

Det är Anders, min man, som tyckte att det kan vara en kul grej att fixa ihop sponsorer till något så ovanligt som en soppa till deltagarna. Tanken är en gulaschsoppa. Vi gör ju det här hemma i köket så de tär inte så att vi har någon restaurang Cool även om jag skulle kunna tro det ibland när Anders drar igång (det är alltid jag som tar hand om disken efter att han lagat mat och gissa om det blir mycket disk!!) Men jag ska kolla med honom om han kan fixa ihop något. Problemet är antalet protioner etc. Resurserna är inte så stora och vi vet ju inte hur många som är vegeterianer. Men du som är glutenintolerant och laktosintolerant, inte tål nötter (vad mer kan tänkas) klarar sig nog!! jag lovar lämna besked här på forumet!

AnnaLundin
0

#18 - JÄTTETREVLIGT initiativ! Skrattande

VeronicaP
0

#18 soppa är ju skitgott och Gulasch är en favorit ;-)

CarinaA
0

Tycker helt klart att det ær tråkigt o vældigt(??) konstigt att ingen tydligen vet hur en handlerklass fungerar !!

FredrikN
0

#21 En handlerklass fungerar precis som en vanlig klass. Skillnaden är att det är du som visare som bedöms på hur du visar hästen.

PP
0

#21 Som du hör på namnet, så är det handlern istället för ponnyn som bedöms i handlerklass. Dvs hur väl man visar fram sin ponny. Vet inte hur de gör i Syd, men i Nord har vi ett särskilt bedömningsprotokoll med fem bedömningspunkter:

A.Uppställning
B.Visning i skritt (även på ring)
C.Visning i trav
D.Ponnyns förberedelse, utrustning och puts
E.Helhetsintryck

CarinaA
0

Gæller æven dær att visare av hingst ska vara øver 16år ??

AnnaLundin
0

Hingstar brukar inte få vara med i visningsklasserna.

AndersA
0

Till frukost serveras kaffe, fralla med ost eller korv. Lunchen består av gulaschsoppa och grönsakssoppa, vitt bröd och ost.

AnnaLundin
0
RebeckaKihlberg
0

#26 Åhh..va gott Skrattande

Camilla
0

Jo visst får hingst vara med i visningsklass (handlerklass) ´men handlern måste vara över 16 år!

RebeckaSvensson
0

Sista anmälningsdagen idag.

HanniBunni
0

Apropå anmälning!!! Jag är lite trög när jag har läst alla regler men, den här blanketten som man ska fylla i….räknas den som sista anmälning eller gör avgiften det???Generad

Pheobe
0

#31 Anmälningen är bindande. Är den inskickad måste du betala. MEN pengarna måste vara inne sista dagen

HanniBunni
0

Kanon. Tack!!!!