Pälsfällning...
Hej!!!
Jag undrar om det finns fler vars hästar inte har börjat fälla sin vinterpäls???
Har en 3-åring som knappt fäller alls. Lite oroande faktiskt 

Ge dem lite B-vitamin och hjälp dem lite på traven.
Vänligen/Linda
#2 Det har hon fått i ett par veckor. Funderar på om veterinären ska få ge henne Beviplex.

#4 Du kan ge Beviplex själv, flytande finns på apoteket. Receptfritt.
Unghästarna fäller ju väldigt ojämnt.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Vad är Beviplex?
# 5 B-vitamin i flytande form.
#4 Nu svarade du dig själv igen 
Jag tänkte på en spruta med Beviplex och Ultrasan (stavning?) och det vill jag inte ge själv.

#7 Och jag som just klagade på en annan som gjorde så… 
Jag och siffror - allra helst datum, det skiter sig liksom väldans ofta där… 
/Cattis

#6. Är den annorlunda än de andra i flytande form, t ex de man köper på Granngården?
#9 Beviplex Forte….Den är mer koncentrerad. Förut var den iaf dopingklassad för tävlande hästar. Vet inte exakt hur det är idag?……

Jag har faktiskt ett tips!
Förra året gav jag mitt sto vetegroddar, köpt fr ICA ser ut som tunna flarn. Gav ca 1/2 - 1 dl per dag och hon satte igång att fälla direkt och fällningen gick riktigt fort om jag jämför mot tidigare år, vad kan ett sådant paket vara värt… max 30:-. säkert billigare än de ovan beskrivna
MVH fr Tärnsjö
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
#10 Beviplex Forte är väl humanmedicin? Jag menar förstås Beviplex vet. som är för djur.

#12 Japp, men vet rekommenderar även denna. Fråga henne vad hon säger. Det var en distriktare som sa det till mig för längesen. Jag har det alltid i kylen i stallet.
/Cattis
#13 Okej det visste jag inte. Hittade en flarra Beviplex vet. nu när jag kollade kylskåpet.
Förresten, är det samma dopningsklass som på Forte? Står inget om det på fass.se

Beviplex vet. ger man det oralt eller IM?
/Cattis
IM eller IV. Är väl 96 timmar som gäller då?

Ja, det tror jag.
/Cattis
Konstigt att det inte står med i Fass. Hur som, så borde det ju vara lugnt att ge det nu = långt till nästa utställning.
# 16 Vet. är injektionsvätska. Skall det ges oralt så är det Beviplex forte. Både vet & forte var dopingklassat. Men som sagt, idag?.
Min 1-åring fäller inte mycket… ser ut som en ullboll
Min 1-åring fäller men ser ändå ut som en bisonoxe tycker jag! 
Min 3- åring fäller kappt ett hårstrå och jag börjar oroa mig lite för det….
Hanna det är nog klokt veterinären får ge för då går det i blodet direkt. Går fortare då. Jag ger mina nåt nytt nu som jag köpt i hästaffär. En pasta att ge i munnen. Ska ha de3t två gånger i veckan. Vet ej om det är bättre men hästarna är väldigt glansiga trots dom fäller.
Alla mina fäller massor.
#24 Japp och OM något skulle hända så kan ingen anklaga mig för att ha gjort nåt som jag inte borde 
#11 Hur mycket ger du dem av vetegroddarna?