Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett24-köpes
Läst 954 ggr
Anneli Midgård
0

1 års hingst sökes!

Pga olyckliga omständigheter har jag nu en ensam 1 årshingst, som är i stort behov av en jämngammal kompis att leka med o kila mm.

Han är snäll och lugn, ngt försiktigt, så det är en fördel om den tilltänka kompisen inte är allt för tuff.

Alla förslag beaktas. Köpes. Utlånas. Bete över sommaren. Allt är intressant.

Vi har flera stora beteshagar, i princip alla har lador och/eller skog. Tillsyn flera ggr/dag. Elstängsel på alla hagar utom två (trä stängsel). Naturligtvis fri tillgång på salt/mineralsten o vatten.

Storlek inte så viktig, vår är standard, men en minihingst funkar bra som kompis också.

En lite "rolig" färg är ett plus, men inget måste. Prioriterar en snäll och trevlig individ.

Är det en lovande unghingst kommer han att visas o tränas (vid köp). Annars "bara" vara kompis samt tränas som en "vanlig" häst, dvs vardagshantering o så småningom inkörning mm, om han stannar en längre tid/köps.

Kan lova ett gott hem med mkt utevistelse, flockliv, stora ytor samt sund hästhantering. Ett bra hästliv.

Bor i norra Sverige, men ska snart åka söderut, så då kan jag ev. hämta upp en liten ett åring.

Svara gärna via mail, då jag inte är in på sidan så ofta.

stuteri-midgard@hotmail.com

Anneli

www.stuteri-midgard.se

Susann Melkersson
0

Hej fick du mitt mail ?

Ettårshingstar till salu:

Melkers Emmerdale rödskäck,liten bls. Halvbror med nygodkända Melkers Extra-Terrestrial RS 699 ET. Mor Diplom ,42p.Fa SUCH. Blir ca 82-83cm

Melkers Bon Jovi, brun. Helbror med Melkers Backyard Babie Supersuch.Blir ca 82-83cm.Far SUCH. Mor SUCH ,Dpl, 43p.

Melkers Evel kenivel, brunblackskäck,bls,snp,väldigt liten.Far 45p,mor 43p

Har även tvåårsto,nu ca 78-79 cm,utställd som mest med98888-41p,brun. Fin stam.

Ev även 2 föl … Med vänlig hälsning Susann och Håkan  melkersPonnystuteri

Anneli Midgård
1

Hej och tack för alla svar!

Har nu i stort sett bestämt oss för en liten kille..

Anneli

www.stuteri-midgard.se