god morgon 071005
morrn morrn
Vad tråkigt det är med mörka mornar. Inte alls kul faktiskt. Idag blir de jobbet. Sen måste ja ringa hovis. Hoppsa han kan komma redan i helgen han bor ju inte alls långt i från stallet. Han brukar kunna rycka ut =)
Tack för hjälpen igår Sanne. De var jätte snällt.
Hoppas de blir bättre idag Sussie. Tänker på dig de vet du
kram kram

God Morgon
blir hemma idag, lite små febrig, då denna hemska förkylning vägrar ge med sig.. Hoppas det blir bättre till i morgon, för jag o min man ska åka till skåne i helgen. så i morgon , Milla, kommer vi o våldgästar er ett par timmar.. hihi
hästarna mår bra och fölen klarar sig fint utan mammorna på natten. skönt att det funkar för det ena stoet behöver få vara lite för sig själv o äta i lugn o ro…
hoppas alla får en bra dag !

God förmiddag!
Håller på att försöka få ihop kurserna jag ska läsa resten av hösten och till våren, men det är inte alls lätt att få ihop det nu när kurserna är omlagda, ihopslagna och har bytt namn. Pratat med en studievägledare och det visade sig att jag troligtvis har poäng vad jag behöver för att börja med ex-jobbet nu och vara klar efter en termin med utbildningen. Så långt har jag dock inte planerat så jag kommer läsa mer än vad jag behöver. Kanske ska jag ta det lite lugnt och inte läsa en massa extra.
Ska ägna resten av dagen åt att plugga och sedan är det träning inför morgondagens doktorspromotion ikväll.
Ha en bra dag!

God DAG…
Själv sitter jag ff och väntar på att min tik ska valpa någongång… Har suttit hos henne på nätterna nu snart i en vecka. Men hon ska hålla på sig tydligen! Jag drömde inatt att det kom 2 st, men sen vägrade hon släppa ut fler, fast jag kände fler… Usch… Begärde ytterligare semester och fick höra stora suckar från chefen.. Men vad ska jag göra?! Jag måste ju vara hemma. Så det så!!

Oj, sandra, när togs det kortet?? va liten beyla var, eller vad hon växt kanske man ska säga..

I dag är läget bättre, har pratat lite och försökt rda ut lite saker sen får vi se. Puzz mår bra ska försöka ta ut hemme ordentligt nu i helgen , nu är hon verklad för första gången på länge då det inte gick att verka då hon stod i bandage . Men hovis tyckte fötterna var ok med tanke på att det va 11 v sen hon verkades sist.
Hoppas du fick tag på hovis o han kan komma o kolla Sandra, du får höra av dig sen. har samma me chatten som i går så bara hojta :-)

Go´kväll.
Idag var jag nära att ta livet av min supersnabba Honda
. Eftersom vägen till mannens hjärta går genom magen, åkte jag till kondis för att köpa wienerbröd till mina arbetskamrater. Behövde hamna lite på plus efter att missat tiden i måndags ;) När jag åkte från kondis vet i tusan vad jag tänkte på, förmodligen någon härstamning eller något. Blind var jag tydligen också, så jag måste varit djupt inne i min avelsplanering. Bonk!!! sa det plötsligt, jag hade kört upp på en refug med den stackars bilen, svängde för tidigt. Jag fick genast dåligt samvete och såg tusenlapparna fladdra iväg. Men det verkar inte ha hänt något, han låter och uppför sig som vanligt. Och wienerbröden var väldigt goda och uppskattade
.
Jag röjer i min sadelkammare, har fyllt en hel säck med massa saker som bara ligger och samlar damm. Gamla hjälmar från 80-talet är klart olämpliga att använda, lika bra att slänga dem. Jag skall fortsätta i morgon.
Nu väntar duschen och därefter en kall Coca Cola. Skål!

god kväll vi har haft en strålande solig dag med en heldag i stallet kan man gott säga, jag hämtade frida inne i eskilstuna då hon skulle hjälpa mej träna inför utställningen i vreta den 4nov jag har aldrig ställt ut så jag e helt grön på detta så det var skönt att få veta hur man gör vad domarna tittar på hur de vill att hästen ska stå mm ;) vi hade skitkul o tog en massa bilder JA jag lovar de kommer upp i mitt fotoalbum vi fota ju även min stora herre hihi så nu ska jag byta ut månag bilder till lite nytt o fräscht typ… frida sa att nog fan borde han kunna dra hem några åttor iaf hihi jag blev glad då hon sa så iaf visst e nia bättre men en åtat e skaplig den med hon sa att han e rastypisk mm hihi ja hon e ju bättre på shettis än jag iaf.. enda med träningen som var lite att vi MÅSTE öva på e att han blir såååååå glad i hågen då det ska till o travas så jag kan knappt få in honom lugnare tempo då man ska svänga o trava åt andra hållet ju o han DRAR SEJ åt vänster hela tiden dvs mot mej o frida sa ja men det ska väl inet vara såååå svårt så hon tog o testa en gång o hmm frida hur gick det ?? hahahahah !! han gjorde ju samma sak med henne då man ska vända HÖGER drar han sej mot vänster o tycker att det e betydligt mycket smarate att svänga ditåt men eddie lilla vi ska svänga HÖGER fy skam den som ger sej till slut så fick vi väl till det lite men han har MYCKET gooo den lilla herren hihi det ska bli MÅTTLIGT intressant då det e dax att ställa honom i Vreta ;) nu e man hemma kollar lite på tv sen ska det ner på stan o glidas m bilen lika bra att passa på innan vintern kommer det e säkert några race oxå hihi KANON ju….. jag gillar många olika hästkrafter dels de som äter mej ur huset o dels de som har en tendens att gå LIIIIIIIIIIIte för fort… hahahhaa ha det gött… väl mötta i vreta ska bli enormt kul att träffa alla ;) j aiaf en del av er ju ;)