Valborg
Hur har ni (om ni alls har) firat valborg idag?
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Ja vi brukar väl ibland åka till någon brasa eller så men sådant pissväder som det varit här så stannar man ju hemma och sen har ju jag fått tvätta skitigt hingst med ju *ler* .
Men vi har ätit gott och så umgåtts ..

Vi firar varje år vid tippen, där det alltid är den obligatoriska brasan och hejdundrande fyrverkerier. Himla trevligt! Barnen är helt slut och det är väl vi vuxna med, som har fått vaka som galningar så att inga barn hamnar för nära brasan.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
en annan har suttit framför monitorn men inget föl grrrr
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Här uppe i Uppsla så är det en stor festdag, speciellt för studenterna. Som vanligt blir det inte riktigt som man planerat då det var lite segt efter fredagens och lördagens övningar. Men det var iaf flottrace i Fyrisån, picknick i ngn park och sedan uppträde av en kör (från Ultuna) innan det var dags för champangegaloppen. Efter ngn timmes vilande så var det tid att göra sig i ordning för middagen på kåren (kan bara säga att det var segt göra sig i ordning och man önskade bara att man inte hade anmält sig dit..). Skulle ha en brasa till fördrinken, men det var eldningsförbud så vi fick klara oss ändå. Efter en trevlig fest på kåren med mkt dans och… så är det några timmars vilande innan tävlingen bland en del "småttingar" avgörs kl 10 imorgon.

Min gubbe sjunger i en kör, så vi var med där. Men vi stannade bara och fikade för det var bara 1 barn är, utöver våra . Brasan tändes aldrig, det blåste för mycket.
Vi hade planerat att åka till Göteborg ch titta på Chalmers Cortegen, men stannade hemma pga vädret.
vi eldade upp en gammal lösdrift och en massa ris här hemma. Brann fin fint.. har halv meter hög med glöd kvar bara.
Deklarerat….
hihi… det har jag med… deklarerat alltså … kommer få tillbaka en massa pengar pga resorna till och från jobbet.

Vi var och tittade på cortegen i göteborg, och det var regnigt, hemskt blött :(

jag firade valborg med en halsfluss och en körtelfeber 
/Emelie :)