Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 531 ggr
VeronicaP
0

God Morgon 6/10-2007

God Morgon och det är nog första gången jag har skrivit en God morgon tråd *ler* Nu bär det snart av till Östanåkra och trav tävling med Dee och My . Ha en bra dag alla.

sanne
0

Lycka till :)

Idag bär det av till Skåneland för min o gubbens del. Barnen ska vara hos farmor o mormor, bra o dela på dem lite.. Vi ska ner till Milla o hälsa på en sväng idag, sen till Malmö. Är du hemma i morgon Gonkan?? vi kanske svänger förbi på hemvägen!!!

Här mår alla pållar bra nu, har varit lite tragik när ett sto kastade o ett annat blev förkyld, ,men nu är de pigga o glada igen !!!

hoppas alla får en bra helg, för det ska vi !

ElisabethA
0

God Morgon!
Ska iväg till stallet nu på fm och köra en sväng med Gardenia. Det är som alltid något jag ser fram emot! I kväll ska jag gå på Örebro filmfestival med några kompisar och se på två filmer. Dels en finsk komedi och så filmen "Hata Göteborg". Ska bli kul!

Hoppas alla får en bra dag!

RebeckaSvensson
0

God förmiddag!

Igår åkte en av pållarna som jag aldrig tänkt att sälja. Känns lite konstigt när det är en av dem som verkligen varit "min" och som alltid kommit till mig även om ingen annan kommit nära. Hemmet verkar iaf jättebra, för annars hade jag aldrig sålt.

Igår var det träning inför dagens doktorspromotion. Mellan 18 och 22 höll vi på. Det blev aningen segt och vid den tiden en fredagskväll var man inte så pigg på att sitta där. Får hoppas att allt går bra idag. Efter promotionen som börjar redan 15.30 så är det middag med dans på Uppsala slott. Roligt att få ta på sig balklänningen igen :-)

#0 Lycka till idag!
#1 Vad tråkigt med stoet som kastat!

Ha en bra dag alla!

zettan
0

morrn morrn

Idag skiner solen och ja fick sovmorgon Skrattande. Ska till stallet vid 11 och göra liten ny hage till ett av stona. Srn ska Rosa på ridlektion idag Skrattande. Tjejen som ska rida är så spänd och glad. Hon har en häst att putsa på idag. För känner ja Rosa rätt så är hon smutsig Fundersam. Rosa kan inte vare ren för de är ju farligt.
#0 lycka till
#1 Hoppas ni får en trevlig helg nu

Hoppas ja hinner tömköra Zettan en liten tur idag. De hade behövts.

ha en bra dag alla

Puzzel
0

Morrn ska snart ut till Puzz och tömköra för första gången efter hennes skada ska bli kul och se om hon kommer ihåg. Lite trött idag har pratat telefon halva natten somliga kommer inte ihåg att et är tids skillnad US och Sverige hmmm eller så va det bara kul o retas.

#1 Hälsa Milla och passa på o njut, att vara barnfri är underbart ibland även om man älskar sina barn. Tråkigt med stoet.

#4 Hörs i kväll Sandra

Turnado
0

Gad förmiddag!

Kom nyss hem från stallet. Körde Effi. Ture skulle skos men hovslagaren kom aldrig.

VeronicaP
0

God kväll *ler*  Dee- Dee blev tyvärr diskad men hon gick skitbra och fort  så vi är ändå jättenöjda med henne. My är alltid lika go pärla hon kom 4:a och man kunde knappt se på henne att hon var iväg på en långtur förra veckan.

#1 Hälsa Millan och ja jag ska ingenstans vad jag vet i allfall *S* så kom ni inom om ni hinner ;-). Tråkigt med stoet .

GraLott
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

skitdag !!!!

ursäkta mitt ordspråk men kan ingen vrida tbx klockan tills igår kväll typ då allt var oki med den stora hästen jag har *suck* anna ringde i morse din häst haltar ehh oki det går nog över sa jag till henne han blir lite så då o då o det går över av sej själv varför det blir så kan jag ta med de som e intresserade att veta men men iaf jag väntar tills killen kommer hem runt lunch så jag kan åka till stallet utan unge o röra mej fritt kommer till stallet går upp i hagen innan jag gör nått annat tänker att ja måste ju kolla honom om han e oki nu går in till dem då kommer eddie springandes som vanligt han tror ju alltid att man har mat till honom haha typiskt shettis va ?? ajja Grållen kommer inte fram så jag går till honom han ben e TOKTJOCKT knät där han har sitt gamla sår som aldrig blir bra e helt gult dock INTE var mm men men ringer vet han säger ja kommer om ett par timmar oki jag går in o mockar o fixar till mina två går sen ut o hämtar in dem för förra gången detta hände slutade Grållen att äta i ÅTTA DAGAR hmm ajja han var glad i maten o åt upp allt med stor aptit gick sen på höt direkt så matlusten fanns ju iaf kvar åkte hem hämta dottern så att killen kunde gå o lägga sej han jobbar ju natt efter ett tag ringer vet jag e ute om ca 30min oki bara kasta in ungen i bilen o åka då jag kom fram var vet redan där o hade fått hjälp att få ut honom ur boxen han sa detta ser ju inte så bra ut NEHE du tror inte jag vet det hmm han kolla kände klämde o sa sen ja du detta är lymfangit *SUCK* han hade det ju i början av mars oxå asså jag orkar inte med mer nu så han fick en STOR spruta direkt i blodet då vet var ute sen fick jag recept på Butta o HippoTrim hugaligen vad jag har råd med detta då NOT ajja det e bara hämta ut o se glad ut.. denna herre har jag bar på foder han har haft sitt "sår" sen han var 6 han e nu 15 erbjuden att köpa honom men jag känner att jag hinner ju knappt komma igång innan det blir nått nytt med hans knä hur skulle ni ställa er ang detta ?? jag vågar  inte köpa honom jag kan inet nyttja honom till det jag vill dvs träna tävla dressyr i LA nivå ev mer han har under de åtta månaderna jag haft honom gått på smärtstillande o antiinflamm TRE GÅNGER… jag älskar honom men jag har inte råd eller tid att betala för en häst som bara går in o ut ur hagen där jag aldrig kommer igång med nått o känner att jag aldrig KOMMER komma igång heller :( vet kollade även på den tanden som jag vart orolig över på lilla eddie men det var bara oki den e på väg utt typ hehehehe ajja suck o stön nu blev det ett LÅÅÅNGT inlägg men kände att jag ville ha ur mej allt…. frida tog ju kort då vi träna inför utställning i vreta den 4nov, vad tycks ?????

Annette
0

#8. Det var ju trist att du har haft en så dålig dag. Jag tog bort svordomarna i ditt inlägg eftersom vi försöker att använda ett vårdat språk på den här sajten.

GraLott
0

ohh ber om ursäkt bara såå förtvivalt arg ledsen o besviken :(

Cattis
0

#10 Shit happens. "En" gång är ingen gång.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Milla
0

god kväll!
Här har det varit full rulle hela dagen och kvällen. Morgonen började med att Ida kom och frågade om hon och Jojo fick köra en sväng i skogen med Celma och Paola och naturligtvis fick dom det.

Sen kom Sanne och Fredrik vi hann med att fika och prata lite innan dom skulle iväg på en trevlig kväll.

När dom hade kört så kom en kompis med familj och stona fick aggera lite ridponny till deras två barn (3, 4) en stund sen var det mat och en massa prat. Trevlig trevlig.

Hehe gonkan, tror nog dom kommer inom i morgon.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

VeronicaP
0

#12 Ha ha då får jag väl se till att de har gummistövlar att ta på fötterna i mina lerhagar ;-)

hm får kanske städa lite med ;-)