cushing syndrome
Hej! Min shetlandsponny hade fång för nåt år sedan, veterinären sa att det var inte farligt, hon hade 2 av 5 sa vet. Hon fick sin vanliga vinterpäls men nu till våren så tappade hon den inte, jag borstade och borstade och borstade. Tillslut i slutet av april så rakade jag henne för hon orkade ingenting och mådde verkligen dåligt av pälsen. Men nu, i juli så har hon börjat sätta vinterpäls igen. Hon brukar börja sätta i slutet av augusti. Borde jag vara orolig över att hon har cushing? PS: hon är 14 år. Tacksam för svar
Alltså du rakade av pälsen i april?? Mina har inte fällt helt än och det är juli nu och med tanke på det kalla vädret som varit behåller nog många pälsen länge just i år. Att raka en häst i april var inget smart val. Se hur hon blir nästa år
Medarbetare på djurskydd.ifokus
Hon mådde riktigt dåligt av pälsen. Därför rakade jag av den.

Flera av mina har en del vinterpäls kvar fortfarande. Mest på magen, men helt av är den inte. De är friska o av olika ålder. Min hingst brukar sätta vinterpälsen tidigt, så den kommer säkert närsomhelst!

Våra har också kvar en del vinterpäls, och en del har börjat fälla sommarpälsen, det måste ha med det fantastiskt fina sommarvädret att göra! Vi har inte haft många nätter med över 10 plusgrader här i södra norrbotten.