Täcke??
Har ni täcke på era shettisar?? Funderar på ett till min….. Vika modeller/märken är bra??
jag har täcken till mina då jag klipper mina på vintern!(inte de som ska ha föl då)JAg köper på Börjes billiga och bra!Även hööks har börjat lite men de är stora i storleken tycker jag.
använder också börjes, billiga och mycket bra
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag använder täcken om jag har klippt, då är det Horseware som gäller, har ett par SEMBO(tillverkas tyvärr inte längre) som är KANON, sitter super, slitstarka.
Har funderat på ett på börjes……men de har så ful färg!!=( Är de bra i kvalitet och passform?? Stora i storlekarna??
jodå kjag har stäcken i massor men dom jhänger mest och samlar damm..
Regnteckena från börjes är KANON bra! sen att dom har ful färg det får man på köpet. Men dom är super. Jag har i strl 85-95 och dom passar bra och håller vätan borta.
Fleece är min favorit bland täcken.

Jag täcker inte mina ponnyer ute. Det kan möjligen hända om det är skräpväder och de ska ridas eller köras senare på dagen, men för det mesta går de nakna - vilket de själva verkar uppskatta. Shetlandsponnyn har en makalös päls som står emot det mesta!

Jag har täcke på mina om vi har kört dem och de är svettiga när vi ska släppa ut dem (vinter och höst tid), använder ofrta flecce täcke då vi tävlar eller tvättat dem kanon….

Min pålle har haft täcke på sig i vintras då det regnat eller snöat mycket, just för att det tar evigheter för pälsen att torka annars. Har då använt ett vintertäcke från Börjes eller ett regntäcke av märket "Protector Light Outdoor". Är väldigt nöjd med båda täckerna!
Tycker också Börjes täcken är bra! Fleecetäcke däremot kan jag rekommendera det som Boett säljer med hals.

Hööks regntäcken är bra tycker jag.
Börjes brukar ha skapliga fleecetäcken som funkar bra efter tvätt - men som "thira" skriver ovan, Boetts fleece med hals är superbra!
Vi använder bara täcken om det är utställning (så de inte skitar ner sig o torkar upp efter bad) samt om de behöver torkas upp av ngn anledning annars. Aldrig i hagen bara för att. Som Pernilla skriver, deras päls skyddar dem mot väder och vind alldeles utmärkt.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Hade tänkt att mitt när det regnar mkt vilket det ofta gör hos oss, tyvärr!!
Har ett rutigt från Börjes, fleece, bra men tunt, samt ett äpplegrönt från Hööks, lite tjockare och är jätte nöjd med det, remmar och nören litevarstans, men det ligger jättebra. Även ett regntäcke från Börjes som jag är nöjd med.
95cm stl till 92cm ponnyn, och 105 till 97cm ponnyn (som är större både på längden och bredden;-) )
Jag har ett par gamla regntäcken från den tiden vi körde mycket och ponnyerna var klippta, nästan bara Bucas-täcken, de är kanon men dyra.
Har några fleecetäcken från Boett inför utställningarna och ett hundtäcke i fleece som köptes till prematur-fölet förra året.
Shettisarna har aldrig täcken i hagen eller i stallet - ska vara om de är jättesvettiga efter ett träningspass eller om de är duschade har de möjligtvis ett fleecetäcke på sig för att torka lite snabbare.
Jag har både regntäcken och fleecetäcken till mina.Från Hööks och Börjes.Jag täckar mina med uyetäcken hela vintern så att det inte blir så mycket vinterpäls som fäller på våren.