Hingst
Jag vet inte mycket om hingstar, men jag vet att dom inte brukar vara så lätta att hantera.
En jag känner har ett halvblod och en minishettis(hingst) som är 3 år. den är jätte snäll och lugn, men kan det vara för att den är så ung ännu? kommer den att få ett mer hingstigt beteende?

förresten, ni har nog mer erfarenhet av shetiser än mej, kan man köra en mini shettis på 68 cm?
En hingst som är tre år brukar nog inte bli "värre" , kanske uppföra sej annorlunda om den får betäcka men humöret brukar inte ändra sej så mycket sen.
#1 en ponny som är 68cm och vuxen? det var väldigt litet. Nog kan man säkert köra med den men det går nog inte så fort…

Okej, tack så mkt.
jo han är verkligen inte stor men han är ju en minishettis. tänkte bara om dom är tillräckligt viktbärande, de är inte kul att bara bli ledd hela tiden.

68 cm är ovanligt litet för att vara minishettis också.

hmm, kan jag hört fel. vad brukar dom vara i mankhöjd? (kan verkligen inget om shettisar :P)

En minishettis får vara max 86 cm.

jag kan ha vänt på siffrorna skulle vara likt mej, men han är verkligen pytte pytte liten.

86 är pyttelitet om man är van vid större hästar ;)

Haha jo iofs, jag får nog ge mej :-)
läste om den minsta fallabellan i världen, den vara vara typ 40 cm och vägde 25 kg :P

Naww. va sööt, ibland önskar man att man var dvärg lr nått, verkar inte så farligt att rammla av en sån liten ;)