Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 754 ggr
UG
0

Dammsuga hagarna...

Hej!

En bekant till mig har sett en anons i tidningen Land. Det är ett företag som hyr ut en kraftig "sug" med behållare och slang. Man kan tydligen suga upp högarna i hagen. Snacka om vårstädning! Någon som provat? Fnkade det? Vad är det för ett företag?

Undrar Ulrika.G

Faxlin
0

Ohh, vad jag skulle önskat mig en sådan dammsugare. Inte skojigt att skotta ut allt skit efter hästarna som hunnit bli under en hel lång vinter.
Jag kör skotkärror med dynga just nu så jag blir gråhårig snart. Snacka om skitgöra. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sehvrin
0

har inte prövat med sug, men pappa lånade en lövblås från sitt jobb och tog en del av hagen iaf (blev väldigt fint där den kom åt)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Hanna-D
0

Vet inte vad den kostar att hyra eller hur bra den fungerar. Att köpa en kostad 40.000:-

nallebjörn
0

WOW om man säljer hästarna och lite därtill kan man kanske köpa en halv =) hum, inga hästar ingen skit!

UG
0

#2 Kunde lövblåsen blåsa fram det torra?, men hur gick det med de blöta, packade högarna? Undrar Ulrika

Sehvrin
0

#5 Det hade ju varit lite torrare ett tag och det värsta stället som togs med lövblåsen var under en gran så det var väl rätt torrt där med (men rätt packat). Jag var inte heller med när pappa ordnade med det.

Det enda jag kan säga är att resultatet såg bra ut, men jag tvivlar på att det går lika bra om det är väldigt blött (och väldigt packat)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus