Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 1236 ggr
Moheda
0

Riks 2008

Läste på SSS hemsida att Riks 2008 kommer att hållas på Huesby Bruk! Det är ju toppen för det ligger bara ett par mil ifrån mig! Längtar redan!!

Pheobe
0

Vi har väl rätt okej avstånd dit. 25 mil eller nåt sånt. Funderar på om man har nån pålle att ta med sej… Beror på när man måste ha anmält, brukar väl vara innan fölen hinner födas och då är det ingen mening

Annette
0

Riks arrangeras 18-19 augusti. Om anmälan skall vara inne senast en månad före har många ston fölat.

Pheobe
0

#2 Nog jag som trott fel. Var ju den internationella utställningen som var anmälan så tidigt

Fast mitt ena sto hinner inte föla, ska föla i mitten på juli

Milla
0

kanon att det blir så närma ska väl kunna ha någon att anmäla dit. Har ju om inget annat någon unghäst ju Glad

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Annette
0

#3. Ja, till den utställningen var det extra tidig anmälan. Kanske även till riks på Gotland? Men när jag visade på Axevalla och Örebro, har jag för mig att det var en månad före även till riks.

Jag vill gärna åka. Hoppas det går att få sen semester även nästa år, passar mycket bättre i utställningsplaneringen ;)

RebeckaSvensson
0

Lagom avstånd, jätteskönt. Får se om någon häst får följa med eller så åker vi kanske bara som funktionärer.

Mmia
0

vilka domare blir det ?

RebeckaSvensson
0

#7 Inte bestämt.

Charlotte-J
0

#Det ligger alltså på "Vallahelgen" då.

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

#9. Ja, det verkar så. Men inte går det väl att ha dessa utställningar samma helg Gråter. Det känns som om det är alldeles för lite helger på sommaren.

Charlotte-J
0

#10 Fast Valla ligger alltid på samma helg och Riksen brukar vara tidigare så det tyckte jag var synd att dom tog just den helgen, om det nu är spikat vill säga.

Amor vincit omnia Kyss

Annette
0

#11. Som jag uppfattar det i tidningen är anläggningen bokad.

Ellinor Johansson
0

Kan inte i min vildaste fantasi tro att SSS lägger Riksutställningen samma dag som Vallautställningen utan att fråga Öst´s styrelse först.

Annette
0

Jag menar SSS hemsida, tidningen stod det nog inget i.

PP
0

Tycker oxå att det är synd att de inte kan bestämma en helg som riksen alltid kan ligga på så det slipper krocka med lokalföreningarnas planerade utställningar. Typ sista helgen i augusti eller så…

RebeckaSvensson
0

#15 Då brukar det vara Bjärsjölagård.

PP
0

#13 Skrattande

Säger bara Nossebro…

Ellinor Johansson
0

# 15 Tycker jag med, antar att utställningsansvariga till sommaren utställninger redan bokat upp domare till utställningarna.

PP
0

#16 Aha… Då måste det bli typ första helgen i augusti eller andra helgen i september (eftersom de verkar bestämt sej för att höstens avelsvärdering ska ligga första helgen i september).

Ja, det är kanske inte så lätt att få till det ju fler utställningar det blir. Fundersam

Ellinor Johansson
0

Fast det är bra om avelsvärderingarna alltid kommer att ligga på samma helger första helgen i april / sep. Ju mer som ligger fast år från år ju lättare är det att planera

PP
0

#20 Håller med! Är f.ö. väldigt nöjd med att avelsvärderingen av hingstar äntligen ligger på helger och inte mitt i veckan.

Moheda
0

Om allt går som det ska så åker jag med sto + föl. Nu känns det lite lättare att avstå från Halloweenutställningen i Svalöv som jag först hade tänkt åka på. Då vårt föl kommer redan i slutet av april så känns det helt ok att åka iväg. Kanske åker vi till Tingsryd också (om det blir någon utställning där i början av sommaren). Åker till Svalöv utan häst för att "se och lära" kanske kan jag också träffa någon av er alla trevliga shettisvänner som är aktiva här på forumet. Är ganska ensam i mitt intresse. De flesta vuxna sysslar ju med större hästar…

Maria Persson
0

Huseby bruk vars ligger det?
Antar att det är rätt långt från Umeå Flört

Det är synd att vi har så långt till många utställningar.

Jag tänker så här, tänk om dom som bor i tex Piteå skulle  vilja åka till Näsåker då har dom ca 48 mil enkel väg.
Och det är ju inom Nords område kanske inte så kul om man har unghästar eller föl

Cattis
0

#23 Är inte det mesta långt från Umeå. Flört

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Maria Persson
0

# 24 Jo det mesta är långt från Umeå , det är bara att gilla läget Sverige är ett avlångt land  Glad

Det är tur att det varit rätt många utställningar här i "närheten".

AusaBausa
0

Åker om inget annat med unghästen då.. Kefir fölar i juni så det blir nog o stanna hemma m henne…

mkt o tänka på: fölen får ej vara för små, för ej vara för nära föling, inte under brunstperioden…har man bara ngr shettisar som en annan så har man inte mga helger o utställningar att välja på!Ledsen men det blir ju bättre ju fler föl man får! kan man ju alltid åka med dem…till det blir dags att betäcka dem också…;-D

Pheobe
0

#26 då är fölungen två månader ju, är väl helt okej?! Och inte åka under brunsten? Du menar stoet är hos hingst då?

Kratern
0

Vi har 95 mil enkel resa. Nej, vi kommer inte. Skrattande