Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettallmänt
Läst 377 ggr
Ellen89
0

Rullar runt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alltsa rullar runt helt till andra sidan…Min valack gor det och sa gor lillen det. Men stoet gjorde aldrig det hon rullade sig pa en sida,  reste sig, gick lite och rullade sig pa andra sidan. Ibland undrar jag vad det beror pa…? Kanske bara varierar fran hast till hast vilket ar bekvamast for dom?

Vad gor din shettis/hast?

Pheobe
0

Det kan ju klia på olika sidor av kroppen på hästen och har den rullat sej på ena sidan rullar den snart även på andra sidan. Många hästar kan inte rulla runt då dom är för tunga eller otympliga på annat vis.
ston som har föl i magen kan rulla för att göra det bekvämare för sej om fostret rör sej mycket eller ligger så det klämmer på ex urinblåsan. En häst kan också rulla sej om den har ont i magen.

Annette
0

Vår 25-åriga Ardenner sitter alltid en stund efter att hon har rullat sig. Inte dåligt att vara så vig vid den åldern ;)

Milla
0

haha Favorit satte sig ofta ner på baken för att klia magen

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Malu
0

Som #1 säger hästar som är för stora o otympliga har svårt att rulla runt, kan även vara så att hästen har ryggproblem…

Daladis
0

Min Titti rullar alltid runt. Därför kallar vi henne köttbullen, hon har inga som helst problem att rulla runt, runt och verkar njuta av det. Hon har lite dålig manke, så det underlättar väl… också sitter hon också alltid en stund och tittar innan hon reser sig helt. Ser rätt roligt ut.

Pheobe
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 jag hade också en sån ponny

Ellen89
0

#6 vad soot :):)