Holland 2008
Kan vi inte bara kortfattat skriva ner vilka som ska (inte vill) åka på hingstpremieringarna i Holland i Januari… Vore kul att se vilka på forumet som åker…
"sasser"
Ella och Thiffanny Johansson
Delad glädje är dubbel glädje :)

Jag
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
Jag och min sambo

Lena Rönnlund & Maria Astesani
Agnetha Johansson

Jag och Anders samt vår mellersta dotter Charlotte.
Vi har inte velat sätta ut deltagarlistan för det är kanske inte alla som vill det. Dock kommer vi skicka ut en deltagarlista till alla som ska resa med så kanske en del kan samåka!

#7 Det kommer ju också att finnas en möjlighet att se en deltagarlista på hemsidan, när det är klart. Då får de som anmält sig länken till just den sidan.
/Cattis

*putt*

..och så jag Lina Lundmark
Jag och min äldsta dotter Malin.
Amor vincit omnia 

Jag har också betalat in.
putt

Jag o frida vill åka hur anm vi ??? kommer nog ta med min son oxå ;)

#14. Här hittar du all information om Hollandsresan.

#14 Hur gammal är din son? Tänk på att det kan bli långtråkigt för honom med ridhusvistelsen från morgon till kväll… I två dagar i sträck.
/Cattis

Skulle tro att bussresan kan bli lite dryg för ett barn också.

vi får väl se hur det blir med sonen men vill han så får han o jag har införstått honom på att det e mycket titta hästar o åka buss men han trivs med att åka långt då vi varit iväg ett par ggr på olika saker tvärs genom sverige danmark mm, ponnysar e hans passion jag tvingar inte honom att följa med men vill han så får han som sagt o tro mej att sitta i mammas knä o kolla hästar e mer värt än att vara hemma o ha tråkigt han e som jag bara man komemr hemifrån så blir allt spännande ;) men som sagt ska fundera o begrunda….. han e föresten nästan 6år då vi åker JAG VET barn tycker o tänker massa sen vill de inget ändå men då han varit med förr vet jag ju vad han "går" för han har tx spenderat en hel dag i globen med mej bara kollat hopning o dressyr tyckte det var skitkul så ;)

#18 Du känner såklart din son bäst av alla och vet vad han gillar o hur han funkar.
Det jag tänker på är att det är från 8 på morgonen i ett svalt och väldigt rökigt ridhus (man röker både på läktare och i stallar där), till sen kväll. Utan möjligheter att åka till hotell eller "staden" vi bor i. Och på lördagen är det middag, i ridhuset, så då blir man där till sen kväll/tidig natt.
Mina barn pallar också en dag på Globen, men jag tror de skulle ruttna efter en halv dag i ridhuset. De skulle absolut inte palla 2 dygn. :-) Men din son är troligen mer härdad och tapprare än mina barn. :-P
/Cattis

#18 Håller med Cattis där- jag ska ta med min 14- åriga dotter men min 9- åring skulle jag aldrig ta med även om hon både visar på utställning och kör ponnytrav med Shetland. Det är en tuff resa för ett så pass litet barn, dessutom så är det inte så vanligt att man tar med barn på hingstpremiering i Holland. Det är en annan sed, även om det visst förekommer barn! Men du känner naturligtvis ditt barn bäst och alla är välkomna! med på resan!
Vänta inte med att boka- nu är det inte så många platser kvar!!
Måste erkänna att tom. jag som tappade orken på lördageftermiddagen, det var tur att vi inte skulle deltaga i avelsmiddagen förra året, när jag inte lyckades ha kolla på mina fötter hela tiden

#21 Nä det hade du ju vissa problem med, trots att du var spik nykter. De flesta andra tog sig över det enorma hindret i ridhusdörren oskadda… 
/Cattis
# 22 Kanske det var det som var problemet.
ska försöka bättra mig till nästa gång.
Jag har byggt om jeansen till shorts, men det kanske inte passar i jan.?
Om det finns tid kanske vi han shoppa lite extra jeans på vägen ner, känner inte du också en kille vars högsta önskan är ett par egna jeans??

#23 Jo, han heter ngt på A… Aaan… Anders va? :-P
Jag rekommenderar att du har någon slags bävernylonbrallor på dig nästa gång. Med förstärkta knän och rumpa. Kanske även stoppning på lämpligt ställe om du skall ge dig på at hoppa över något. En pelare eller så. :-D
/Cattis

#23 Kristina har lovat mig ett par jeans innan resan
så ni inte mobbar mig när jag kliver på i malmö.

Jag och min sambo Fredde skall med 

jag ska med!!!!! Men det fanns väl möjlighet att göra annat än att se på premieringen någon av dagarna? Visst är hingstarna fina, men de är så många och även jag kan bli lite trött, tro det eller ej.

#27 Kul att du anmält!! Vi behöver fler snappisar!!
Torsdag em är vikt för stuteribesök så vi kommer till hotellet först framåt kvällen och beräknar äta middag vid 20.00 eller möjligtvis 21.00.
På lördagen hämtar bussen upp på hotellet även vid 12- tiden, så på lördag fm kan man gå på stan eller bara slappa om man vill! Håller med om att det ÄR en ruff dag på lördagen så jag kan tänka mig att många utnyttjar detta tillfälle att "återhämta" sig och göra något annat. Hotellet ligger precis vid centrum och där fanns några trevliga gågator med affärer och cafeér. Förra året så var det Rea!! Kan ju vara skönt att bara slappa på hotellet också! Kanske kan hitta ett par nya jeans till maken!! 
Söndag morgon blir avresan troligtvis tidig, kanske redan 7.30, 8.00 senast! Kanske hinner vi med 2 stuteribesök på söndagen tom! Ytterligare detaljer vad det gäller programmet kommer inom några dagar!

#23 Du kan ju ha pants under jeansen! De är ju stretchiga och smidiga så om du inte passerar ridhusdörren utan problem så kanske pantsen räddar dig och du kan göra en fin kullerbytta och va på benen igen snabbare än någon märker! Kanske kan man även vaddera pants, lovar att varenda holländare kommer studera din rumpa och du får lite extra uppmärksamhet….
#25 Ja, ja, ja vad du tjatar om dessa jeans! Du är ju värre än barnen! Du SKA få ett par nya jeans i julklapp. SÅ var det ingen överraskning längre! Men JAG bestämmer när du får ha på dem!!