Brunst? Eller flytning?
Har för en vecka sedan fått hem en shettistjej. Nu är det så att nåt konstigt är det. Hon liksom skvätter hela tiden, det ser ut som om det kommer från slidan, men kan kanske vara urin istället, det är lite svårt att veta tycker jag. Hon är alldeles blöt på bakbenen, eftersom hon gör det här hela tiden.
Frågan är ju; Kan brunst yttra sig såhär, eller är det nåt annat tror ni?

De kan börja brunsta när de kommer till ett nytt ställe det har en av mina gjort när jag köpte henne
Jo, det har jag ju förstått… Men är det här "skvättandet" normalt vid brunst?

Är det inte för att markera mot de andra hästarna? När jag köpte mina första två shettisston (mor och dotter) gjorde de precis likadant. Skvätte som bara den mot de andra hästarna så att de var alldeles kladdiga i svansen? De slutade när dem kommit till rätta i flocken och inte behövde sura mer. Kan det inte vara så enkelt?
#3 Intressant! Jo, faktiskt skulle det ju kunna vara så… Hon har ju precis kommit hit (för lite drygt en vecka sen) och hamnade med två gamla systrar som känt varann hela livet. Jag har faktiskt inte tänkt på det. När jag tänker efter så har hon bara gjort så när de andra hästarna har varit precis nära henne.
Det skulle ju kunna förklara det hela ganska bra…

det har hänt när jag släppt in nya hästr i flocken här också, de "kissar på sig" liksom :)
Är den inte dräktig är den säkert brunstig