Ni som hyr släp av andra!
En liten fråga….. .
Hur lämnar ni tillbaka släpet när ni har lånat det? Städar ni ur det… eller lämnar ni tillbaka med all skit i?
Jag undrar hur folk tänker ibland.. jag skulle aldrig lämna tillbaka ett släp skitit och dant..
Hyrde ut mitt släp och människan kan inte ens bemöda sig och ta ut höt som hon haft i höseglet under transporten.
Väggarna va inte avtorkade eller den lilla dörren och d e ju där alla bakterier m.m fastnar när hästen frustar o så!
Är man inte medveten om hur man kan sprida bakterier eller?
Jag har god lust o sluta hyra ut mitt släp…. men ja behöver pengarna oxå för o betala av lånet på den..
Man kommer aldrig och bli klok när man har me folk o göra!

Lämnade alltid tillbaka minst så städat som det var när jag hämtade.
Du kanske ska klargöra för den som lånar ditt släp hur du vill ha det. Jag tror inte att det är några tankeläsare bara för att de hyr släp…
Jag behöver sällan ens fundera på saken, eftersom mitt eget släp kräver E-kort och de flesta som behöver låna inte har sådant. Men det var iväg och hämtade hem en ponny åt mina vänner i helgen och väl på plats (45 mil hemifrån) fick de veta att det går ringorm där i stallet - även om ponnyn ifråga inte har fått några utslag än. Jag får hem släpet urskurat och dexinficerat, helt på deras eget initiativ.

när vi hyr städar vi ALLTID ur det men flera gånger när vi har hämtat de har det varit bajs m.m i den ;/
När jag hyrde släp förr, städade vi alltid ur det med vatten.
Nu har jag eget släp och om jag hyr ut det kräver jag att det skall vara urstädat, helst urspolat med vatten, även utvändigt om det är nödvändigt.

Jag hyr släp och städar alltid ur det noga. Men man kan få hämta det i miserabelt skick, smutsigt, trasiga lampor osv.
Nu får det snart bli ett eget.
Dom gången jag lånat släp så städar jag alltid ur det ordentligt. Även om släpet inte var ordentligt städat när jag hämtade det så vill jag i allafall lämna tillbaks det i de skicka jag själv hade velat ha tillbaks mitt släp om jag lånat ut det.

när jag lånat spolas det ur o görs riktigt rent. hyrde på granngården förr, kunde få släpet fullt med koskit, då fick dom högtrycka det först.
Nu har vi eget o jag hyr ej ut det, har lånat ut till mkt goda vänner någon gång då har jag fått det i superskick tillbaka, när grannen lånar det är det smort o servat när vi får det tillbaks. toppen helt enkelt:)

Jag spolar ur släpet me högtryck både in och utvändigt oftast. Men jag har fått släp som inte varit ur städade när jag hyrt eller som när jag hyrt ett släp så ena gången låg bromsen på så vi vart stoppade och fick försöka åtgärda det, andra gången jag lånade samma släp var det elfel på den pga att en häst som lånat släpet innan sparkat igenom baklämmen , det hade åtgärdats men släp ägaren visste inte ens att detta hänt utan jag fick veta det genok en bekant så jag hade ett släp utan lysen visade det sig efter en kort bit på väg och då kunde vi inte vända. Kändes inge kul alls, så nu är man lite rädd att låna släp. Man vill ju veta vad man lånar. men jag städar alltid ur ordentligt skulle inte kännas rätt annars.
Har lånat ut min släpa 1 gång och aldrig mer. Fick hem den skitig (både ut och invändigt), med avsliten vajer till bromsen + att "PUCKOT" som lånade den lade i handbromsen mitt i smällkalla vintern så alltihop frös och transporten kunde inte rubbas förrän maken hade tinat bromsarna.
Amor vincit omnia 
när vi har lånat så har vi alltid städat av den både in och utvändigt med vattenslangen.
Vi har hyrt ut vårat och än så länge så har vi fått tillbaks det i kanon skick, dock har vi ett kontrakt som säger att om släpet kommer tillbaks i annat skick än det vi lämnade ut det (dvs rent ute och inne) så debiteras hyraren 500 kr extra och än så länge har vi sluppit ta ut den avgiften.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Har aldrig lånat ut vårat släp och kommer inte göra det heller av den anledningen att inte alla sköter andras saker som man bör.

verkar som dem allra flesta vet hur man sköter ett släp…
Jag har klara regler och "kontrakt" till den som hyr.. men ändå så ska d bara strulas…
Nää ja orkar inte mer med skit nu alltså… nu kan d inte bli värre! bara bättre…
Jag förväntar mig inte en skurning av släpet, däremot ska det vara mockat (vilket slarvas med alltför ofta) och lampor, lyktglas mm hela (vilket aldrig heller tycks fungera).
Konstigt nog kan det vara trasigt oxå när det kommer tillbaka och det är aldrig den som har lånat släpet som har haft sönder det…
Tillägga kan jag att jag aldrig har tagit betalt för att låna ut det och att jag INTE lånar ut det längre!! 
Jag lånar alltid grannens släp mestadels. Spolar alltid släpen innan jag lämnar den åter.

Tvättade/mockade alltid ur släpen jag lånade.Nu har jag eget och jag skulle inte låna ut det till någon som inte gör rent efter sig eller har häst som sparkar sönder inredning eller väggar.Tyvärr kanske för det hade bara varit bra om det hade rullat mer regelbundet….

De gånger vi har lånat släp har vi gödslat och tvättat ur ordentligt. Lämna tillbaka något som inte är rent och helt skulle jag inte kunna göra.
Vi har lånat ut vårt släp några enstaka gånger och har alltid fått tillbaka det i samma skick som det var när vi lånade ut det. Funderar nu på att köpa ett nytt släp och om vi gör det så kommer vi inte att låna ut det. Vill inte riskera att få tillbaka det i annat skick än när vi lånade ut det då.

Jag lämnar alltid släpet som jag fått det MEN…… Jag har nog aldrig lånat ett släp där det är kliniskt rent inne. Med det menar jag att, jag ser att de inte har spolat och skrubbat släpet innan jag tog det. Sen tror jag att man får vara väldigt tydlig med regler till "kunden" för att alla tar inte det för givet att man ska "högtrycksspola" släpet. Däremot är det en självklarhet att avföring och annat ska mockas ut. Så tycker jag iallafal!!

Vi har en transport i stallet. Så vi skriver upp när vi ska ha den. Så ser man även då vem som är skyldig. Men det har alltid varit rent och snyggt när jag har lastat!