Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: avel
Läst 337 ggr
Afzeliana
0

Stamforskningsfrågor

Hej hej!
Jag sitter och kollar upp stammen bakåt på mina båda pållar. Ibland hittar jag mycket här på nätet, men ibland rasslar det till och man sitter med absolut NOLL att hitta.

Jag vill gärna veta vilka som har ägt hästarna, var de har varit, vad de har använts till mm, och förståss gärna hitta bilder! :)

Det är ju ganska lätt att hitta, det som finns på nätet, men hur gör man med tex. gamla hästar? (80-talet och bakåt).

Är det en dum idé att tex. ringa till stuterier eller skriva brev? Hur tas sånt emot?

Annette
0

Vissa svarar, andra inte. Det kan väl vara värt ett försök. Har du kollat stammar i webstamboken?

Afzeliana
0

Ok. Det är klart att det är värt ett försök…

Jag har kollat webbstamboken,d et är en guldgruva! :D

Charlotte-Aveback
0

Hej Afzeliana!

Om några av ponnyerna du undrar över har Furunäs i namnet så är du hjärtligt välkommen att höra av dig till mig!

Hälsningar från Lottie och Furunäs Stuteri

Afzeliana
0

Tack, det ska jag ha i åtanke! :)

nallebjörn
0

jag skrev brev till uppfödaren åt min godkända hingst. Dom var så snälla och skickade foto på honom från sin ungdom och do berättade en del. Det var trevligt.

kacka
0

du kan ju också slänga ut lite frågor här på forumet så kanske det är någon här som kan svara dig eller hänvisa dig till någon som vet mer.