Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett10-färger
Läst 1382 ggr
Cattis
0

Fler bilder efterlyses...

Jag vill igen "böna och be" om bilder på shettisar med ovanliga färger. Jag har fått massor av bilder, men det saknas en hel massa ännu.

Skimlar och skäckar i ovanliga färger, isabeller och blackar m.m.

Har du bilder att låna ut, skicka dem då per mail till cattis@monkeytoys.com

Ange tydligt vem bilderna föreställer, vilken färg det är (om det inte är uppenbart) och mkt viktigt, vem som är fotograf till bilden.

Mvh

Cattis

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Rissla
0

Antar att det måste vara shettis på bilden? Annars kan jag fixa på silverbrun, brunblack och rödblackskäck, fast det är isisar grannens). Isabell har jag shettis. Intressant?

Cattis
0

Allt är intressant, men det måste vara på shettisar förstås. Men maila gärna isabellen.

/Cattis

Rissla
0

förstod nästan det. Skrattande

Sehvrin
0

Ska det vara regristrerade shetlandsponnyer?

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

[Teddy]
0

Du har väl en bild på ditt ex Vanilla, isabellblackskäck, det är väl en originell färg eller?

Milla
0

har skickat till dig, se om du kan använda dom

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

Kom på att jag inte skrev vilka ponnyerna var men de flesta bilderna var nog döpta efter ponnyns namn. Alla tagna av mig eller någon i familjen.

CarCar
0

Jag har lite bilder från shettisutställningarna här i Frillesås som jag har tagit, dock har jag iiingen aning om vem som är på dem :)

Ulla L
0

Jag skickade foton på Rosengårds Hetty RS 4971 (silverbrun) och Rosengårds Nadja 38-03-0039 (isabell) - har du fått dom? Skrev inte deras nr då, så jag tänkte det kanske var bäst att komplettera nu. Fotona har jag tagit själv.

Ha det!  Ulla

Cattis
0

#9 dem har jag fått, tack.

Jag saknar ännu en del färger, men jobbar på det…

/Cattis

Hanna-D
0

#8 Lägg upp dem här så kan du säkert få hjälp att identifiera dem.

FredrikN
0

vi har två isabeller… men vi får tvätta dem först innan kort tas.

Cattis
0

#12 Färg: Naturell isabell Räcka ut tungan

/Cattis

VeronicaP
0

#13 Rödblack har du väl egna kort på annars så har jag ju ett sådant sto hm frågan är om jag har kort på henne utan ryttare *S*

Faxlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste precis som #4 få fråga:
Ska det vara regristrerade shetlandsponnyer?

Såg inget svar på det efter hennes inlägg.

Här har ni annars en shettis med vad jag tror lite annorlunda teckning.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Cattis
0

#15 Tack för bilden. Det där är ingen särskild teckning, det är ju gråa hår för att hästen är mkt gammal. En "vanlig" brun med andra ord. :-)

Jag vill helst ha på registrerade shettisar, av den anledningen att jag gärna ser att det är garanterat renrasiga shettisar. Annars kan man ju ta vilka raser som helst. Islänningarna har ju massor av färger de med. Men vitsen är att visa just shettisar i olika kulörer.

/Cattis

Faxlin
0

Va, blir de vita när de blir gamla. Har jag inte sett komma i fläckar på hästen på det sätt hon hade. Men det var skoj, då har jag lärt mig något nytt;-)

Audiatur et altera pars

Rissla
0

#17 Hästar blir gråhåriga precis som vi när de blir äldre. Vissa tidigt, andra sent. Men helt vita blir de aldrig (inte vad jag vet i alla fall) om de inte var vita från början.

PetraJ
0

Jag kommer att skicka på bild på mitt skäcksto men måste tvätta henne först. Det vita är inte så vitt. Har även en mörk fux.

FredrikN
0

#13 ja det är mer grå/svarta med inslag av isabell

Denna kommentar har tagits bort.
Cattis
0

Kacka, har du bilder att låna ut så skicka dessa då per mail, som det står i inlägget högst upp. Tack på förhand.

/Cattis

CarCar
0

Här har ni en som ni kan börja med att se om ni känner igen :)

Faxlin
0

#18: Men min var ju inte grå. Hon var kritvit i sina fläckar. Både de i ansiktet, det på halsen (undermanen ) och det i manen och även på ena benet.
Är det vanligt att åldern visar sig på det sättet alltså. Fast med grått och inte vitt som hon hade det då.

Audiatur et altera pars

Rissla
0

#34 - hm, gråhårig/vithårig. Sak samma Skrattande

De får pigmentlösa hårstrån, precis som vi människor. Våra grå hårstrån som kommer när man blir äldre är pigmentlösa de också och är egentligen helt genomskinliga.

Bifogar en bild på min gammelpålla. Inte liga "gråhårig" som din, men lite syns det i alla fall.

Harmoni
0

Nu har jag skickat ett mail till dig Cattis med 2 isabeller och en gulbrun. Hoppas de kommer till användning.

Cattis
0

#36 Tackar och bockar (niger). :-)

/Cattis

Hanna-D
0

#33 Vilket år är bilden tagen?

Milla
0

#37 vilka färger är du i behov av??

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

CarCar
0

#38 2004 är det :)

Hanna-D
0

#40 Emily of Catchpool kanske? Enda skimmeln vad jag kan se som var anmäld i Frillesås 2004.

CarCar
0

#41 Jag har ingen aning, är bara en glad fotograf som tar på det mesta som rör sig :)

Kris
0

#33 Liselunds Sidsel från Stutteri Bakkehave

Hanna-D
0

#43 Misstänkte att det kunde vara den med tanke på pappan när jag granskade katalogen närmre men det fanns ingen färg angiven i katalogen.

kacka
0

Behövs det några bilder på speciella färger nu?