Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett17-god-morgon
Läst 398 ggr
[Anna-N]
0

God morgon 2007-10-11

Kylig morgon här i Dalarna -6 grader har vi haft i natt, men ingen snö än så länge…Får se om den kommer under förmiddagen.

I dag ska vi flytta hem hingstarna från betet. Ska bli skönt att få hem dem till gården. Pojkarna behöver nog dessutom aktiveras en del för att få bort ett o annat trivselkilo runt magen. :-)

Hoppas ni alla får en bra torsdag!

Anette
0

God Morgon!

Här är frostigt vackert ute -1 grad och solen är på väg upp!

Är lite tagen efter gårdagen med lilla Julia 9 månader, hon var så gó på alla sätt och vi hade såå mysigt, hon är inte alls svår att ha, men man är ju på helspänn hela tiden och 14 timmar är liite ovant…….Räcka ut tungan Var ju ett tag sen man hade så´na små. 

I dag ska jag jaga lite dammråttor innan det är dax att pyssla lite med några av pållarna. Här finns oxå en del som behöver lite extra motion, inklusive jag själv…….Flört

Ha en riktigt bra dag alla!!

Annette
0

Nu har jag och två arbetskamrater varit och köpt lite kläder. Några vinterfodrade arbetsstövlar i stl 37 fanns inte hemma, men en jacka hittade jag. Även här har det varit frost, så idag skall jag ta bort alla blommor. Men först skall vi till kondis och fika, mums. Man har ju ett visst ansvar att se till att de lokala företagen överlever, så det blir en och annan köttbulle macka ;)

Igår såg vi Beck-filmen. Den var riktigt bra. Jösses, vad snygg Gunvald var Kyss!

I eftermiddag skall jag göra klart stallet, det får nog bli installning ganska snart.

Ha en bra dag!

RebeckaSvensson
0

God morgon!

Minusgrader i Uppsala idag. Har inget idag heller i skolan då det är inläsningsdag inför morgondagens tenta. Har gett upp lite vad gäller tentan då jag har gjort lite för mycket annat under dessa veckor då jag borde pluggat. Ska packa idag för imorgon bär det av hemåt. Blir lite längre tid hemma än vad som var planerat från början eftersom det är begravning i kommande vecka.

kicki80
0

Här i Luleå hade vi  plus 1 klockan 7..  Hoppas snön håller sig borta länge än :)

HanniBunni
0

Fick rapporter att den första snön har kommit i Värmland eller var det Jämtland? Ja det kvittar….det har börjat snöa i Sverige!!!!!Glad

FredrikN
0

11/11- har jag sovit i en månad eller? Trodde jag skulle vakna upp den 11/10 jag.

Cattis
0

#6 Fixat :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

sanne
0

Go eftermidag

Kom just hem från jobbet, tog ut lite ledighet idag, för det måste städas lite här hemma.. suck.

ÅÅÅ va jag vill ha snö oxå, men det får gärna frysa till först, vi har haft lite minusgrader på nätterna o det är bra, det har inte regnat eller så på ett par dagar o det börjar torka upp i hagarna. vi har haft hingstar på rymmen ett par dagar nu, så nu fick vi investera i ett nytt agregat, jätte kul o jaga hästar varje dag..

nu ska jag sätta igång med städet innan stallet väntar.

Miija
0

Men Cattis… Nu står det 10/11. Cool

Milla
0

haha vad ni är på hugget idag, nu ska det väl stå rättSkrattande

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Cattis
0

#9 ASG! Så det kan bli… :-P
Det måste bero på att det KÄNNS som november… :-)

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

MrsM
0

November var rätta ordet… mörkt & regnigt här i Halmstad. Hade tänkt gå hem från jobbet nu men ångrade mej när jag såg ut genom fönstret. Inväntar uppehåll innan jag tar mej till parkeringen 10 min promenad bort. Enklare att köra sjukresor ända fram till lagårdsdörren Glad. Tar ett tag till i högen på skrivbordet istället. Lärde mej nyss att betessäsongen upphör när det blir +4 el lägre dygnsmedeltemperatur. Själv har jag alltid haft hästarna på bete tills man inte behöver klippa gräsmattan längre. Tycker jag går lika bra, men inte lika användbar käpphäst när man handlägger djurskyddsärenden…

[Anna-N]
0

#6: Äsch, en månad mer eller mindre :-)

#: Tog ju dock en hel dag innan någon " slog larm"….Oskyldig=)

Annette
0

Det hade väl bara varit bra om det hade varit November. En hel månad närmare våren ;)

[Anna-N]
0

#14: Precis…var ett tappert försök iaf ;-)

RebeckaSvensson
0

#14 Nej, nej, nu ska vi ta det så lugnt och njuta av tiden innan vintern är här på riktigt.