Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 652 ggr
Saandra
0

Stam?

måste där vara stam på ponnyn för att få göra ett 3 års test?

Asagard
0

Ja! Eller har jag fel?

Saandra
0

skulle varit bra att få ett kurrekt svar

Asagard
0

Jag ville visa min 3-åriga hingst (ridponny, som tyvärr dog i våras) och han hade ingen stam och då sa de till mig att jag inte fick visa honom. Det är ju avelsgrundande, så jag misstänker att det gäller inom shetland också.

Pheobe
0

Nej det stämmer inte. Okänd härstamning får visst visas. Det får dom här nere i skåne iaf. I katalogen har det flera gånger stått okänd stam

Cattis
0

#4 Kan du ge ett exempel på en sådan utställning? Plats & år så man kan kolla i katalogerna på nätet.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

ester
0

Så här ligger det till:
I Propositionerna för regional treårstest för ponnyer 2007
Bedömningen är öppen och avelsvärderingsgrundande för 3-åriga ponnyer med raskod,tillhörande SPAF-30,33-43.87,93 max mankhöjd 148cm.Hästar med okänd härstamning får ej deltaga.Ponny med annan raskod får deltaga i mån av plats utom tävlan och dess resultat är ej avelsvärdegrundande

Pheobe
0

Kolla på spaf år 2005. Där finns flera korsningsponnyer som deltagit. Stammen i andra och tredje led OKÄND! Finns säkert fler. Vet att det i katalogerna stått okänd på fler. Raskod 93 är SPAFs KORSNINGSREGISTER , bla med okänd härstamning

ester
0

#7 Det som står i mitt inlägg # 6 är taget ur 2007 års Propositioner för treårstest ponnyer, och utformat av ungponnygruppen. Dessa propositioner är lika för alla treårstest, arrangerade av föreningár anslutna till spaf,vad som står år 2005 är oväsentligt. Det jag har citerat är inte mitt påhitt utan gällande regler år 2007. Öpaf har arrangerat treårstest under ett antal år och är anslutna till spaf

ester
0

Raskod 93 är Korsning med ridponny och rasförening är Avelsföreningen Svensk Ridponny

JennyR
0

Vi i VHAF arrangerade 3-årstest i våras för ponny och halvblod. Om jag inte är helt ute och cyklar så måste ponnyn vara stamboksberättigad i resp. avelsförening för att få delta.

HanniBunni
0

Alltså= stam!Glad

JennyR
0

Precis! :-)

Pheobe
0

Då har reglerna ändrats