Färger på G - Skäckarna
Då så, eftersom så många föreslagit skäckar som nästa färg i turen undrar jag följande: skall jag ta dem allihop i en enda skäckartikel eller en oh en? En del skäckar har jag tyvärr inte vidare många av…
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.
vilka är det du inte har så många av??
Men ta du dom i samma artikel det blir bra.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se
Jag tycker du ska ta dem var för sig - just för att de kan finnas så olika nyanser (kanske inte i svart då
)

Skäck är ju det att dom är vita och färgade, har ni en eller flera varianter man skiljer ju på olika typer av skäck. Färgerna har du ju redan tagit.

Vi har skäck, kort och gott.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

O, gud vad enkelt, jag lyckas aldrig lära mig vad som är vad. Jag kan lära mig alla tiger varianter men en skäck är en skäck. Då tycker jag du ska försöka få ihop så många olika färger som möjligt i en tråd.

Låter som en bra idé att ta skäckarna som en färg.

Det låter mkt intressant, det här ska jag följa, har ju skäck själv.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se
Jag har en liten undring vad gäller skäckar…..är de dom som står sist på listan över färger, jag menar är de så att de är dom som är minst populära…..? Personligen tycker jag att skäckar är jättefina.

#8 De har väl kanske inte varit så populära alltid, men i dagsläget verkar det som om de är väldigt populära. Eftersom det inte har avlats så jättemkt på skäckarna så har inte kvaliteten alltid varit så hög. Nu börjar det dock komma fler och fler skäckar så dessutom är bra exteriört.
Hej Rebecka! och tack för svaret. Vi hörs….ha det bra.
#9 åja du har ju tom en skäck på gården nu. Lite mot din vilja men ändå….

#10 Det var så lite så… Detsamma!

#11 Jo, så "råkade" det bli. Lite mot min vilja är helt rätt… Söt o go´ e hon iaf :-)

#13: Hoppar och viftar. Jag älskar skäckar. Hon kan få komma till mig. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#14 Vet aldrig vad som händer, inget är ju omöjligt 
#15.. ha ha det skulle jag vilja se… att du släpper henne. No Way!

#16 Inget är omöjligt. Än så länge tillhör hon inte de "heliga", men det vet man aldrig :-)
#17 men det är för att du inte varit hemma tillräckligt mycket. Vänta tills efter sommaren så ska du se

#18: Kom inte och förstör här nu nallebjörn. jag försöker ju tigga till mig en liten shettis här. hihi
Audiatur et altera pars

#19 Vem vet, du kan kanske lyckas 
#19 ja mej passar den inte ändå. Alldeles för liten….

#20: Jag sitter i bästa anda och försöker se ut som en cockerspaniel valp här hemma framför datorn. Kämpar för att se söt ut (kan skvallra att det inte går så bra).hihi
Jag hör till dem som älskar alla hästar oavsett färg, sedan att man tycker någon färg eller teckning är finare än andra kan man dock inte rå för. Fast jag köper inte häst efter färgen utan efter personkemi och lynne;-)
Fast skäckar är fiiina. Så jag sitter här och hoppas. hihi
Audiatur et altera pars

#22 Ser det
Håller med om att färgen inte har ngn större betydlese, utan det är hur hästen är som är det viktigaste.
#23 Skäpperöds Sebastian och Zorry har tillräckligt mkt vitt i mitt tycke. Tycker inte de är så fina när de är alltför "bladdriga".
Overo skäckar gillar jag, gärna med udda teckningar och tre färgade skäckar är lite roligt men det är svårare att få en bedömning på skäckarna framför de enbart svarta eller fux färgade.
hälsningar/Mimmi
Nej det tycker jag inte.

En blandning av #23 och #27 kanske. Liiite mer vitt i 23 och liiite mindre på 27. Om man nu får drömma. hihi
Men alla skäckar är sååå snygga. Usch, vad hemsk jag är. ;-)
Men om man får vara lite ytlig, så är skäckar de absolut snyggaste jag vet och så vissa skimlar.
Audiatur et altera pars

haha, ja det börjar likna något. Fast det får gärna vara liiite mer vitt. hihi
Audiatur et altera pars

#31: Perfekt. Exakt så ville jag ha den. hihi
#33: Var också vacker.
Audiatur et altera pars