Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: 17-god-morgon
Läst 656 ggr
Annette
0

God Morgon 13 oktober

Hej på er!

Nu har jag vaknat, så då måste det väl vara morgon.
Idag står Västs höstmöte på schemat. Har vi tur hinner vi även till Hööks i Uddevalla på hemvägen, jag behöver lite nya saker. Skövde bygger affärsområden för fullt, men det är tråkiga saker som Biltema och Mio som skall vara där. En Hööks affär skulle jag vilja ha! Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att jobba i en sådan affär på vintern när det är lugnt på mitt vanliga jobb. Då skulle jag med gott samvete handla upp hela lönen där.

Cattis
0

God "morgon"! Jag har inte ens somnat än, jag bara kan inte somna nu. Dumt. Men, när alla andra kommer upp och säger god morgon sover jag nog som allra bäst.

Hoppas alla får en bra dag på alla olika möten och sådant idag.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Annette
0

Jag skall sova lite till om en stund. Då kan jag skriva god morgon två ggr detta dygn Glad.

Cattis
0

#2 Smart, det ska jag också göra :-) Sova iaf.

/Cattis

maysod
0

God morgon, har heller inte lagt mig ännu, sitter på jobbet ska hem och sova går av passet 07.15.

Ha en bra gag.

Saxo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go morron :)

har inte heller lagt mej ännu men får väl göra det snart tror jag :)

hehe , SANNE !! om du ser detta , kolla på bilden , det e Ozzys bebisar :)

Annette
0

God morgon igen då;)

Nu försov jag mig bara för att jag satt uppe för länge. Min mobil är opålitlig som väckarklocka, ringer bara när han har lust. Men vi har gott om tid ändå.

Nu skall dottern, jag och matkorgen packas. Sedan skall vi plocka upp mamma och taxen för att åka på Västs höstmöte på Skattens Stuteri. Det skall bli jättekul :)

Ha en bra dag allihop!

Kana
0

God morgon! Jag sitter och äter frukost å det är så skönt att sitta och äta i lung å ro. Inte skynda i väg till jobbet. Hästarna har kommit ut, det är -6 grader ute. Det kommer nog att bli en fin dag. Ska i väg och titta på barnas kusin som ska tävla gymnastik!! Hon rider oxå men i dag är gymnastik som gäller. Det ska bli skoj att se på lill tjejen. Ha en bra dag allihopa!

[Anna-N]
0

God Morgon!

Vintern ÄR här. - 7 grader i morse. Hästarna var pigga o glada och verkar uppskatta kylan mer än en annan gör iaf…

I dag blir det hästarna och så ska en del av stängseltråden på betena plockas ner till vintern…Hinner inte så mycket mer.

Ha en bra dag!

sanne
0

Go Morgon

kallt här oxå, ett par minus när vi gick upp o har säkert varit några till i natt, men det är underbart väder ute, idag ska vi på scouternas höstmarknad, där äldsta sonen ska vara med o fixa. sen blir det allt o bygga lite i stallet för nu vill jag ha in mina ston.. hämta spån står också på schemat.. skulle gärna varit på höstmötet, men det gick inte få ihop allt tyvärr..

Sandra, va fina ungarna är:) jätte lurviga!!

nu ska vi packa ihop oss o åka, ha en bra dag alla !!

Puzzel
0

Morrn ska ut långprommis me hundarna, sen blir det ut till Puzz. Solen skiner men kallt, har kollat mina telefon räkningar på mobilen och hemtel hjälp de kommer inte bli kul att betala dem sitter ju tyvärr en del i tel till både UK och US och det gör ju att det blir fina kostnader. Men men måste köpa ett nytt regn täcke till Puzz me hennes är för litet och det fina som Milla sydde vill man inte ha till vardags. Alla får ha en bra dag.

#5 Gud så söta kattungar.

zettan
0

morrn morrn

här har man också vaknat. Men mår inget bra idag. Vill bara krypa ner i sängen igen. Men här måste de städas,tvättas. Sen ska vi grejja i stallet idag. Hagarna måste kollas över och så vill ja hinna ungås med pållarna.

ha en bra dag alla

HanniBunni
0

God morgon!! Här sken solen på morgon kvisten och det gjorde ont i näsan när man kom ut . Storstädning här ochså sen väntar en skogspromenad med hästarna! Man får ha lite frisk luft och ladda inför kvällen. Middag och revy!Skrattande

VeronicaP
0

God morgon idag har jag  verkligen fått sova länge gick inte upp ur sängen förrän vid halv 11 , det var ett bra tag sen man fick sova så länge *ler* men det behövde jag efter allt flängande och sådant. Hade gärna också varit på västhöstmöte men då jag äntligen har en helg ledig så valde jag att stanna hemma och få lite gjort här i stället , för sen är det ju dags för tävlingar igen de andra helgerna.

ThiffannyJ
0

God morgon!

Precis inkommen från stallet, kom ett nytt lass med med hö i morse, Ramsus och Janne hjälpte till så 4 ton var inne på 25 min =) Här gick det undan! Har kört en sväng med fet tiger, det är hårt ute, tom på åkern var det hårt…. Vädret var dock jätteskönt, solen sken och det var en klarblå himmel =) Frost var det i morse med.

Ska ta å äta lite frukost =)

Delad glädje är dubbel glädje :)

www.minishetland.com

sara-ek
0

God morgon eller förmiddag kanske man ska säga?

shit vad alla är morgonpigga här;) hur orkar ni? jag tog en lång sovmorgon idag :D Snart bär det av till stallet, storstädning av vår sadel kammare idag, finns ju nåra skaer där inne. Hade hoppas på sol men tydligen så är det några moln som envisas att vara kvar:P

Milla
0

God dag!

Idag står det 20 års fest på schemat, vi ska iväg om en stund och det blir väl det enda man orkar med.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Sasser
0

Goddag!

Sitter på jobbet och väntas inte sluta förrens vid 20.30 ikväll. Tråkigt… Idag har vi 10-årsjubileum på våran skola och det missar man oxå. Skall försöka plugga lite på jobbet då vi ligger efter en del i skolarbetet. Riktigt jobbigt. I morgon skall jag iallafall ta ledigt ett tag från jobbet och åka till Uppsala och titta på sonen och hans hockeylag när dom skall möta Djurgården. Kul.

Ha en bra dag!

Therese_Melberg
0

Goddag! Jag har tråååååkigt. Och är för trött för att hitta på nåt, vilken förvirrande känslaFörvånad Ena jag vill ut och skutta runt, men andra halvan vill bara slockna i soffan… ojoj va underligt. Nu ska jag fortsätta pyssla med hemsidan och fundera på vad jag ska hitta på….

Turnado
0

god kväll.

Har varit tävlingar här idag. Effi har ju sprungit jätte bra i träning. Men sen kommer vi bara 5:a Men jaja. Hamnade i dopingen oxå. men det vara bara slumpvis som tur var. Jurit vann :) han fick sin sista changs och vinner :). Men Sipp kom på en 2:a plats och Odena vann sitt lopp. Men nu åker snart Effi hem. Har varit en underbar tid med henne. Men vanligt vis är det vintervila. Men nu blir det bara hårdare. Efter som 2 starthästar nästa år. Lella tömkörde vi och var jätteduktig. Kanske blir det i morgon oxå. Vi får se.

Charlotte-Aveback
0

God kväll i stugorna!

Har just packat klart resväskan - åker i morgon bitti på två veckors semester till Aruba! Cool

Har jag fått med allt? Pass, biljett, sololja, badkläder, böcker … ja, allt är med! Oskyldig

Ha det bra och var rädda om er så hörs vi om 14 dagar! Glad

Milla
0

#20 psst lottie jag vill följa medGlad

Charlotte-Aveback
0

#21: Självklart! Väl där skulle du förmodligen ångra dig, dock …

Turkost, ljummet hav är överreklamerat, det är inget speciellt med fiskar i regnbågens färger - har man sett en så har man sett alla, promenerar man på de milsvida stränder tar sanden mellan tårna aldrig slut och dessutom är det nervöst att ligga under palmer när man är orolig för att få en kokosnöt i huvudet! Nä, borta bra men hemma bäst! Flört

Milla
0

#22 men du! då kan du bli hemma så åker jag i ditt ställeGlad

Hoppas ni får en super skön semester och du kan väl i allafall skänka en tanke till oss som är kvar hemma i minusgrader hutter hutter

Charlotte-J
0

#22 Vart ligger Aruba? Undrar än som endast varit i 1 gång Holland på Bussresa ;-)) Så världsvan är det minsta jag är ;-))

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-Aveback
0

#23: Visst, skynda dig hit så byter vi! Hemlis Ha det bra själv, Milla!

#24: Det ligger i underbara, härliga Karibien, strax norr om Venezuela. Aruba ingår i de Holländska Antillerna (Aruba, Bonaire och Curacao - även kallade 'ABC-öarna'). I området ligger även öar som Barbados och Trinidad & Tobago, för att ge några exempel.

Vi flyger faktiskt med KLM via Amsterdam i morgon så nästa gång du är i Holland kan du bara fortsätta vidare till Karibien! Flört

Charlotte-J
0

#25 Självklart ska jag göra det, jag som aldrig flugit och är livrädd för det. Det är så högt ner om man säger så ;-))

Amor vincit omnia Kyss

Charlotte-Aveback
0

#26: Jag förstår hur du känner det … jag försöker att inte tänka så mycket på det när jag flyger men det är alltid med en lättnadskänsla jag kliver av planet och står på fast mark igen. Flört

Ett alternativ är förstås att ta båten dit … men då hinner man väl inte mer än dit förrän det är dags att vända tillbaka! Glad

Charlotte-J
0

#27 Som om båt skulle vara bättre, det är ju fortfarande långt ner och dessutom en massa vatten emellan ;-))

Amor vincit omnia Kyss

lilleman
0

Hahah bra det där om högt ner ochlångt ner. Har suttit och pratat i kväll om en eventuell semester. Men jag är ju så flygrädd !!!

Ha det riktigt skönt iallafall på din semester!

VeronicaP
0

#27 Ha en skön semester Lottie och känner du att väskan är extra tung så är det bara jag som har tryckt in mig i den ;-)

Cattis
0

#22 Trams! Det går inte att jämföra med höstsolen en lerig underbar dag i stallet…

Jag kan fylla ett badkar, tillsätta lite turkos färg och ta med en flaska sololja till dig så kan du få samma sak här. Kan hänga en kokosnöt eller tre i en björk så får du även lite av den rädslan på plats :-)

/Cattis

Anette
0

#31 Skrattande