Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikettutställning
Läst 2380 ggr
HanniBunni
0

Vilka tre grejer?

Hej!

Vilka tre grejer hade ni inte kunnat vara utan på utställningplatsen? Alltså de saker ni använder mest!

Milla
0

stalltjejerna, pälsglans och Fia

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

1. Kam
2. Pälsglans
3. Olja

JuliaS
0
  1. Borstar- för sista finputsen
  2. Vatten - till både mig och hästarna
  3. Mamma- fixar allt runt omkring. Skriver resultat, fotograferar och håller allmän koll. Helt ovärderlig!
HanniBunni
0

#1 haha, överderligt! Det håller jag med om! Stöd är nog det man behöver mest! Skrattande

RebeckaSvensson
0

Borstar
Pälsglans
Handduk

Milla
0

#4 nä men allvarlig så kan ajg inte åka iväg utan dom. Fia visar alla våra hästar så utan henne blir det inget visande, stalltjejerna är super då jag oftast har ont när vi kommer fram och då gör dom i ordning hästarna som ska visas. Har vi fler hästar i samma klass så visar Jojo en av dom.

Så dom är superviktigta!

HanniBunni
0

#6 det är dom!! Med mitt livsschema hade jag inte klarat mej utan min stallflicka. Och hon kommer ochså att vara på min lista!Skrattande

JennyR
0

Det kan vara bra om man kommer ihåg att ta med sig hästen också *asg*

HanniBunni
0

#8  JAPP!!!! asg

sanne
0

*Pälsglans

*Borstar

*Olja

Gärna hästen som ska visas o min "gubbe" som stöd…

dajmie
0

utställningsgrimma Final Bloom strumpbyxor till att putsa upp med, hårborste, det blev visst fyra grjer.

Emma-Andersson
0

1 Hästen

2 Torr schampo

3 Spann

PP
0

1.Kamera

2.Program

3.Penna

Hanna-D
0

#8 & 12 Men hästen är väl ändå ingen grej Flört

Kratern
0
  • Träns
  • Pälsglans
  • Springskor
JennyR
0

#14 Nope :-) Men för den som är glömsk är det bra om hästen står med på checklistan *asg*

HanniBunni
0

#16 Min kompis glömde sin gravida fru i trappupgången när hennes vatten gick…….så ja, en lapp i pannan hade inte skadat på vissa!*asg*     Det hade varit snyggt!!! Stressad människa kommer fram till utställningsplatsen och öppnar transporten och……shit!!! hahahaha Har det hänt nån gång tro?

JennyR
0

#17 Generad Jag var faktiskt på väg att åka på en hopptävling utan häst en gång för länge sedan Generad *asg* Kom på när jag satt mig i bilen att man kanske skulle ta med sig hästen också…*hihi*

Har även åkt på tävling utan sadel en gång, det var ingen höjdare…*asg* Fick låna en på plats men den var obekväm och låg dåligt på hästen så resultatet blev därefter…*hihi* Hade kanske varit bättre att rida barbacka!

Lauth
0
  1. Pälsglans
  2. Hårborste
  3. uppvisningsgrimmorna

Är bara det och hästen med så reder jag nog ut det mesta Cool

[LinneaDahlberg]
0

1) stöd (i form av kompis/föräldrar)
2) borste
3) pälsglans

Måste dock medge att jag en gång glömde uppvisningsgrimma… men fick låna av den otroligt snälla bil-grannen. än idag är vi vänner! Flört

Pheobe
0

Väldigt kul att se hur alla dessa människor ska klara sej utan grimma =) Gå fot! ?

• Grimma+grimskaft

• Olja

Kanske är det tre saker om inte så tar jag gärna med mej nummerlapp eller pengar att köpa en nummerlapp

Ellinor Johansson
0

# 19 Glömde du inte karta och farthållare på bilenOskyldig

sanne
0

Jo hästen o grimma behöver man ju, men bara 3 saker då blir det lite svårt.. har faktiskt varit med om att en häst blev kvar i stallet när vi skulle tävla förr.. vi var stressade o nervösa o det var 6 ponnysar som skulle iväg.. o när vi kom fram stod det bara 5 i transporterna.. men det gick bra ändå :)

Pheobe
0

#23 Ha ha, ja du Sanne, den där nervositeten tar över ibland.  Lite kul ändå fastän det var synd att ponnyn ej kom med

sanne
0

#24 jag får skylla på att jag o kompisen var inte så gamla… våra föräldrar körde ju, men vi skötte ju lastningen..

Lauth
0

#22 Med min charm så klarar jag mig ur både poliskontroller och bakvända rondeller Flört

Carita
0

#26 Och du är en höjdare på att vända på vägen också ;)

Underbar
0

Schampo  det råka jag glömma sist.  Men som tur va fick jag låna :D Om människan jag fick låna det av finns här inne tack så hemskt mycket !:D

Och pälsglans och borstar.

[Croneld]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, om man inte räknar mig själv välklädd och hästen nytvättad, putsad & förberedd, så tycker jag att det är viktig med:

1. träns (gärna utprovat innan - tack Cattis som hjälpte mig sist)

2. Spö          

3. Vattenhink

Det är vad jag behöver på plats, sen har jag nästan alltid en fikakorg i bilen! Sen en hink med putsprylar, ett regntäcke, kamera och ett glatt humör. Numera också extra träns och grimma. Jag blir aldrig sur, utan tycker att det är så så roligt att få visa min häst oavsett hur det går. Domaren har alltid rätt är mitt motto, det ska vara kul, visst är det toppen om det går extra bra. Då vet jag om jag är på rätt spår i mitt hästval.

Se så glad jag är!

HanniBunni
0

får jag bara fråga en fråga…badar ni era ponnier på utställningsplatsen eller menar ni torrschampoo? Jag är ny inom detta och gör min först utställning nu om tre veckor så att jag suger åt mej till tusen!Glad

Milla
0

#30 det är torr schampo dom menar, för ingen badar hästarna på utställningsplatsen

HanniBunni
0

Jag tänkte mer typ att man svampar av dem eller något!Generad Jag kan iallafall skriva min lista som jag känner nu!

Pälsglans

kam

putshandske

Hästen med träns räknar jag inte för det är lite självklart och ingen grej. Likadant mina vänner och hjäpredor för dom är inga grejor heller. Men hade jag fått välja en  till så hade det varit VATTEN

paparatzi
0
  1. Min älskade familj
  2. Ett glatt humör
  3. putsgrejor
paparatzi
0

Det som kommer etta var gång på glömde listan är KAMERAN….varför är det alltid så?

Milla
0

#34 haha vi har alltid kameran med men tar aldrig några foto, så när vi kommer hem så får hästarna alltid ställa upp sig för att vi har glömt att fota på platsLedsen och då kan jag berätta att tjejerna är mindre glada ……………. alltid samma mening som kommer från dom då " meeeh mamma, milla varför kan du inte foto på plats"

Lauth
0

#27 Yes, har man en volvo 740 så har man Skrattande

#28 Om du menar utställningen på Mantorp så var det jag. Brukar ha både det ena och det andra liggandes i bilen för alla eventualiteter *skratt*

aliciia
0
  1. Hästen
    ;D
dajmie
0

Håller med Carola, Kameran, den glömmer jag varje gång, och tur är väl det, jag och en kamera är samma som en stort skämt.

MrsM
0

Läste en gång om en familj som omsorgsfullt packat ned allt. När dom kom fram till ponnytävlingen upptäckte dom att dom glömt lillasyster = ryttarenGlad.

Annette
0

Jag tar alltid med för mycket mat. Det mesta får följa med hem igen och hur mår det efter en hel dag på utställning?

dajmie
0

#40 Man får inte vara så finkänslig.

Ulla L
0

#40  Ha ha, precis som om jag skulle skrivit det! För övrigt är det samma sak när jag ska göra en resa - alltid är minst hälften av det medhavda orört…

Annette
0

Visar jag dessutom häst kan jag inte äta förrän det är klart. Det är nästan så man svimmar i ringen av utmattning ;)

För att inte tala om alla kläder som kan vara bra att ha. De ligger för det mesta oanvända i väskan.

dajmie
0

För mycket färdkost är aldrig fel, hellre det än för lite.

Ulla L
0

#34  Även detta skulle jag kunnat skriva exakt likadant - utom att mina tjejer är utflugna sedan länge. Men hade de varit hemma hade det låtit likadant!

Annette
0

Frukost, vad är det ;) Jag måste vara igång i flera timmar innan jag kan äta.

dajmie
0

Ja jag instämmer, frukost är när klockan är tolv, smakar inte gott innan kan jag säga, ulk.

Ulla L
0

Det skulle varit # 35 jag hänvisade till…

Annette
0

#44. Jag läste ditt inlägg fel Generad, tyckte det stod frukost, men det står ju färdkost. Kanske dags att tvätta glasögonen.

Lauth
0

#40 Den där maten som är över efter dagen brukar smaka ljuvligt när man har ca 10 mil kvar hem =)
Då har Mc Donalds maten försvunnit  och det är dags att fylla på igen så man inte somnar.

VeronicaP
0

Jag har alltid för mycket kläder med mig måste erkännas , önskade att jag kunde vara duktig och orka göra färdmat någon gång , förutom kaffe och godis , läsk hm nyttigt, Frukost äter jag på vägen och då är det en sådan där drickes youghert skitbra man slipper tugga och ändå får man i sig något annat än kaffe ;-)

Milla
0

ok ok jag gör väl en ny lista då!

1. min färddator så jag hittar hem igen

2. pälsglans

3. borste

HanniBunni
0

#52  men man får inte glömma att uppdatera färdatorn…Vi har använt vår åtskilliga gånger men den dagen då vi var ute och "körde på åker" 90% av tiden, stängde vi den och har inte använt den sen dess *skratt* Men man får väl ta sig i kragen och göra den här uppdateringen nångångFlört

VeronicaP
0

#52 och 53 Jag kör ofta med GPS även om jag hittar för den varnar när det kommer fartkameror *S* och så kan jag ju sen när jag nästan är framme med vilket är kanon bra *ler*

Millan jag brukar ju inte köra fel jag hittade ju direkt hem till dig tom *S*

Milla
0

#54 japp du är så duktig. jag har då aldrig varit ute på åkern och kört men dock en del i diketGenerad

Jag är så super nöjd med min GPS måste jag säga nu hittar vi nästan rätt med en gång hahahahaha