Sh. Väst´s Höstmöte
Ni som var på Höstmötet igår, kan ni inte berätta lite för oss andra som inte kunda komma?? vad pratades det om?
Hur blir det med utställningar tex.. aktiviteter? vad händer…

Det var ett mycket trevligt möte, ca 25 personer var där.
Det blir vinterutställning i Frillesås. Uddevalla och Nossebro kör som vanligt. Vartofta i september och eventuellt en sen höstutställning i Färjelandatrakten. Alltså minst 4 utställningar, men troligen 5 :)
Önskemål på övriga aktiviteter framfördes. Bla domarkonferens, visningskurs, mm.
Vi var överens om att höstmötena blir allra mest välbesökta om det är stuteribesök samtidigt. Alla som är intresserade av att ha ett möte eller öppet hus är hjärtligt välkomna att kontakta styrelsen.
Övriga förslag och önskemål tas också gärna emot av de i styrelsen. Dra er inte för att kontakta dem, medlemmarna gör föreningen.

Någon som vet när vinterutställningen brukar vara ? Är det detta året? eller är det i Januari , Februari ?
Va roligt att det kommer vara så många utställningar i väst :D Fick åka så längt sist. Men det va det värt 

#2 Februari brukar det vara.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

9 mars i Frillesås.

#4 Se där, så fel jag hade :-) Öst o Nord brukar ha i februari.
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

Okej tack =)

#5. Väst har haft det förut också, men i år var det i mars. Kanske för att inte krocka för mycket med de andra?

TAck för Infon Annette, kul att det blir lite mer ivf. Vi var några här som ville anordnat en utställning på våren, men fick tyvärr avslag.. hoppas vi får ta det nästa år, på en toppen anläggning o nära till syd o öst..
>Frillesås får vi se hur det blir med, då vägen ner dit inte är så himla kul om det är massor med snö, men en stund kvar..så för vår del blir det väl Uddevalla o Nossebro, o ett par i Öst kan jag tro.

#8. Och om du vill ha ett höstmöte eller öppet hus på Solliden är det bara att kontakta styrelsen ;)

Lite tråkigt att ni fick backslag på utställningen Sanne. De klagas på att de är för lite utställningar och ingen som vill arrangera. Så när de väl fanns de så får ni bakslag. Tråkigt tycker ja.

Det kanske var så att den i Frillesås redan var klar? Då finns ju både en vinter och en vårutställning, Uddevalla. Det är kanske så att det var mest behov av en sen höstutställning?
Jag vet inte anledningen, jag gissar bara.

Nja öppet hus vet jag inte, vi har inte så många hästar..
Vi ville haft utställning i April/Maj, då hade det inte krockat med Uddevalla, vi fick ej heller ha på hösten, då både Nossebro o Vartoftas ska vara, men men, vi får se till nästa år!

#12. Det kan ju kanske bli lite tätt med Vartofta i mars, Tranemo (?) i april/maj och Uddevalla i juni. Sedan är det ju det geografiska som det måste tas hänsyn till. Vårt område sträcker sig ju en bit åt alla håll. Det är säkert inte lätt att hitta både arrangörer och lämpliga anläggningar, som dessutom ligger bra till geografiskt.
# 13 Tja, smaken är väl som baken…… Jag bor i Tranemo oh har inte en utställning närme än 10 mil vare sig jag åker till Väst eller Syd så nog finna det ett upptagningsområde häromkring… Visst det ligger i utkankten av Västs område, men nog arrangerar man väl utställningar för alla, dvs även Sydare och östare???
Ditt intresse för att ta hand om en utställning inkom ganska sent till styrelsen… så det var andra som hunnit före att anmäla sitt intresse… enda anledningen faktiskt… tänk på det till nästa år att vara ute i god tid

Vi tyckte nog allt vi var ute i god tid.. men det var inget styrelse möte förrän den 3 okt.. men det spelar ingen roll nu, tråkigt tycker vi, men hoppas nu vi får h en nästa år istället. allt var klart med anläggningen, funktionärer osv.. men vi får åka på de andra så det blir väl !

#14. 10 mil är väl inte så långt att åka. Det får nog de flesta göra.
# 16 Intresseanmälan kan mailas till någon i styrelsen när som helst… även långt innan vi skall ha styrelsemöte…
Du är mer än välkommen att hjälpa till på de utställningar som väst anordnar nästa år… hör av dig till någon i styrelsen… vi är mer än tacksamma för all hjälp vi kan få.