Baksele köpes
Försöker här då jag inte har haft nån framgång me sökandet på annat håll…
Finns det någon som har en baksele till minishettis??? Är i väldigt stort behov av det!! Har hittat på vissa ställen, men leveranstiden är låååång….
Tack på förhand! :D

ett tips om du kommer över en baksele till shetland så kan man ju göra fler hål och ev ta en kniv och skära längre remmar och på så sett göra den mindre om remmar na blir för långa och flansiga skär av överflöd eller tejpa med eltejp.
Kan förstå att det är besvärligt att hitta grejor till så små hästar det är liksom svårt nog att hitta till de normalstora.
Hoppas att du hittar det du söker.

Jo kan man iofs göra..=) Tack! :D
Lillhästen i Stav har bakselar till mini. Vet inte hur det är med leveranstiden där….

#3 Jo det var där det var 2-3 veckors leverans =( Men det får bli där om jag inte hittar nått snart..=) Tack tack!!

..
Hej!
Förlåt att jag lägger mej i, men såg en gång en shettis (inte mini, men ganska liten) som hade en hemmagjord baksele. Det var en begagnad smal fordrad brösta för stor häst. De hade litet fixat mera hål i remmen som ska gå över halsen/manken på hästen och som nu gick över korset på shettisen. Ponyn hade svanskappa så den här remmen var sedan fäst i svanskappans rem med ett snöre uppe på korset så att den inte gled framåt eller bakåt… lite svårt att beskriva men kanske ni förstår hur jag menar?
Kort: det som ursprungligen var menat framme på hästen satt nu liksom bakfram…alltså bak på ponnyn.
Driveout har bakselar till mini.Har du hört med dem? Annars är adressen: http://driveout.se/selkammaren 

Är det någon som vet hur dessa selar från Driveout är om dom är bra eller dåliga… Vill köpa till mina russ och min shettis och kör med hemma bara. Tänkte på det här billigaste "Bröstsele Pfiffi standard" är det något som duger att köra med hemma?? Vill inte lägga ner för mycekt pengar men jag vill att det ska vara ett bra sele ändå så att dom drar rätt och så. Blir så dyrt om man ska köpa dyra saker till 3 styckna!
tack på förhand från en oerfaren

#8 Till en shettis funkar standarden parfekt. Men har hört att hoppy selen är mycket bättre tror det är billigare. Tror du kan ha den selen till russet med.

8# har finns hoppy selen och andra selar med.

Tack så jättemycket alla!!!! Har KANSKE fått tag i en baksele, men annars ska jag absolut kolla den länken igen! :D

#9 Tack så mycekt! Gick in på equilex sidan men hittade inga selar, hur ska man klicka sej vidare?? Vet du om det kanske möjligtvis finns något sele som man ka ha till båda, kom på den tanken nu om dom kasnke kan dela på ett sele eller skiljer det mkt mellan storlekarna??

Du går först in på shoppen och sen in för kusken. Det kanske skulle gå. Ring och fråga. Men jag har hört lite av att dom selarna är lite klena och många rekomenderar dom bara till små shettisar. Men jag tror inte det är någon fara. Har tyvärr ingen aning om det skiljer sig mycket mellan storlekarna. Har du en stor eller liten shetlandsponny ?

#13 Min shettis är stor både hög och grov och mina russ är rätt små. Var inne och tittade på Equi selarna och drive selarna och hoppy och pfiffi standard och selarna ser likadana ut är det samma selar?

..

Det är olika kvalite på lädret på selarna. Okej men då borde du nästan kunna ha selen till både russet och shettis. Du får testa :D
Har en Zilco Tedex syntetsele som vi köpt från Driveout Det är ponnystorlek på den.Och den har vi både till våran shettis (105cm) och våra russ. Är inte säker på priset då vi fick rabatt men tror att den kostade 3990kr (i våras).

#17 4000 BARA för en baksele???!!!!!!!! De var det sjukaste jag har hört!!

De var inte billigt ! Lika bra att köpa en helt ny sele då i stället ju.
#17 Du måste missuppfattat det jag skrev. Syntetselen (alltså hela selen)kostar runt 3990kr.Då #8 undrade om selarna från Driveout passar både russ och shettis.
Kan tillägga att vi är nöjda våran sele.

Aha ok…hihi ja då var det lite mer överkomligt =)

#20 Tack så mycket för ditt svar! Förhopningsvis passar det på mina ponnyer också för min shettis är en "grov 105:a" och russen är av de smäckrare slaget

OJ!!! va bra denna sida var!!! Har inte förstått mej på den förrän nu..där var ju jättemkt grejer!!! :D Tack alla!!!