Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett13-bruks
Läst 376 ggr
Milla
0

Kvalitets hösten 06

Vem har funderingar på att visa på kvalitets nu till hösten?

Funderar skarpt på att visa Celma.

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Hanna-D
0

Jag funderar på att visa Stjernens Epus. Han är fem år i år och kunde inte vara med förra året eftersom det var samma datum som bruksprovet (är det inte typiskt…)

Beror på hur träningen går mellan betäckningar och bete.

Milla
0

Sonja!!! Du sviker väl inte???? Du anmäler väl NancyRäcka ut tungan

Annette
0

#1. Får 5-åringar delta? Jag trodde bara ston som fölat som 4-åringar fick delta som 5-åringar, men jag kan ha fattat fel.

nallebjörn
0

#3 både 4 och 5 åringar men ston som fölat som 4 åring går bland femmorna. Fast 5 åringarna får inte diplom.

Hanna-D
0

5-åringarna kan väl få allround diplom men inte gångarts- och hoppdiplom?

Och 5-åringarna får endast delta om de inte deltagit som 4-åringar.

hippoteket
0

OM lilla fröken Esska behagar föla senast den 14e maj så ska hon få vara med på kvalitetsbedömningen, har jag tänkt! Men hon måste ju alltså föla i tåd då, för annars hinner hon inte få ihop 4 månader mellan fölning och bedömning.Räcka ut tungan

JennyStaaf
0

Ägaren till en av mina uppfödningar har lovat att visa på kvalitets till hösten: Moflos Monsun, valack 5 år e. Damit u. Näsvallens My.

Jag hoppas också på att hans ett år yngre helbror Moflos Mixer skall visas, då han körs mycket och deltog på treårstest i fjol, men jag är inte säker på att han kommer att anmälas. Han har dock lite emot sig då han var 109 cm redan som treåring (vet inte hur stor han är idag), och går alltså som B-ponny.

Om Maja fölar inom 3 dagar så kan även hon visas, men det är inget jag har planerat direkt.. eftersom hennes tid går ut 17/5 så räknar jag med att hennes föl kommer vara för ungt (kvalitets i Sundsvall 10 september).

Ett av mina welshston f.2002 betäcktes väldigt tidigt i fjol för att hon skulle föla i april och kunna vara med på kvalitets. Idag har hon gått 23 dagar över tiden, inget föl i sikte..

sonja
0

# Milla! Du förstår väl att du inte kan lämna meddelanden till mig här. Hur i hela friden ska jag hinna läsa allt som skrivs här inne, ni är verkligen aktiva.

Men jo, jag ska nog anmäla Nancy nu när hon är inkörd. Skulle vilja hoppa lite med Darlington också. (måste jag nu skriva att jag inte ska rida honom själv, väger 80 kg, men jag kanske kan rida i bra balans?)

sonja
0

Förlåt förlåt, ska inte skriva så hemskt. Kunde bara inte låta bli….
Jag har fatiskt haft mkt nytta av vad som skrevs här angående ryttare på shetland, då det har kommit några tjejer hit och vill rida. Då är det bra att ha en gräns.

VeronicaP
0

Min 5 åriga welshsto fick hoppdilpom så nog kan de få det i allfall…

VeronicaP
0

Jag funderar på om vi ska ta och visa Dee-dee på kvaliten hon hoppar ju som en gud *ler* och rör sig skitbra sen är det ju det här med galopp i vagn *S* det har hon ju inte fått lära sig då hon går på trav Flört

Inte ofta jag ser shettisar som hoppar så bra som hon gör och frivilligt med vi släpper henne bara och sen hoppar hon och vi får knappt stopp på hennen är det ska höjas *S* Harlad. Jönsson och Hans Delling som håller i löshoppningsträningen innan storhäs 3 årstestet här  önskade att alla hästar skulle vara som hon och hoppa på samma vis *ler*

nallebjörn
0

#9 då vill jag också lämna medd till dej HÄR! passar inte in men alla andra lämnar ju mess till dej =) Du får uppdatera din hemmis. *ler* kollar varje dag efter nya fina bilder… men inte ett smack. Suck!  *längtar*

sonja
0

# 12. Ja är det inte hemskt att vissa som verkligen borde veta bättre lämnar meddelande till mig här. Det är ju fel men man måste svara. ;-)

Telia vill inte att jag ska uppdatera min hemsida, jag kommer inte in. Jag uppdaterar just nu både till Skånska Körsällskapet och till Linnestofta och deras webhotell fungerar utmärkt. Jag har en annan lösning på gång, men det tar lite tid. Nya bilder? Hm, innebär att man måste gå ut med kameran ju. Jobbar på det.

nallebjörn
0

#13 japp! ut med kameran bara. Saknár dina fina bilder. Jag håller utkik. Såg att du uppdaterat Linnestofta. Är så fint så.

Milla
0

Fy fy på er starta en egen tråd med Sonjas hemsidaRäcka ut tungan