Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett29-icke-hästrelaterat
Läst 571 ggr
Cattis
0

Suck...

Och "alla" får föl… Avundsjuk? Ja lite lätt… Själv får jag iofs oxå bebisar - kattungar. Nån som vill ha en stallkatt? Jag vill ha föööl! Räcka ut tungan

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Marta
0

Fick ett föl häromdan -kastat!

Annars ska de inte komma förrän i juni, den som spar han har..

Bara du och jag vakna så här dax mån tro  ??

Cattis
0

Närå, tror det är fler. Iaf om man tittar i listan till höger :-)

Ett kastat föl, beklagar. Så trist.

Jag har bara en som skall ha "snart", resten kommer inte förrän i typ juni.

/Cattis

Hanna-D
0

Du kan få komma och pilla på min fölunge så länge Flört

thira
0

Jag är också fruktansvärt fölsjuk…..Cindy ska få när som helst men hon bara kniper…..

Hanna-D
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på underverket Flört

Milla
0

jag trodde jag skulle få föl i natt, men nej då det var falsk alarm. Hon la sig i alla fall ner och krystade eller något men sen reste hon sig upp och började äta hm

Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

Zilly
0

Ska få 2 till nästa år!!!!=)

Cattis
0

#3 Jag vidhåller att kattungar är sötare än föl och dessutom mkt roligare än föl. De kommer vara sötare och sötare, och roligare och roligare i stegrande skala allt eftersom jag blir mer och mer avundsjuk på era föl. Måste ju trösta mig med ngt…

(för den triggande personen som VILL hitta fel, jag skojade bara)

/Cattis

Kiara
0

#8 vi ska inte ha föl förrän nästa år, inte ens katt ungar Hemlis så det finns alltid någon det är "synigare" omSkrattande

Cattis
0

#9 Nä, det vill jag inte. Det kan få vara lika syndast om oss båda :-)

/Cattis

FredrikN
0

vi väntar också med spännningen på våra föl.. förhoppningsvis en isabell efter Dusol

nallebjörn
0

#8 dom tar framförallt mindre plats än föl.. glöm inte det….  ska själv ha kattungar i sommar (inte jag men katten)

Cattis
0

Min smarta katt lade sina ungar inne i lösdriften. Himla smart. De är flyttade ex antal ggr, men hon bär tillbaka dem. Hon brukar ha dem där, men de kommer inte så här tidigt i vanliga fall utan senare då hästarna hunnit ut på betet o lösdriften är tom. Lite smått olämpligt när det springer hästar där som dessutom inte alla älskar katterna.

/Cattis

nallebjörn
0

#13 ja min katt vill göra desamma men häromdagen fick hon pryl av Honey vilket kanske var bra för nu går hon inte dit igen. Synd om katten dock. Blev tillknycklad.

Annette
0

Här har vi inte något att vänta på. Varken jag eller stona är dräktiga och en kastrerad hankatt bidrar inte med mycket. Det skulle vara om ungarna släpper ihop kaninerna då.

JennyStaaf
0

Vi fick ett kallblodsföl inatt! Skrattande

Han ser ut som ett stort shettisföl. Helsöt!

BRUN med stjärn… som Maja.. Glad

Kunde inte blivit bättre!!

Cattis
0

#16 Kattungar är ÄNDÅ sötare! Flört *grön av avund*

/Cattis

nallebjörn
0

OJ jag har visst räknat fel. Min katt ska ha ungar när som helst… trodde katten gick 12v men det var visst 9 v.

Kiara
0

#15 är det därför vi aldrig får kattungarRäcka ut tungan

Hanna-D
0

#13 Eller när de föddes uppe på skullen och jag fick klättra upp och hissa ner dem i en gammal cykelhjälm Skrattande

Är det Tjorven som ska ha nu?

VeronicaP
0

Jag har fått kattungar upp på *rännet* men inte attan hittar vi dem hemska katter *S* så de kommer väl att vara vilda när de väl kommer fram.

Cattis
0

#20 Det är Tjorven som HAR fått nu. 4 st varav en som inte klarade sig. Alltså 3 st. De kom igår.

/Cattis

Johanna-Granberg
0

En av stallkatterna i Hamra lyckades med bedriften att lägga kattungarna i ett skatbo i äppelträdet. Det tog tid innan vi hittade dem vill jag lova, vi försökte med allt, följa efter mamman mm. Men inget fungerade förrän vi hörde att det jamade från trädet. Då blev det bråttom för då var kattungarna ute på grenarna Skrikandes

Fast vi hann plocka ner dem innan något hände, skönt!!/ Johanna

Faxlin
0

haha, vilket ställe att placera sina små bebisar på. ett skatbo. Inte snällt det inte. Fast det är klart, räven kunde ju inte ta dem i alla fall. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JennyStaaf
0

#17 Vi fick ett bedårande welshföl inatt Skrattande Skrattande

En helt otroligt liten näpen fuxtjej som fick heta Zocker. Var tänkt innan hon skulle säljas, men.. alltså.. har inga bilder… men när det kommer på min hemsida… förstår ni… om vi ångrar oss…

PS. vi får kattungar också Oskyldig

VeronicaP
0

#25  Får gratulerar till welsh fölet , de är ju så söta de små *ler* här hemma var det ju 3 års sen jag hade ett welshföl , men ska ev betäcka 3 åringen i år..

nallebjörn
0

Welshfölen ser ut som små arabföl med sina vackra huvuden. Så underbart fina.

Milla
0

HA Cattis jag får nog föl under dagen bara så du vet alltså (skadeglad nä inte ett dugg)

Cattis
0

Kom igen när du har tre dödsgulliga små kattungar, då vet du vad sann glädje är… Flört

Jag är så sabla fölsjuk! Skrikandes Vill att det skall komma fölungar här också snart.

/Cattis

Milla
0

men Cattis jag har ju ett okänt antal kattungar också ju, ville bara du skulle veta hihi

VeronicaP
0

Ha jag är avis på de som lyckats få sto föl jag Oskyldig

Cattis
0

#30 Åh, vicken mört - inte ens den glädjen blev långvarig. Räcka ut tungan

/Cattis

JennyStaaf
0

#26 vad är det för welsh du har och vad har du fått föl efter för hingstar?

#27 Just det här exemplaret är extremt.. ja vad skall man säga.. "planchig", som ett "flickboksföl". Hon är jätteliten, men välproportionerlig och så vacker.

Alltså jag måste skaffa digitalkamera.

Maja har ganska stort juver så vi får nog snart shettisföl också, inom ngn vecka i alla fall.. *längtar*

JennyStaaf
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

titta gärna här på vår ursöta lilla Zocker..

(inte shettis visserligen)

Faxlin
0

#34. Vilken söting.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Linda
0

#34 Underbar!

-Vad är det för ras?

VeronicaP
0

#36 Kan inte tänka mig annat än att det är en Welshponny jag

JennyStaaf
0

#37 Rätt!

#36 Moflos Zocker är ett welsh sek B-sto född 29/4 e. Moflos Fester RW 119 u. Moflos Zamira RW 1183.

Hon har idag varit ute o gått med grimma för första gången. En superfin grimma jag köpte i fjol från Humledal - jag tror det skulle vara en minishettisfölgrimma, men den satt hur som helst perfekt på Zocker. Hon har SÅ litet och näpet huvud.

Kuriosa: Fester har fyra föl - alla döttrar! Zamira har fem föl - fyra döttrar (varav två med Fester) och en son! Gillar utfallet..

Ellinor Johansson
0

#38 Hon är verkligen om sockerbit!!!!!!!!

Therese_Melberg
0

ska ha både kattungar och föl inom närmaste veckorna, eller hästen ska ha föl och katten kattungar, inte samtidigt hoppas jag då blir det för mycket för mig! Tycker griskultingar är det sötaste som finns, men några såna får jag nog inte.. hoppas jag, har inga grisarFlört 

om nu inte shettisen får kultingar istället för föl, hihi