Shetlandsponny iFokus

Shetlandsponny

Etikett: allmänt
Läst 2245 ggr
bonde
0

Den stulna shettisen?

Jag tycker att detta är väldigt likt den stulna shettisen Ella. Kolla här:

www.equestrian.ru/photo/?63421&category=0&author=love+Voyage+%28Nastya%29

Silenos
0

Jag vidarebefodrar länken till Ellas ägare !

Charlotte-J
0

Vilken Ella är det som har blivit stulen? Det har jag missat.

Amor vincit omnia Kyss

Silenos
0

Hon stals i augusti 2005, men har ännu inte hittats.

Sasser
1

#3 oj  oj… var det i samma sväng som dina blev stulna? Vem var Ella? Tänk att varje gång det blir på tal om stulna hästar så hugger det till i hjärtat…

Silenos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina stals i  slutet av augusti 2005. Veckan efter stals tre ponnyer , Ella,Pysen o Dorpzicca ,från två olika stall i Umeå.

När det gäller mina ponnyer, har det framkommit en del fakta, men jag kan inte berätta något innan en eventuell utredning är klar, och tyvärr så är detta inte högsta prioritet hos Polisen.

Jag lägger ut två bilder på Ella, hjälp gärna till att jämföra.

Texten till bilden i trådstarten verkar vara ryska, eller ? Någon som kan tolka ?

Silenos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild på Ella

AusaBausa
0

jämförde bilderna o tycker inte stjärnen är riktigt likadan, eller!?!

Kris_J
0

Stjärnen och virvvel är inte lika.

Veritas odium paretFörvånad

Shettisar02
0

Håller helt med #7 & # 8.

Johanna-Granberg
0

Är inte hästen på första bilden även glosögd på dennes vänstra öga eller är det en synvilla?

Kimpa
1

håller med #7 , #8 och #10

Kratern
0

Håller också med #7 och #8

Asagard
0

#10 Tycker jag också det ser ut som. Att den är glosögd alltså!

Stjärnen däremot kan ju faktiskt ändra sig lite från om det är sommar eller vinterpäls, men den är inte riktigt lik heller.

Kratern
0

#13 ja, men jämför var i virveln stjärnan är….(eller tvärt om)

LindaNordberg
0

Nej, det är nog inte min Ella men däremot blev jag intresserad av sajten. Ska försöka klura ut hur den funkar men om det är någon som kan ryska vore det ännu bättre. (Antar att det är ryska) Vore toppen att få ut en efterlysning där.

MVH/Linda

bonde
0

Jag jämförde med denna bild som finns i efterlysningsannonsen och tyckte de var väldigt lika. Pannluggen ser ut att vara "kreppig" på båda två.

bonde
0

Oj, nu kom bilden in istället för länken till bilden. Hoppas det inte gör något.

LindaNordberg
0

Det är inte Ella. Virveln stämmer inte och vita håren över ögat saknas och den där ponnyn ser ut att ha ett opigmenterat öga.

Sasser
0

#15 Min kompis kan ryska. Vill du ha hennes e-post? Hon kan kanske hjälpa dig att tyda en del…

bonde
0

#15 Vad synd att det inte var Ella,  jag som tyckte det var såå likt.

Om du klickar på ABTOP ner till höger kommer det upp information om den som har lagt ut bilden. Inte för att jag förstår ryska, men har de hemsida så ser man ju det å kan kolla vidare.

Här är ett ryskt hästforum som har en kategori där man kan diskutera på engelska. Lägg in en efterlysning där.

www.equestrian.ru/forum/postlist.php?Cat=&Board=eqrueng

LindaNordberg
0

Sasser - Ja tack! Gärna.

bonde - tack, ska kika in där.

/Linda

Lindbygarden
0

det är ju inte helt osannolikt att hästarna har fraktats till baltikum..

Tycker så synd om er som har förlorat era hästar. Vad händer, utreds det överhuvudtaget eller har det lagts på hyllan?

Det vore bra med en återkommande efterlysning med bilder här på nätet då det var ett tag sedan jag hörde ngt iaf.. Har ngn häst kommit hem, hur många är det som fortfarande saknas mm??

Sasser
0

#21 Du har fått PM!!

KickanLilja
0

Ni som är nyfikna på vad det står, kopiera texten och översätt från ryska till engelska här: http://babelfish.altavista.com/

LindaNordberg
0

Hur intelligent är jag på en skala? Fattade inte vart jag kollade pm. FundersamTills jag insåg att den där irriterande blinkande grejen uppe till vänster är min inkorg. Skrattande

Förlåt alla som pm:at och inte fått svar, skyller på iq-fiskpinnegener

LindaNordberg
0
millus
0

Skickar en tanke till er alla som blivit bestulna på era älskade vänner! Det är så fruktansvärt att inte veta vad som hänt! Mitt varmaste deltagande till er.

Kratern
0

Om man klickar på "eng" uppe till höger på de länkar ni lagt in så får man sidan på engelska. Skrattande