annonsvar
Hu… idag ringde en person som ville köpa ett billigt sto till sin 12-15-åriga hingst. Han var 87-97 cm i manhöjd för han var iaf under metern… De ville inte kastera honom för han var ju så fin, alldeles vit.
De sökte ett so utan stamtavla för de brydde des ig inte om och brydde sig inte heller om att få snygga föl för de var inte intresserade av utställning…
Behöver jag säga att de var nybörjare angående hästar… Hennes egna ord att de hade hästarna till "leksaker" och "gräsklippare"…

Ja du sådan finns det tyvärr gott om ..
tur att hon formulerade detta direkt att hon såg dom som gräsklippare och leksaker!
sedan ville hon avla på en hingst för han var så snygg, men hon ville inte ha snygga avkommor… det tyckte jag lät väldigt konstigt….
Ja se jag är inte ett dugg förvånad.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

*Asg* Ja inte blir man förvånad precis. Men man kan ju hoppas att mer kunniga uppfödare kan hjälpa henne till rätta kanske.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Jag avrådde henne iaf att inte avla på hästar med eksem eller som gav eksem… Skulle på ät och vis vara kul att få höra från henne igen för att se om hon hittar ett billigt fult sto som kan ge fula avkommor så de kan få föl efter sin fina hingst

hehe, det där var inte snällt skrivet kacka, fast kul. hihi
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Tala inte om det, snart upphör jag att annonsera överhuvudtaget, för dessa knäppskallar som hör av sig. En ringde för ett par veckor sedan och skulle köpa en ponny av mig, skulle hämta den om ett par dagar och priset var helt OK - tror ni han hörde av sig något mer - icke!
ja, det är många pratkvarnar som ringt hit! sen börjar dom bara prata om de hästar dom redan har och är inte ett dugg intresserad av att prata om shettisen längre…
de borde uppsöka kurator om dom behöver prata!