Godmorgon 20 Oktober
Godmorgon!
Sitter ap-trött på jobbet och beräknas gå hem om 3,5 timme.. Passar på att plugga under natten, läser en bok som heter Omvårdnadsorienterad kommunikation och den är SEG denna tid på morgonen.
Annars så är det mesta som vanligt, jobbar, pluggar, jobbar och pluggar. Dessemellan så träffar jag mina barn, hästar och ibland så ser jag min man oxå…. Ironisk kanske men det känns om det är i stallet man laddar energi för att orka "överleva" just nu. Hade planer på att söka vidare efter dessa studier men som det känns nu så vill jag aldrig läsa efter detta. Men som sagt, jag är inne på mitt andra år med att läsa psykiatri och det lär ju finnas roligare ämnen att lära sig mer om….
Ha en skön höstdag!
God morgon! Eller snart god natt för din del! :-)

God morgon!
-2 grader här i Örebro. Ser ut att bli en underbar dag
Har varit i stallet och fodrat och ska dit igen om en liten stund och fixa med Gardenia.
Hoppas alla får en bra dag!!

God Morgon
kallt var det idag, men sååå vackert ute, frost på marken o solen går upp i dalen, det är helt otroligt fint. NU har alla pållar fått mat o komma ut, dom blir så pigga o busiga när det börjar kyla ner ute:)
Idag blir det att åka o storhandla.. skitskoj.. sen blir det o fixa ute, pyssla lite med de 3 hästar som åker i morgon, sen är det säkert kväll o då somnar jag gott i soffan !!!
ha de bra

God Morgon!
-2 här också och strålande höst väder. Lite sliten efter en kväll på Axevalla i går. Nu ska stallet göras och 1- åringarna ska få vagn på sig för första gången. Sedan drar vi till Göteborg till ett 150 års kalas. (2st 40 år 1st 10 och 1st 60) På vägen är det tänkt att stanna för att titta på massa fölungar och avelshingstar på Alebäck.
Ha det gott!

God morgon! 2 minusgrader även här.
Jag måste åka och jobba lite på förmiddagen. Igår råkade jag såga mig i ett finger så blodet rann åt alla håll. Jag kunde inte kratta grusgångarna med bara en hand, så det får jag göra idag istället.
Därefter blir det stallet så mycket som möjligt :) Nykomlingarna har funnit sig väl tillrätta. Igår kväll kom de travande när jag ropade på dom, inte dåligt efter bara två dagar. Vad glad man blir! Idag skall jag prova utställningsgrimman och försöka ta lite foton också.
Sonen är på scoutläger, men dottern har varit uppe och lekt sedan klockan 06.00. Var får de energin ifrån???
Ha en bra dag!
God morgon alla!
Jag "slipper" fodra djuren (det gör min man) för jag ska åka och jobba snart. Efter jobbet blir det väl lite pyssel med pållarna, sedan går vi tvärs över gatan för att delta i grannens gårdsfest. Trevligt påhitt att samla alla "bönder" någon gång då och då för lite god mat etc. Har förstått att alla gamla gummor och gubbar inte är sams här - så det ska vli spännande att se vilka som kommer och hur de uppför sig :-)
Imorgon åker vi iväg och hämtar hem ett nytt avelspar av Ölandsgås. Om någon tror att det är svårt att hitta drömhästen kan jag informera ;-) om att det finns ca 100 avelsgäss av de utrotningshotade ölandsgässen. T.ex. bara 43 hannar i hela sverige - och vi har två av dessa. Så nar vår hona dog kan jag säga att vi leeeeeeeetat efter en ny dam till våra killar. Voi voi…
Hoppas vi får ihop en ny flock - så vi kan fortsätta bevara denna lantras till eftervärlden.
Ha en kanondag allihopa!
Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont.
Må väl,
Maria
God middag snart… Uppe med tuppen som vanligt. Igår var jag iväg och dukade till 100 personer. Ska ha släktträff här. Inget jag ser fram emot direkt. Hatar att umgås med folk jag inte känner, är ju släkt på gubbens sida… Någon fjant har dessutom bestämt att man inte ska sitta med respektive. Hur kul är nu det? Vet ju att jag själv får ta hand om vår ettåriga dotter hela festen igenom. Kunde jag lika gärna bli hemma och göra…. Ush!
Nåväl, ha en bra lördag!

God morgon!
Dagen idag måste jag ägna åt att plugga. Skulle gjort det igår också, men det blev Elmia istället. Det blev en jättetrevlig dag och många fina maskiner fick vi se. Tror nog att en säljare dessutom övertalade mig till ett nytt traktormärke vilket är helt osannolikt att ngn skulle lyckas med egentligen. Mycket folk var där och köerna till att komma upp i traktorerna var nästan lika långa som matvagnen. Det enda som var lite tråkigt med mässan var att det inte fanns nga torkar där.
#5 Ska bli roligt att få se bilder på nykomlingarna!

God Morgon!
Här är +3 grader o lite molning men ser ut att kunna spricka upp frampå dagen. Har haft sovmorgon idag, ska jobba i natt, så "Piroger" har fixat frukosten till alla djuren.
I går fick vi lösdriften godkänd! Sköönt att det äntligen blev klart! =O)
#5 Men Annette, du måste ha tankarna på vad du gör…..;O) Kan tro att dom var nå´n helt annanstans…….
Passar på att än en gång Grattulera till tillökningen i familjen och önskar STORT LYCKA TILL med de små tjejerna!! 
Ha en bra dag alla!!
Godmorgon!
Idag så ska jag till mina ponnys. Se om min ena ponny är körbar och pussas lite med den andre
Sedan ska jag hem och tvätta…. Lugn kväll.
God morgon! Lika trött o förkyld i dag..blir inte mga knop gjorda här i dag, skulle ridit ut nu på morgonen m en kompis men orkade bara inte..får ta det nästa helg…
ha en bra dag alla!
God middag!
Idag är det kalas dax IGEN!!! dock är vi hemma. Det blir att fira sonen simme som fyllde 15 i veckan och jag då då……………
När gästerna har gått hem så blir det till att iordningställa stor killarna för deras visning i morgon.
Fattar inte vad jag tänkte på när jag sa att vi skulle ha kalas idag, men det får väl gå i alla fall hahaha.
Havsrosens stuteri www.havsrosensstuteri.se

God middag. 4 grader här vid lunch tid. och Sol!!! = )
Har varit runt och fodrat i alla hagar, till får hästar.
Hann dessutom med att ta lite kort på hästarna.
Djuren i la´gårn har fått sitt och nu landade jag här.
Ha en bra dag alla ni.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

God middag!
Dagen här blir väll lugn. Skolarbeten och lite att packa så slipper man göra den dom alra sissta dagarna!

God dag!
Är fortfarande sjuk och det känns som om jag har två apelsiner där halsmandlarna brukar sitta. Men idag är maken hemma och utvilad, så jag skall överlåta den sjuka och understimulerade Tilde på honom och smita en stund till stallet iaf. Jag lär inte göra mkt nytta dock, är helt slut. Att lite feber skall kunna slå ut en så totalt?!
Ha en fortsatt bra dag alla!
/Cattis
.:. www.shetlandsponny.com .:.

#12 Lycka til i morgon och ha en trevlig kväll . När börjar shettisarna i morgon Millan?
"16 shettisarna går på eftermiddagen, ska försöka skriva resultat och även ta foto (hm eller ja vad man nu kallar det)
#17 Jag kommer också försöka skriva. Får se om jag vågar fråga efter foto 

#18. Nästan alla (99%) blir bara glada om någon vill fotografera deras häst.
#18 det är bara att fråga dom flesta tycker det är kul att bli fotade.